BCCPAM000508-5-08000000000000

fub Benedicto PP. XIV. Salvátor nofter Crucifixus in majori Tabula Al- taris depictus, aut caelatus appareat. Gavantus id quidem probat; alii vero neceflarium id mi- nime arbitrantur, dummodo tamen Crucifixus in majori Tabula vel pictus, vel caelatus, primum locum obtineat prae caeteris omnibus, quae in eadem Tabula exprimuntur. Ita cenfet Paíqua- ligus de Sacrificio MijJac quaeft. 716. Quartus ad Rubricas Meffalis par. 1. dub. 10. et Gri- baldus de Sacramentis in tract. 5. de Sacrificio Mifae cap. 9. dub. 2. num. 20. Huic pariter fententiae fe conformavit Congregatio Sacrorum TOI inter Candelabra ftatui debere, neque parvam Crucem, quae Tabernaculo praefigitur, fatis elle, ne Rubrica violetur, quemadmodum inferius ex- plicabimus. Idemque cenfuit Congregatio Sacro- rum Rituum anno 1663. uti perípicitur ex Indice Decretorum, quem Meratus exhibuit Ha». 2. dom. E: nm. 400., ubi haec leguntur verba: Crux Parva cum lmagíne Crucifixt pofita fuper Ti aberna- culum, in quo affervatur inclufum Sancte/fomum Sacramentum in Altari, non ejl fufficiens tn Mia, fed poni debel alía in medio Candela- brorum. Rituum, uti conftat ex refponfione, quam ipía Quarto loco difputatur, utrum Crucifixus Item poni promulgavit armo 1663. et quam Meratus re- inter Candelabra collocandus videatur, cum Cen an cenfet lom. 1. par. 1. tit. 20. de praeparatione crum peragitur in eo Altari ubi Divina Eucha- e a Altaris n. 6, et in Indice Decretorum eodem riftia non includitur Tabernaculo, fed publicae Sacramen- ; : tum. tom. 2. A. F00. Tertio loco quaeritur, utrum Crucifixus in Altari collocari debeat, cum Sacrificium Mifíae in eo conficitur Altari, ubi pofitum eft Taberna- culum, in quo Pyxis cum Sacris Particulis con- tinetur; cum praefertim eidem Tabernaculo parva Crux cum Imagine Salvatoris Crucifixi femper praefigatur. Equidem in Caeremoniali Epifcopo- rum habetur: Non ¿ncongruum, fed maxime decens efl, ut ín Altarí, ubi Santi/fomum Sacra- mentum eft, Mefae non celebrantur ; quod anti quilus obfervatum eje credómus: in veteri Cae- remoniali, cum Clemens VIIL Pontificatum gereret, ita legebatur, antiguitus obfervatum eje videmus. Attamen id prorfus difficile nonnullis videtur, ob eam caufam, quod, ut ¡ph argumentantur, cum unicum Altare in veteribus Templis extrui foleret, aut Divina Euchariftia in eis confervata non fuiffet, aut nullum Mifíae Sacrificium in eis effet inftitu- tum: Aliter vero fentiunt ii, quibus cognitum perfpectumque eft, eum morem fuifíe antiquitus, ut Sacra Euchariftia in Ecclefiae Sacrario ferva- retur, vel in decenti Armario, quod parieti con- figebatur, uti nunc etiam perfpicimus in Bañlica Sanctae Crucis in Jerufalem: Idem perpendit Mabillon MWu/aeo /talico tom. 1. Pag. 89. ac tom. 2. pag. 139. At quod in praefenti ingerit difficul- tatem, nec ullum ab examine propofitae contro- verfiae liberum facit, illud eft, quod, juxta vi- gentem difciplinam, Sacra Euchariftia confervatur in Tabernaculo, quod eft pofitum fuper uno ex Altaribus Eccleñae, et quod in eo pafim Mifía celebratur; cum, fedúlo perpenfo Caeremonialis textu, deprehenfum fit, eum praedictae celebra- tioni abfolute non obftare; uti Chriftianus Lupus expendit lom. 11. recentioris editionis in Differ- tatione de Sacris Proce/fionibus pag. 356. Hanc itaqe controverfiam quum alias Nos ipf expen- deremus in fupracitatis Commentariis de Sacrz- ficio Mefjae par. 4. Ject. 1. nm. 18.; ¡llorum fententiam probavimus, qui exiftimant Crucifixum Tom. VILL. Fidelium venerationi exponitur. Id neceflarium efíe putavit Sacrorum Rituum Congregatio dze 14. Mají anno 1707. Hoc enim petitum fuerat: An fuper altare, n quo Sancti/fimum Sacra- mentum expofitum efl, Crux de- more collocar? debeat. Sic autem refponfum elt, Nenguam omat- tendam Crucis cum lmagine Crucifixt appofita collocationem. Porro quum Nos ipfi tunc in mi- noribus conftituti Coadjutorem Promotoris Fidei gerentes, ipíius loco eidem Congregationi prae- fentes adfuerimus; adhuc memoria retinemus, in- illa fententia ferenda varia fuifíe ac difcrepantia fuffragia, cautumque deinde fuifíe, ne ipía fen- tentia in lucem ederetur. Itaque res iterum de- ducta eft in examen initio Pontificatus Noftri die 2. Septembris anno 1741. in eadem Congrega- tione Sacrorum Rituum, quae poftquam omnia diligenter accurateque perpendit, decrévit, ut quaelibet Eccleña morem et inftitutum, quod antea fervaverat, in pofterum quoque retineret. Et qui- dem pro Cruce ab Altari removenda, dum Miffa in eo celebratur, et fuper eo publicae venerationi Euchariftia expofita eft, parum urget,: quod non- nulli afíerunt, indecens effe, ut Chrifti Imago in eo loco fit, in quo Chriftus ipfe fub fpecie panis realiter praefens eft, et ab omnibus fub eadem fpecie panis videtur: id quippe prorfus contingit, quoties Sacerdos in quolibet Altari rem Divinam faciens, materiam Euchariftiae confecravit; nec enim Eccleñia unquam decernendum putavit, ut, peracta Confecratione Crux ab Altari removeatur. Quemadmodum nec afíerentibus Crucem neceffario efe debere in Altari, in quo expofitum eft Sa- cramentum publicae venerationi, f in eo Mifía celebretur, quidquam prodeflé poteft, quód in publica Euchariftiae expofitione fignificetur trium- phus, et gloria Salvatoris, in Mifíae autem Sacri- ficio ejuídem mors repraefentetur; cum Eccleña, tam in actione Mifíae, in qua Euchariftia confe- cratur, quam in conclufione precum, quae coram eadem jam confecrata et Fidelium venerationi 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz