BCCPAM000508-5-08000000000000

A e Pi RIAD QA Pos as 0 > Pr : Ad > se ] ' 52 Bullarium Capucinorum 18: Hllis autem, qui non fervata Interftitiorum lege, funt hactenus bona fide ordinati, ex Apo- ftolica benignitate etiam concedimus, ut in fu- fceptis Ordinibus miniftrare, et ad majores etiam fervatis fervandis afcendere, abfque alia difpen- fatione valeant. Quoad ae- 19. Quod tamen de aetate Ordinandorum tatem Ord S-rofancto Tridentino Concilio praefcriptum nandorum A eq s; nullus proinde ex E quod a£ft, OMniño fervari volumus; pr Sacrofancta praedictis Graecis, feu Albanenfibus ad Subdia- Tridentina E b Synodo erconatus ordinem ante vigefimum fecundum, ad pe De conatus ante vigefimum tertium, ad Presby- teratus ante vigefimum quintum fuae aetatis an- num abíque Apoftolica difpenfatione promoveatur. Praefatorum autem Graecorum Praefulum con- fcientiam oneramus, ut dignos dumtaxat, ac litteris, et iis, quae ad Ordines exercendos pertinent, bene inftructos efíe noverint, ad facra minifteria aflumant. 20. Ut in Ordinibus conferendis quaelibet rituum confufio, et commixtio penitus tollatur, et unius ritus Antiftes alterius ritus Clericos ini- tiare in pofterum minime valeat, fub perpetuae fufpenfonis a Divinis poenis prohibemus, ne La- tinus quicumque Epifcopus etiam fubjectos fuae jurifdictioni Graecos, neque Graecus quilibet An- tiftes Latinos quovis praetextu fine fpeciali Sedis Apoftolicae licentia ad primam Tonfuram, vel ullum ordinem five: minorem, five majorem promovere praefumat; alioquin tam Ordinans, quam Ordi- natus perpetuam, ut praefertur, fufpenfionem fe fubituros intelligant. 21. Maxime autem neque permittendum, neque ullo modo tolerandum, ut Latini ex Latinis progeniti, ac latino ritu educati, qui continentiam *profiteri nolunt, juxta ritum Graecum fub ípe retinendi uxores, ad Sacros Ordines a quocumque Antiftite quavis auctoritate fulgente promoveantur tam in locis, in quibus non funt Populi Graeco ritu viventes, fed latini, quam in Locis, in quibus funt Populi, qui a Graecis antiquitus fuerint ori- undi, feu a Graecis originem ducant, vel alias retroactis temporibus ritum Graecum fervaverint, feu apud ¡llos, vel in eorum aliquibus Eccleñis ritus hujuímodi ab antiquo hactenus fuerit ob- fervatus. 22. Cum iis tamen Italo-Graecis, qui ad hanc diem, vel propter antiquam confuetudinem, vel propter quaedam fibi, ut ajunt, a Romanis Pontificibus Praedeceff'oribus noftris concefía pri- vilegia, quibus permittebatur Epifcopis Latinis, ut Graecos fibi fubjectos vel ipfi ordinarent, feu ab aliis tam Graecis, quam Latinis Epifcopis ordinari facerent, ab Epifcopis Latinis bona fide, et abíque difpenfatione Apoftolica ad Clericalem tonfuram vel minores, feu majores ordines funt promoti, cum animo tamen proprium Graecum rf ritum retinendi, et abíque actuali Latini ritus in fufceptis Ordinibus exercitio; per praefentes no- ftras hac vice tantum difpenfamus, ut eis liceat in fuo Graeco ritu permanere, in eoque ad ul- teriores Ordines (dummodo per fuum Ordinarium approbati fuerint) a Graeco Epifcopo promoveri: per eaídem noftras exprelle prohibentes, ne quid hujufmodi de caetero, vel a Graecis ipfis, vel a Latinis Epifcopis inconfulta S, Sede attentetur. 23. Infuper ut omnibus circa praefatas Italo- Graecorum hujufmodi per latinos Preefules ordi- nationeg controverfis, ac dubiis opportuna ratione obviemus, hac noftra Conftitutione decernimus, et declaramus, quod fi Epifcopus Latinus, five Ordi- narius Italo-Graecis primam tonfuram, vel Ordines minores ritu latino conferat cum difpenfatione Apoftolica, ita ut ordinati ab illo in fuo Graeco ritu miniftrare debeant (quod ex defectu Grae- corum Praefulum per Sedem Apoftolicam concedi folet) licite poffit idem Latinus Ordinarius literas dimifforiales Italo-Graecis hujufmodi a fe, vel ab alio Latino Praefule, ut praemittitur, ordinatis concedere, ut ad Sacros ordines Graeco ritu, abfque alia difpenfatione Apoftolica promoveantur. 24. Si vero abíque Apoftolica difpenfatione Italo-Graeci hujufimodi a Latino Epifcopo ad ali- quos ordines ritu latino promoverentur (id, quod ¡llicite tam ab Ordinante, quam ab Ordinatis fieret, utpote huic noftráe Conftitutioni contrarium) Graeci Clerici hujufmodi fic latino ritui alligantur, ut ab eo ad Graecum redire amplius non liceat fine Apoftolica difpenfatione, neque Latino Epifcopo, feu Ordinario amplius fas fit Graecum Clericum a fe, ut praemittitur, Latino ritu in .minoribus Ordinibus conftitutum cum litteris dimifforialibus ad Graecum Antiftitem remittere, ut ab eo ad Sac. Ordines graece promoveatur fine difpenfa- tione Apoftolica, fed debeat ¡llum potius, fi quidem idoneum judicaverit, poft obtentam abfolutionem a fufpenfione, vel ipfe ritu latino ordinare, vel ab alio Latino Praefule ordinari facere. A ritu enim latino ad Graecum, ut praediximus, nec tranfire, nec redire fas eft abíque difpenfatione Apoftolica. 25. Hinc eaedem litterae dimifforiales potiori jure denegandae funt Italo-Graecis, qui quan- quam baptizati ritu Graeco, non modo primam Tonfuram, et Minores ordines latino ritu fuícepe- runt; fed etiam latine vixerunt, et. poftea ad Majores ordines ritu Graeco provehi. cupiunt: nam Latinus ritus femel affumptus, ut praefati fumus, abfque fpeciali Sedis Apoftolicae auctori- tate deferi nequit: ut igitur Italo-Graeci hujufmodi ad ritum Graecum redeant, indigent Apoftolica difpenfatione; ut vero ad majores ordines ritu latino afcendant, difpenfatione non indigent. 26. Etfi expetendum quam maxime efíet, ut Graeci, qui funt in Sacris Ordinibus conftituti,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz