BCCPAM000509-5-09000000000000

j Auguít, Jl. | E | 12. Auguít, 82 Tradtatus XVI DeSpe. lia ex lenirate materiz,8z defeóto deliberationis re- quiíite : at amor inordinatus vxoris, vel honoris, paenarmm,eft formaliter amor carentiz: poenarum, aut peccati, qu m carentiam amant beati,ficut via- tores:vt enim homo iuftas dum viram agit vult, ne fit peccatum, 8: eterna poena; ita beatus vult , ne fint cademilla mala: quare tam viaror, quám bea- tus,amant eandem peccati,$c pornarum carentiam, 8c odio habent iplum peccarum,8: eternas poenas. Eft autem difcrimen , quod viator vult ne fit pec- catum cumicognitione reprelentante contingens poteft efe huiufmodi, quia potelt efle ira repenti- nus,vt praueníat iudicium rationis. Dicendum ergo elt , amorem rerum tempora- lium-quamtumuis fit intenfiffimus, per fe loquen- dosnon elle peccarum mortale , nifialiunde redda- ¡tur lethale ex aliqua circunftantia. Ratio huius elt , quia intenfio , vel remiílio porentiz in ope- AZ efe vt peccatom fit ¿ beatus veró cum cognitione tando, non mutat Ípeciem aétus , neque facit cx euidenti reprelentante id non elle iam contin- ¡bono malum : mentiri enim intense y vel remiíse, gens: cúm ergo obicétum timoris fit: carentia fu- ¡ad candem amas pertinetsled amor rerum tem- «curi mali,8 hec fitin beatis ve expolitum eft, ma= poralium Ái (11 remiflus,non eft peccatum mortale; MR nifelte fequitur in illisadhuc manere timorem. ergo intenfio adueniens,niál fimul adíit aliqua cir- - Quod aperté docuit Auguít.4. de Ciuic. cap.9.vbi. cumftantia deprauans illam,non mutabit Ípeciem: pA f ait: Timor vero slle caftus , permanens in feculm ergo fecundúm fe non reddic aqu peccatum feculi , erit ch in futuro Jeculo : nam quo alio modo wmortale. Preterca, quia timor mortis. , vel alrerius mens in bono,quod amittinon poreft. . potefh intelligs permanere in faculum faculisuon efpti= nec | mor exterrens a malo quod accidere potef?, fe | Sur An timor mundanus femper fit malus. C Onclulio eft affirmativa , quia timor munda- nus proficifcitur tanquam ex propria radice ex amore-mundano : fed hic amor elt iniquus 8 peccatum, quia per huncamorem prefert, 8 ante- ponit homo creaturas creatori, 8 creaturis inhe- ret tanquam vitimo fini: ergo etiamtimor mun- danus, qui ex hoc amore oritur ,erit ex natura fua peccatum. Difficultas tamen eft in explicando quando amor mundanas (it peccarum. Adrianus quodlib.2. queít. 2. exiftimar, tunc amorem mun- danum elle,cúm quis amar aliquam rem tempora= lem, 82 creaturam amore nimis intenío , $ firmo. arque adeó huiufinodiamorem elle peccatum mor- tale , quamuis id quod diligitur (it bonum natura Lua diligibile. o - Elt tamen notandum , quód amor mundanus nihil aliud ef, quám immoderata affebtio circa creaturas , quod tunc contingit quando voluntas - diligit creaturas tanquam vltimum finem, ita vt il- las preeferat creatori, 82 parata fit propter illas creatorem delerere : quamuis enim voluntas no- ftra feratur in media, 8$cin finem, non tamen eo- dem modo; quia in media fertur cum debito or- dine 8 menfura, quatenus ad confecutionem finis funt neceflaria : ar veró voluntas fertur in finem maxima intentione , quia eft amabilis lecundum le, 8 propter fe. Atque ita fecundúm adtum quo voluntas fertur in media , non dicitur amor , fed eleétio : adtus verd quo voluntas fertur in finem, dicitur amor ,quia eft amabilis propter fe. Ex quo, fit, quód cúm creature fint veluti media ad finem, non debent amari nifi ordinaté 8g moderaté : itayt amor éaram non tollar,neque euacuet amorem de- bitum vltimo fini, cui cúm Gt bonus fecundúm fe, illi debeturamor. Vlteriús etiam fit , amorem re- és ” zum temporaljum Ái fit moderatus, non elle pecca. - tum,neque debere dici amorem mundanum, quia alis amor cúm non excedat, neque tranícendar limites rationis, neque preferat creaturam creato- ri, amor mundanus non elt, [mo peque amor re- rum temporalium, licér fitinordinatus, femper eft peccatum mortale , yt docuie Auguítinus lib, 22, de ciuitar. Dei cap. 26. vbiait , Sepe homines delin- quere venialiter in mimia dileclione rerum tempora- Pimpquia multa peccata mortaliaredduntur venia- yA AA a $ E l> O " de AS s * o —liguntínas yxores, led de mimodi temporalis , quantumuis intenfus non eccatum mortale, nifi quando ex eo violatur od preceptum diuinum : ergo pari ratione AmOr rerum temporalium quamuis inteníus , de le erit peccarum lethale , niái violetur aliquod úm divinum : timor enim mortis in Chri- 30 o fuit intenfiflimus, vt oftendit fudor languineus An horto, 8: nihilominus quia per illum timorem non recefíit a divina obedientia, non fuit culpabi- lis: ergo pari ratione iudicandum eft de amore, 82 Auguít.lib.14. de Cinitate cap.28. ait : Quod amor fui crefcens u/que ad cont mprum Dei , id elt,vlque adtranígreffionem mandatorum , edificar cinita- tem Babylonis.V nde fitqudd li amor creaturz non 'perueniar víque ad contemptum Dei, 8 tranfgrel- fionem mandatoram ipfius, non. erit peccatum mortale,neque mundanus, Quando verd ex amore rerum temporalium fequitut in re, vel in animi reparatione,violario alicuius precepti diuini, ta- lis amor eft mundanus, Sí peccatum , quia creatu- rz amantur tanquam finis, Sc preferuntur dilcétio- DIA ri | - ¿Obiicies primó.Quiain animi preparatione te- nemur abiicere omnia bonatemporalia pro Chri- fo ñ opus fuerit; ve conftat Lucz 14. Onnis que mon renuntianerit omnibus que pojfides , non pote/? mess efe difcipulm ¿fed quí nimis intenío amore afficitur erga creaturas > talis non haber animum paratum | eas negligendas propter Chriftam : er- go talis amor elt peccatum mortale. Refpondetur, "quod dupliciter poteft quis amare crearuram , no modo vtita intense ¡lius animo amor dominetur, vt paratus ft propter creaturam diuinam legem violare, 8: hoc modo elt peccarum mortale,Gicque intelligendas eft D. Hieronymus contra louinia- num , vbi ait : Origo quidem amor 15 hone/ti erat, fed magnitudo deformss : nibosl autem intere/? ex gua ho- nefta caufa quis infanias 5 adulter enim ef? in fam vxorem amator ardentior:namin alsena omnis amor turpis efl , in propria nimiws; non enim loquitur Hieronymus deomnibus e Sí nimis di- illis dumtaxat,qui Ita ar denter illas amant,8% víque adeó amore infaniunc, vt eas conftituant tanquam vltimum finem, Alio modo potelt quis amare creaturam , itavt quam= uis intense illam amet , nihilominus amor i¡llius non ita occupar fuam voluntatem , vt cam detur- bet abamore diuino , qua ratione non ef! peccan tum mortale, Obiicies fecundó , quia , vt experientia docet, amor nofter quanto magis intenditur erga ynam rem, tanto magis remittitur circa alteram : ergo canta incenfione poterit quis diligere creaturas , VE Deum a ña EIA á z ds ea dl 4 Es e A Er ie ds y e E ra Idena. I 4. Luc.14. D. Hierón, 15: :

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz