BCCPAM000508-5-08000000000000

Jub Benedicto PP XI Y. - XXI. De remotione a fíudio, quamvis Con- Jtetutiones Ordénis rigorofe loquantur, lamen tnlentro Relegionis nunquam fuel, ut in negotio lam grav: praecipitanter, et abfque graví Caufa Procedatur ; ld eném non Jfolum. cederet in rut- nam Siudentium Juvenum, fed etiam Provéncia- rum detrimentum. lácirco declaramus, et ords- namas, ut fieut Juvenes Clerici promoventur ad Studium a tota Defimitione congregata, fic, nullus amoveatur , nif. ab eadem congregata. Li ipfja R. Defimitio tumc tandem deventat ad talem remotionem, quando alía ad emendatro- nem adhibila media agnoverit fruftranea; fi agutur alegues Studens efjet pertinaciter inebe- diens et praefumpluofus erga fuum P. Lecto- rem, fi efet negligens in exercitiós five fpiri- tualibts, five Scholaflacis, in moribus relaxatus, Jfamiliaris, el converfans cum Saecularibus, el ad emendandum lpfum non Jufficerent cor- reelvones , el poen:tentiae ordinariae in Cella correctionas, vel fua ufitata includatur, el ín- clufus detineatur per decem dies, abfiineat a Pelantia, vino, vel Cerevifia, et faciat exercitia Spiritualia. Si poji talem Caftegationem, non Je emendarel, ad hoc, ut per longíus tempus mancal fub dijciplina , remittalur ad infe- rus Studium. El fi tandem in illo Je demon/tret ancorrigabilem , amoveatur quidem , fed non admetatur, ul otio, el commoditati fuae vacel, fed Oficio Sacriftanz, Hortulanz, vel Communilari occmpelur. XX1L Maeníme etiam tolerarí debet Audacia adaquorum Juvenum, quí vel ex taedio Studi, vel deijorplinae regular:s folitae objervarí a Stu- dentibus dejecía mente Studium refignare prae- Jumuni, quij: vero ex pacto implicito cum Reli- guone, el ex Virtule Obedientiae fe ad obfequea Kelegiomas qualijicare non tenerentur. Unde fi aliques cum fclo praetextu importune pro re- mabrone inflarel, per decem, aut viginti dies, ut Jupra ad exercilia facienda includatur, et deinde Je obliget ad Siudium continuandum. XXIM. Ad finem-miltimus illud quod Lrineipale efi, el maxime objervandum, nimirum curam FReligiofae defeiplinae, el exercendarum vertubum, quam umpenjiffime Patribus Lectoribus commendamus, el ordinamas, ut frequentes cum Studentibus faciant conferentras, el Inftructiones Qpirituales, Studentibus Sacerdotibus invigilent, an rims exacte objervent, et devote Mijas ce- lebrent, ulorumque defectus publice in Schola bro altoyum imftruclone corrigant, frequenter Studentium. Collas, et alía. loca, ubi ¿pfi conve- nzurd, vel occupantur, vifitent, irregulariter fe germtes corrigant, difpellant, et fuo loco cafti- gint. Omni die ad finem Scholae legi curent im fua praejentia. ex S. Bonaventurae Jelecto, vel 275 also ejufdem Dioi Doctoris Opufeulo de dijes bBlina, vel vita regular: lectronem Spiritualem. XX/V. Quantum ad correctionem Studen- tum propojitum fust dubium in Capitulo Gene- ral? anno 1740. quaefitum fuit; Quanta fit au thorias Lectorum Capucinorum fupra Studentes tum +n Scholis, tum extra? Rejpondetur: Patres Lectores Capucini comprehenduntur fub nomine Mag:/trorum , quibus conveni Juos defciputos corrigere, el omnia peragere, quae Praecepto- ribus, el paedagogís conventunt; et Scholares fub nomiene defeipulorum, quibus convenit honorem, reverentiam, et Obedientiam ín rebus convenien= tibus, Lectoribus exhabere; Patres vero Lectores extra Scholam non habeant, quod regúmini Su- Periorum circa Subditos fe immijteant. lia de- cifum num. 42. ldeo ipfis (Salva authoritate, et praeventone P. Superioris localis) poteftatem altribuimus Studentibus fuis five Philofophis, five : Theologís in Schola non folum pro defectibus 2n Studio, fed -etiam. mn moribus intra, vel extra Scholam commajjes, et a Patre Superiore non Pun:tis dictand? moderatas in Religione Jolitas Poenmtentias, Studentes vero ¿llas humiliter fub major? poena exclufionzs a Schola peragere teneantur. XXV. Tandem obviandum efe judicamus Jinifirae interpretationz quorumdam Studia, el Jcientias minus aeftimantium, qui occafióne De- crete ayguere poffent, quafi jam in Religione, illa quae ad Studium, et Scientiam Jpectant, Principalius, minus vero illa, quae ad Dei cultum, et Kegularem Objerzantiam pertinent, curarentur, timendumgue fore, fi in Religione cefet fimpiecitas , et. Fratres ad. viam Jeientiac, et eloquentiace procedant, relaxatio objervantiae envalefcet: ldcirco declaramus intentionem, el ordenationem no/tram non eje perducendi Fratres noftros ad fummam, vanam, el inflantem feven- lam, vel ¿lis concedere titulos perpetuos Lecto- rum Jubilatorum, ex Profefforum, Praelecto- rum, el fomilium; Titulus enúm Lectoris apud nos temporaneus eft, et cum actuali oficio du- ral, el finitur, uti titula Magi/tri Novitioruma Guardian: etc. Sed debemus primo tollere igno- rantiam craffam, quam per recurfus feriplos, el 2n vefitatione agnovimus tantam, ut quidam Sacerdotes non intelligant Mefjam, el Divinum Officium, et nefciant illa quae fpectant ad ¿llo- rum ofacium, ignorantiam, quae ut att S. Lfidorus eft mater errorum, et vitiorum nutrix, tollere, Caecitatis plagam ex prúno peccato ortam cu- rare, [cientiam Sanctorum, qua mentes ¿llumi- nantur, el inftruuntur circa recte credenda, el agenda prómum inducere nitimur. Scientía qui- dem cavenda, at S. Aug. afud S. Bonav. in Pharetra, fi inflet. Ergo, inquiunt Sancti Docto- 69* PEZ TAR a ci > Sá úe

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz