BCCPAM000509-5-01000000000000

e! DE RESERVATIS gium , divinatio ,incantatio,$— 376 Refervar itaque divi- Eéxteta-crimina his fimilia, funt nationes omnes , non illas que crimina religioni oppoíita , cui dimanant 4 Deo, fed eas gue opponuntur per exceffum , 6. edocenturá dumone 5 « prop- funt fuperftitionis Ípecies. Sed ' ter patum expreffum , vel ta- percontanti , quid fuperíftitio Citum cum. co, quod femper ¡a fit ,lfic relpondendum eft : Fal- fe habent cognoícefe. volendo: res contingentes , libere fu- fa religio indebizum cultum trás. buens. Sub qua ftat divinatio, obfervatio,vana., idolatría , St magia. Divinatio genericé fump-" ta , feu in communi; Ef Pre» aunpiatio fururorum contimgen. mm, “ant occultoram. Que tri- pliciter cenfideranda eft ; Pri- ma , que dimanat 4 Deo, di- citur Propherta ; que el , fcien- tia de eb futuris, e occmltis, de qua Sapiens loquitur cap. 16. os ejus. Secunda dicitur , divi. turas , aut occultas, XÚ natu- raliter incognoícibiles. ,. regu- lariter fecum portant quam- . dam tacitam fpeciem idolatriz. Nam eo pato demoni tribui- cur cultus divinus. Dixi regus lariter; Nam fi tales res divi- nandze effent , quas demon na- turaliter Ícire poteft ( nam de. ¿mon ex figuis, alijíque-modis occultiffima queque cognoíce- P rover. Sea 10. dicens; Divimatio in re poteít , $. etiam- plurimas “BP: 28: labis regis in judicio mom errabie hominum cogitationes ,«. res futuras,. ut bene Delirio /ib. + Delrío] cap. 2. queff. 2. ) in eis ulla ta-. de cita non daretur idolatria ; be- ne vero graviffimum peccatum fuperftitionis. ; ut reété docer AN Layman ¿sb. 4- 10m. YO. CAP» 3» Laymañis in hac. Dioeceñi Tarraconeníi 08 liluftrifimo Archiepifcopo re- fervatum. Si veró res divinan= nario naturalis ; Eteít y cogni- tio certa procedems a camfis , fem frenis naturalibus: Wltima ves ró provenit. , aut edocetur á, demone , Sr dicitur fortilegiam. Leandr. ¿ Vta: Leand: a Sacramento som. - 6. tract. os difput.2: 5.1. quelt.2. 375 «Pro cujus intelligentia. Sacram. fciendum eft , quod forrilegium. <nihilaliud eft , quam , Divina- tio cum pacto implicito atrenden- do ad aliguas: actiones humanas directas ad hoc. Vel, 8 erit cla- rior : Divinatio que fit per for- tes ¡actas vel im chartis, Oc. Ex quibus diffinitionum verbis facile intelligetur, quid fub no- mine fortilegij fibi hic refervat Dominus meus Archiepifcopus 'Tarraconeníis. - Noto tamen quod divinationes , que fiunt cum candelisacceníis, vel cum aqua benedióta ad fciendum fu- tura , vel aligua occulta , pre- cipué dicuntur fortilegia , é funt , que hic precipue fub verbo farrilegium Dominus At- chicpifcopus fibi relervat:: 1 de effent , quas folus Deus fci= re poteft , in eis eft certum; involvi quamdam tacitam ido- latriam; Quod cauté notabunt pro retto judicio ConfefTarij. 1.877 Divinatio prout 'edo- cerurá demone ef : Prediétio ope demonis facta , circa. res hus mano modo non cogno/tibiles. Si fit per paítum exprefum , 8 qua demon expreísé invocatur; nunquam excuíari poteft á nior- tali , ac confequenter nec A re- fervarione-in ifta Dioecefi Tar- raconx. Eam vero , que fit per paítum tantum implicitum, ali- quando excufari á mortali, non- nulli afferunt ; purá tune , cum vel inrercedit fimplicitas , á ignorantía non crafía , nec af AO feítata,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz