BCCPAM000508-5-08000000000000

Jub' Benedicto PP. XIV. decefíorum noftrorum ordinatione Graecis, et Al- banenfibus praedictis, tum quoad rituum Grae- corum. five confuetudinum obfervantiam, tum quoad privilegia, immunitates, exemptiones, fa- vores, indulta, et gratias, concefía, ftatuta, ordi- nata, indulta, et facta dignofcuntur, ut pleniorem roboris firmitatem obtineant, eoque firmius, et ftabilius illibata, inconcuffaque perdurent, quo faepius funt in genere, et fpecie Sedis Apoftolicae praefidio communita, per praeíentes noftras Lit- teras innovamus, confirmamus, et approbamus, , illifque noftrae approbationis, confirmationis, et innovationis robur adjicimus, ut iiídem privilegiis, immunitatibus, exemptionibus, indultis, gratis, et favoribus, perinde ac Clerici Latini tam Saecu- lares, quam Regulares, eorumque Eccleñae, Mo- nafteria, et Bona in ¡idem Locis, ubi Italo-Graeci commorantur, utuntur, potiuntur, et gaudent, uti, potiri, et gaudere libere poffint, ac valeant, ut privilegiis, et gratiis hujufmodi fibi concefis in Domino plene gaudentes, in tranquillitate pacis conquieícant, et per femitam mandatorum Dei gradientes, ferventiori erga Apoftolicam Sedem devotione perfeverent. Confirmatio Quoniam vero pro diverfis rerum, ac tem- et innovatio 4 .. . Ñ Conftitutio- porum circumitantiis plures, ac diverfae editae o fuerunt ab iifdem Praedecefíoribus noftris Romanis rr Pontificibus, et a nonnullis Venerabilium Fratrum noftrorum S. R. E. Cardinalium Congregationibus circa eofdem Graecos, et Albanenfes, eorumque ritus, confuetudines, inftituta, debitamque latinis Praefulibus, in quorum Dioecefñi degunt, fubjecti- onem Apoftolicae Conftitutiones, ordinationes, refponía, edicta, et decreta; eamque ob caufam tam de ritibus ipforum Graecorum, et Albanen- fium, quam de eorumdem Sacerdotum poteftate, et Latinorum etiam Praefulum, atque Parochorum jurifdictione, et auctoritate faepe obortae funt, et oboriri folent quaeftiones et controverfae: Nos pro noftra Paftoralis officii follicitudine, quan- tum in Nobis eft, hifce malis opportunum reme- dium adhibere, caufafque omnes litium, jurgiorum, diffidiorum, contentionum, quaeftionum, et contro- verfiarum, amputate, certamque fuper rebus hu- juímodi tum praefatis Graecis, et Albanenfibus Graeci ritus, tum Latinis Epifcopis, et Parochis regulam, normam, et inftructionem, cui potifimum feíe in pofterum conformare, et in fingulis occur- rentibus dubiis, et cafibus inhaerere debeant, tra- dere cupientes, omnia et quaecumque per eoídem Romanos Pontifices Praedecefíores noftros, ac praefertim Innocentium IV., Leonem X., Clemen- tem VIL, Paulum II, Julium etiam IL, Pium IV., et V., Gregorium XIII, Clementem VIIL, et forían alios Romanos Pontifices circa memoratos Graecos et Albanenfes, eorumque ritus, et confuetudines, ordinata, et conftituta fuifíe comperimus, ut quo Tom. VI. 45 faepius fideles ipñ illa perfpicient innovari, eo ferventius, ac promptius ad illorum obfervantiam excitentur; in aliis omnibus, praeterquam in is, quae praefentibus noftris adverfantur, confirmanda et innovanda, noftroque authoritatis munimine - roboranda efíe cenfemus, et confirmamus, atque innovamus; aliaque infupur Motu proprio, et ex certa fcientia, maturaque deliberatione noftra, ac de Apoftolicae poteftatis plenitudine hac noftra, perpetuo valitura fanctione, et Conftitutione di- fponimus, conftituimus, ordinamus, decernimus, €t declaramus, pout in Domino confpicimus expedire, S. L De Fide Catholica. Ac primo quidem cum Catholica Fides fit ejufmodi, ut niñ eam quifque integram inviola- tamque fervaverit, falvus efíe non pofht, quae- cumque credit, ac docet Sacrofancta Romana Eccleña, ea omnia, et fingula ¡idem Graeci, et Albanenfes Graeci ritus integre, firmiter, indubi- tanterque credere, atque affirmare tenentur, prout in Sacra Oecumenica Synodo Florentina fuper unione Occidentalis, et Orientalis Eccleñae defi- nitum, et declaratum fuit; et in profeflione Or- thodoxae Fidei a Graecis jufíu Gregorii Papae XIII Praedecefloris noftri emittenda continetur, videlicet. 1. Quod Spiritus Sanctus a Patre, et Filio De Proce(- E . fione Spiri- aeternaliter *eft, et eflentiam fuam, fuumque effe tus Sancti fubfiflens habet ex Patre fimul, et Filió, et exfsque. bei utroque aeternaliter tamquam ab uno principio, et unica fpiratione procedit: Et quod ea Verbo- rum illorum: Z7/ogwe: explicatio veritatis decla- randae gratia et imminente tunc necefíitate licite, ac rationabiliter Symbolo fuit appofita. Etfi autem Graeci teneantur credere, etiam a Filio Spiritum Sanctum procedere, non tamen tenentur in Symbolo pronunciare; contraria tamen confuetudo ab Albanenfibus Graeci ritus lauda- biliter recepta eft, quam ab iiídem Albanenfibus, aliiíque quibuícumque in Eccleñis, ubi ea viget, fervari volumus; quin etiam a Graecis Presbyteris aliarum quarumcumque Regionum commorantibus in Italia, ejufque Infulis adjacentibus, fi ab Or- dinariis Locorum vel ob fufpicionem haerefis, vel ob fcandalum, vel ob aliam juftam caufam re- quifiti fuerint, particulam illam: /2/z0que: in Sym- bolo pronunciari praecipimus ac mandamus. 2. ltem profiteri tenentur tam in Azymo, De azymo, quam in fermentato pane triticeo Corpus Chrifti 7 veraciter confici: et Sacerdotes in alterutro ipfum Domini Corpus conficere debere, unumquemque fcilicet juxta fuae Eccleñae five Occidentalis, five Orientalis confuetudinem. 3. Item fi vere poenitentes in Dei charitate pe Purga- deceíferint, antequam dignis poenitentiae fructibus '**io- 12

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz