BCCPAM000509-5-09000000000000
¿e ; | | e | e ] eciam mali faturi. Quía tam | bere Chrifio sificor enim honcltiffima (ponía ab- horum actuum contiftitin explicandotim ftiner le ab owmni torpitudine,partim amore hone- hic explicandus ell. Timor au em eripl iter acci- — ftatis, partim amore Íponí : ita filij Dei tíment ? 1 o palhione apperitus fenfitui Ark Deum Ípo pitur. Primo, pro palhone | eritus fenfitiui, qui peccaram., 8cillud auerfantur , ne De pon= relider in iralcibili”, qua mediante hom refugit fimanimarum offendant ; 8 ideo hic timor dice, malum imminens,82 contrarium proprio commo= tur filialis,(anétas, 82 caftus. Denique timor initide do, 8: detimore in hoc fenfu difputar D, Thom. lisis dicicur,qui compatitur fecum charitatem im= 1,2.Q.41. Secu 0, fumitur pro vitio quodam op-* pérfesram,ac incipientem, de quo intelligitur illud dd olito virtutifortitadinis , quod dicitur timiditas, loan.:.cap.4. Timor non eff in charitare, quod in- A € 8 pulillanimira ), quo homo Íuccambir, 8r deficie * telligirur de timore [érwli; /ed perfecta charitas — intenecellariaad virtutem, 8 de hoc timoreagie foras mitriz simorem , quod intelligicar de timore D, Thom, infrá q. 125. Tercio modo accipitur ti- . Aniriali, mor,pro dono quodam Spiritus fanéti nobis coeliz Diflicultas ergo cft, an timor filialis hábeat pro 3+ vas datus, vt iplo quali freno quodamfrenetur, 8. Obicéto immediato, $: primario malum culpz, vt OA ) omamd animus noíter, ne blanditiis , 8% illecez - €lt offenía Dei. Et prima ratio dubitandi elt, quia sl bris carnis, 82 bonis temporalibus cuaneícar,Er de timor refpicit malum arduum , 8 quod difkculter Ó . timorein hoc fenfu agimusin prelenú. .: potelk witiari; fed malam culpa cúm (it yolunta- ». Diuiditur autem timor,iuxta communem Theo. Hum, poteít facile virari , cum fit in noltra pote- lo fententiam,in mundanumferuileim, flia ftate ¡Mud commitrere,aur vitare : ergo malum cul- lem,8c initialem, Timor mundanus eft is quo quis penonporelt elle obieétum timoris filialis,Secun- ita timer aliquod huius vitz incommodum,vrob daratio,quia timor filialis fuit in Chrifto,vt habe-= id iones 1 Deum mortaliter. Timor tur la. 11.Ez replenit eum [piritu rimoris Domini. Yai.r1. , feruilis tune eft , quando quís timet poenas 4 Deo ftas auteim non potuit timere colpam , quia conftitutas peccatoribus, 8 quo proinde mouetur impeccabilis : ergo timor filialis. per fe non + adrede agenduín vt eas poenas effugiar, Timor icit culpam, Erconfirmatur,quia beaci in parria veró filialistunc proprié dicitur,quando eft de aliz nt Deum timore filiali, quitamencertó fciane quo malo , quatenus fcilicerin Deum redundar:: fe mon pofle peccaré : ergo talis timor non haber , quatre proprie eft de malo culpwe,hoc enim propric pro obicéto malum culpe. ht: | elt offenía Dei. Timor denique inirialis,qui etiam. Propter hecargumenta,Durandusin 3.dit.34 4 imperfectas foler dici, tunc eft, quando quisira ti= €xiftimat,obicátum timoris non efe culpam, qua- met Dei offenfam, vt mul eriam rimear poenam. tenus'elt offenía Dei, fed quarenus eft feparatio ab Ratio autern huias diuifionisinde delumitur,quia ¡plo Deo: dicit enimqudd peccaro morcali duplex obieétum timoris eltmalum: ergoquormplex fue-. malum poenz correípondet : alterum pone dam- ricmalam, ita dividetur timor ; fed malum poteft: ni coníiftens in carentia diuinz vilionis; alterum quadrupliciter confiderari : ergo etiam timor eri; Veró pone fenfus: arque ita timor (eruilis haber quadruplex Quod vrintelligatur,cftoblernandum, pro obicétoimmediato malum poenz fenfus; ti- quod duplex cft malum.Quoddam cuius timorrez: mor veró filialismalum poroz damni, trahitnos a Deo,vt cdm homines metu amirrendi . Prima conclufio. Obicótum proprium, 8cim= 5: bona temporalia deferunt Deum, 82 hictimordi.. Mediatam timoris filialis elt culpa , vt elt offenía citar muudañus,8% hamanus. Alteram malumeft¿ Dei. Probatur , quía cimmor filialis oritur ex chari- cuius timor conuertit nos ad Deum; $ hoceft' tatesqua diligimus Deum,nullo habito refpedu ad duplex , feilicer malum culpr, 8 malum pane: noltrum commodum,vel incommodum : ergo qui quando ergo homo conuertitur ad Deum, quia: — timer Deum timore filiali, non refpicit aliquod timet cius iulticiam , 8 flagella, Scignem inferni; malum propriam,fed tantúm malum quod eft con- talis timor djcirur feruilis: Quando verd conuerti= tfa bonum diginum ; hoc autem malum eft culpa, tutad Deum propter malum culpz,quia confide= yt precise clk offenía Dei: ergo vilic elt obicótum rar elos foeditatem, 8 quam graue malum irá Deo. timoris filialis,Prerterea,quía timere [eparationem feparari , tunc eft timor filialis, Quando aurení ¿:vihone Dei, procedit ex amore concupiícentiz, verumque timer malam poenz , $e malum culpe, . Sex proprio amore; 8cnon ex perfettione cha. dicitur timor initialis. De Ena aperté colli-. ritatis : cúm ergo timot filialis oriarur cx perfeéta h guntur ex facra Seriptura, Detimore mundano 8£, Po habear pro obieéto Mauh.10. humano Matth, 10. Nolite? eos qui occidun iplam culpam , provt ipínm leparar a Deo, quía 2 eorpus. Quibus verbis damnatur timor mundanas. — hictimororiturex eo quod homo appctir ibi fum- | De timore veró A fubditur; Tim mum bona... , E: enm,qni poftquam occiderit corpus haber poreffarem — . Ad primam rationem in contrarium refponde- 6%, Es, mittends in gebennam. Quibus timor feruilislauda= t4r,quód quamuís adtus peccati lit delectabilissaut - veloaD.4. tur,$ 1-L020.4, de eodem timore dicitur: Timor Ytilis ad «Liticai Sisa ) qua rátione nequit elle rs Ms mon ef cum charitate , fed perfeóla charisas foras . ObieCtum timoris,quía vt fic non habet rationem “0 mmittit timorem. De timote yerofiliali dicicur in inolantarijyquia ll dircBia, 8e perfe volitum ; se Rom8. epiltolaac Róm.3. Non accepiftis Jpiritum ferniru- comfequenter voluntarié elicirum : nihilominus 5 ls iterumin timore 3 id eltsnonaccepiftis timorem narenus haber adiundtam malitiara moralem , Se ' — * "feruilem, vt fidelés veteris Teltamenti, uibus fuit offénlam Dei poteltelle obieétum timoris ; quia, * A E o polita.cum minis, 8: tertoribus ; fd accepistis ve fic elt al erscilficióan, : communiter non; => in ldeg > Ena gelica, Spiritum adoptionis filiorumin, — eftdiredte, Se per le voluntariom, fed poriús inuoa A + quo clamamu Ab Apr. De quo etiam dicitur- lantarium, quatenus peccans vellerá pollera tum. Plalm.28, — Plalm.28. Timor Dor ini Janélus, permanens in fa- llum exercerelicitó, Se fine offenla Dei; ac pro= culum J2culi, vbi Anguítinos Sc alij leguntsca/hns; inde (olum elt voluntaritm indireáte, $ interpres ; ¡afti enim comp rantur ad De Pp ca- tatiuc,eoquód admittens voluntarieenm adum, o. e does E ad (ponfam. u: ¡ta il 1d Pauli 1 Cor, 10, qui Ícit coniunétam elle neceflarió oftenlan Dels - ( Pelbondi enim vos vni vir > irginemcaftam exbi- «cenfetucillamyelle.. +, sd e y X ai RIA . 00 Secun an | á q ] k dl 4 ha pi cd O ¿E 4 ; a e : a S.A t d A E Ss Y he ; , e $ | il A Ss e dd ES AE A A a
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz