BCCPAM000508-5-08000000000000

> Jub Benedicto PP. XIV. | 67 ftatuimus, quod in praedicto Concilio Albano de= cretum fuit; ut fcilicet ¿llis Eccleñae Sacramenta denegentur; nulla ratione habita, vel praeteníae illarum in Chriftiana Fide perfeverantiae, vel vio- lentiae in puerili aetate a Turcis illatae, vel etiam * quod unicae, aut potioris, et juítae Uxoris loco De nuptia- rum cele- brandarum a Turcis habeantur; quum ifta nullum jus tri- buant in concubinatu, et fornicatione degentibus, ad percipienda Sacramenta; nullamque Sacerdo- tibus, ad eadem indignis miniftranda, praebeant facultatem. ] - S. 14. Circa Difpenfationes Matrimoniales, caveant Epiícopi, et Mifhionarii Serviae, ne facul- tatibus fibi ab hac Sancta Sede communicatis inconfulte, vel erga immerentes utantur; neve terminos fuae poteftatis tranfiliant. Nullas itaque Difpenfationes concedendas efíe ftatuimus illis Chriftianis occultis, de quibus dictum eft, quod Mahumeticos fimulent ritus: Etenim ifti, quum Chriftum erubefcant, gratiarum Eccleñae, quae Chrifti fponfa eft, indignos fe faciunt. Praeterea nullas difpénfationes concedant in ¡is cafibus, qui- bus Matrimonia juxta Ritum Eccleñae Catholicae, ut fupra dictum eft, et valide, et fancte cele- branda non efe praeviderint; Tunc enim non Difpenfationes, fed Diffipationes et incontinentiae fomenta effent, a quibus fidelis prudenfque Mi- nifter Chrifti omnimode abftinere tenetur. $. 15. Specialiter autem advertant, eam fa- cultatem, inter ceteras ipfis communicatas, non reperiri; difpenfandi fcilicet fuper impedimento juftitiae publicae honieftatis, proveniente ex matri- monio rato, quod alias inter alterutram partem, et alterius confanguineum in primo gradu, inter- cefferit; fed ante confummationem, vel morte, vel aliter legitime folutum fuerit. Hoc enim im-- pedimentum fortius eft eo, quod ex fponfalibus oritut; idcirco ab hujufmodi difpenfatione conce- denda abftinere debebunt. S. 16. In celebratione nuptiarum obferventur tempora ab Eccleñia Catholica praefcripta. Quod tocapcciat infra vetitos dies Mahumetani fuas núptias et altiltentia nuptiis In- fidelium, , ' celebrantes, aliquem ex Fidelibus officii cauía in- vitaverint; quoniam Ecclefae praecepta ad eos, qui foris funt, minime pertinent; non prohibentur Catholici Serviae, Chriftianam modeftiam fecum ferentes, ¡llis interefíé; dummodo fieri poffit ab- fque Creatoris injuria, et offenfione fidelium, et Eccleñae Dei; et nulla in Turcarum nuptiis Ma- humetis invocatio, nullique fuperftitiofi ritus inter- cedant, quibus invitati, ore, vel opere jungi de- beant, et confentire. Quae tamen Infidelium con- fortia, et profana convivia, fi, quantum poterunt, devitare curaverint, multa: fane animarum- peri- cula praecavebunt. S. 17. Quod pertinet ad cognationem fpi- ritualem; fapientifima Tridentini Concilii Decreta, qúacumque in contrarium confuetudine minime obftante, in Servia omnino obfervari mandamus. ltaque nec eam, quae oritur ex Sacramentis Baptifmi, et Confirmationis, ultra perfonas, et gradus ab eodem Concilio praefinita, extendi permittimus; nullam vero fpiritualem cognationem aliunde oriri, et in fpecie“ex affiftentia matrimonio praeftita, etiam ad contrahentium invitationem, ficuti nec inter eos, a quibus capilli pueris primo tondentur, expreííe declaramus. Urget enim ratio praedicti Conciliaris Decreti; ne fcilicet propter multitudinem prohibitionum, contingat faepius, in cafibus prohibitis ignoranter contrahi matrimonia, in quibus vel cum peccato perfeveretur, vel quae Sn cum fcandalo dirimi debeant. Quod cum fapi- enter ftatutum fuerit circa ea fpiritualis cogna- tionis genera, quae jam in Eccleña recepta erant; multo majcri ratione obtinere debet in aliis hu- jufmodi fpeciebus, quae in Ecclefia Catholica ignotae, infectuma fchifmaticis principium habent; quorum eft alligare hominibus onera gravia, et importabilia, digito autem fuo ea non movere. Itaque et iftorum fcandalum, fi quod acceperint ex hujus Decreti inter Fideles obfervantia, fecure contemnendum eft. $. 18. De Sacris autem Ritibus, in quibus iftarum Regionum Ecclefiae, Romanam hanc, reli- quarum omnium Matrem, et Magiftram, in fpe- culum fibi, et exemplum proponentes, non alio quam Romano Mifíali, Rituali, ac Caeremoniali uti perhibentur; hortamur Venerabiles Fratres Archiepifcopos, et Epifcopos, ut nihil in hujufmodi tuta, ac laudabili confuetudine immutari, et tam in Sacrorum celebratione, et Sacramentorum ad- miniftratione, quam in Benedictionibus, et Exotr- cifmis, non aliis quibuícunque aliunde petitis Ri- tibus, Caeremoniis et precationibus, quocumque praetextu, aditum referarí permittant. S. 19. Videant autem, ne forte inanes, aut Caeremo- leves timendi caufae illae fint, quae pafim afíe- =ie Baptit: minonomit- ' runtur, pro omittendis in Baptifmatis adminiftra=tantur, vel , EE ¿ ; + ;,. “ito fupple- tione caeremoniis a Rituali Romano praefcriptis ;antur. quas etiam, quum ex veris, gravibufque caufis praetermitti contingat,. primo quoque tempore fuppleri curabunt. Neque enim fine gravi pec- cato negliguntur tam magni ponderis, tantaeque , antiquitatis Ritus, atque ad reverentiam Sacra- mento conciliandam maxime necefíarii. $. 20. Curandum eft etiam, ne extra cafum neceífitatis, juftique timoris ab Infidelibus incuffi, communis, et naturalis Aqua, vel etiam ea, quae pro luftrationibus benedicitur, in Baptifmi admi- niftratione adhibeatur; ac temere omittatur ufus Aquae ad hunc praecife effectum benedictae juxta praeftriptum Ritualis Romani. Vix enim fine . maxima incuria, vel inani timore (juxta fenfúm etiam Albani Concilij) evenire poteft, ut in Ee- 17* -

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz