BCCPAM000508-5-08000000000000
fub Benedicto PP. XIV. Chriftianae Religionis difciplina verfatur, et quorum Inftitutum nedum meritis laudibus cumulat fan. mem. Pius V. in fua Conftitutione, quae incipit: Ex debito; fed in omnibus etiam Dioecefibus propagari enixe expofcit. Quae quidem omnia in unum collecta fi fedulo perpendantur, certum omnibus, atque exploratum erit, ubi multa fit mefhis, paucós nequaquam efíe Operarios, nec eos deefíe, qui parvulis panem petentibus frangant. $. 8. Sed quia compertum eft, non folum Adolefcentulos, illofque qui confirmata funt jam aetate, in divinarum rerum ignoratione verÍari, 37 marum admonet officii fui, et huic fi defint, ne- gligentiae repetat poenas. S. 12. Omnés denique omnium aetatum, atque ordinam homines folent identidem fordes animae Poenitentiae Sacramento detergere. Cu- rabit itaque Epifcopus, ut Sacerdos excipiens Confefliones, fixum illud, immotumque animo femper habeat, invalidam efíe Abfolutionem Sa- cramentalem, quam quis ignoranti res neceflarias neceflitate »medz impertitur, nec pofíe homines Deo per hujufmodi Sacramentum reconciliar, nifi prius excufía hujus ignorantiae caligine, ad agni- fed etiam viros, ipfofque fenes falutatis Doctrinae efíe omnino expertes; vel quia numquam illam perceperunt, vel quia jamdiu perceptam paullatim tionem Fidei educantur. Sedulo etiam animad- Quid agen- dum cum vertet Confefíarius, in aliud tempus rejiciendam ignoranti- 4 “10 . . bus, quae efíe Abfolutionem ¡llius, qui neceffaria neceffitate fcienda funt neceffitate Onid agen- delevit oblivio: huic etiam malo provida Epifco- porum occurret vigilantia, fi operis fui Vicarios cogent, quae parata funt, remedia fedulo adhibere. $. 9. Ut autem ab iis, qui in prima funt dum cum aetate, fermo inftituatur, ad Sacram Euchariftiam, pueris. et Confirmationem admitti plures poftulant: Pauci enim enixam hanc voluntatem, ac fere impatiens ftudium non praefeferunt. Moneat igitur Epifco- pus Parochos, eifque diftricte praecipiat, ne quis eorum facrum Euchariftiae Sacramentum admi- niftret, Schedulam , ut ajunt, confirmationis ¡is tradat, qui graviora Fidei, et Doctrinae capita, et Sacramenti virtutem, et vim ignorent; vel quia parum in hoc Tirocinio profecerint, vel quia ea neglexerint audire, quae ad hujufimodi Sacra- menta pie, riteque fufcipienda ftatis temporibus tradita funt. Hoc fane pacto primae aetatis fatis videri poteft confultum. $. 10. Si vero loquamur de Adolefcentia, quoniam unufquifque proprium donum habet ex Deo, ufu fatis conftat, alios Ecclefafticae, alios vero faecularis vitae rationem inire. De primo hominum genere verba jam fecimus, cum de ¡is ageremus, qui Ordinibus initiari volunt. 1d unum addi pofíe videtur, rem fore magni commodi, - multaeque utilitatis plenam, fi qui le fiftunt exa- mini, eos Praeful potifimum interroget de ¡is, quibus Chriftiani hominis fcientia continetur. Ete- nim magiftra rerum experientia edocuit, ex his aliquos, tametfi latini fermonis nitore, et elegantia excultos, in: fcientiarum curriculo liberaliter infti- tutos, et quae ad Ordines pertinent apprime cal- lentes, de Doctrina tamen Chriftiana percunctanter parum, aut nihil appofite refpondere. praeceptí fuo vitio nefcit, et eo quandoque cafu Poenitentem abfolvi poffe, quo fe vincibilis hujus ignorantiae reum agnofcat, et accufet; ac intime dolens tum a Deo veniam precetur, tum Con- fefíario ferio promittat, operam fe impeníg datu- rum, qua, Divinae Gratiae praefidio, difcat etiam neceflaria neceflitate praecept?. $. 13. Hanc profecto Chriftiani Populi in- Qecurren- ó dum impe- ftituendi rationem fi Paftores fibi propofuerint, fi dimentis. eorum confilia, labores, et ftudia ad propofitam methodum duxerint referenda; fperare fas eft, Fide, et Opere Gregem ita in dies profecturum, ut coaedificetur in habitaculum Dei in Spiritu Sancto. At vero cum maximi momenti ea. res fit, nullaque alias ad Dei gloriam, et ad animarum falutem utilius inftituta, mirati nemo debet, quod plurima pafim objiciantur impedimenta. $. 14. Sitae quandoque funt in agro parvae, humilefque Ecclefiae, aliae Parochiali proximae, aliae vero longo intervallo disjunctae, ad quas- diebus feftis Patresfamilias una cum liberis acce- dunt, Sacerdotem Sacris operantem audituriz ex quo fit, ut fuae Parochiae nunquam fere interfint, nec ullam de Myfteriis Fidei, de Praeceptis, de Sacramentis verbum accipiant. Epifcopus huic malo occurret, fuamque objiciet auctoritatem. Et primo quidem, quoad parvas Ecclefias Parochiali proximas, exprefía lege caveatur, ne quis antea Sacrificium faciat, quam Parochus Mifíam cele- braverit, fermonem habuerit, ceterafque fui mu- neris partes abfolverit. Hoc enim pacto Eccleña Parochialis confluentium Parochianorum numero celebrabitur. Quod vero ad parvas Eccleñas a Parochiali longe fepofitas, cum difficile admodum Quid cal er Sl autem. ad eos, qui in faeculo de- iis, qui Ma- gunt, mentis aciem convertimus, palam fit, illos trimonio fit, Parochianos ob locorum diftantiam, longum iter, atque afperum, hyemali praefertim tempore, jungendi ut plurimum facri conjugii foedera inire. Verum funt. cum Matrimonio jungendi non fint, fi Parochus, ut debet, prius interrogando deprehenderit, Marem, feu Foeminam, quae ad falutem necefíaria funt, ignorare; Vix tantae, ac tam luctuofae ignoran- tiae locum relinquet Epifcopus, qui Paftores ani- Tom. VIIL. cum pluviae inundant, Parochialem adire, ¡bique Divinis Ofhciis interefíe, relicta Eccleña proximiore, decernat Epifcopus, gravibus etiam ftatutis poenis, quod Sacerdotes ibi operantes Chriftianae Doctri- nae fummam Populo tradant, Divinamque Legem annuncient. Monendus tamen eft Parochus, ne 10
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz