BCCPAM000508-5-08000000000000

A ore A ts od Fell dr o pa AA El > 60 Mifíae, in S. 1. Ac primo quidem dicendum Nobis oc- qe currit, nemini ex fidelibus in mentem venire pofle, my Miíías privatas, in quibus Sacerdos folus facram bari ne-— fumitr Euchariftiam, propterea veri, perfecti et Eaeiria integri Sacrificii incruenti a Chrifto Domino in- ftituti rationem amittere, ideoque illicitas effe exi- ftimandas. Nec enim ignorant fideles, aut faltem facile edoceri poffunt, Sacrofanctum Tridentinum Concilium, innixum doctrinae, quam perpetua Ecclefiae Traditio fervavit, huic adverfantem no- vam falíamque Lutheri fententiam damnaffe Jeff: 22. cap. 6. el can 8. Sé quis dixerit, Mejas, in quibus folus Sacerdos facramentaliter com- muntcat, ¿llicitas effe, ideoque abrogandas: ana- thema fit. $. 2. Nihilominus, quandoquidem vetus Ec- clefiae praxis, et difciplina, juxta quam fideles Mifis adftantes participare paffim atque in pu- blicis conventibus folebant Sacrofanctum Sacri- ficium, inftitutioni, et exemplo Chrifti Domini omnimode convenit, verba ejuídem Concilii eo ipfo fpiritu, quo ab eodem prolata funt, iteramus: Ofptaret quidem Sacrofancta Synodus, ut in fin- gulis Mejfis fideles adftantes, non Jolum /pe- rituali affectu, fed facramental? ettam Eucha- riftiae perceptione communicarent, quo ad eos Jancti/fimi hujus Sacrificit fructus uberior pro- ventret, Utinam autem eo ipío Chriftianae pie- tatis fervore, quo primorum faeculorum fideles exardebant, noftrorum quoque temporum homines inflammati, avide ad publicam facram Menfam advolare, fanctorumque Myfteriorum folemnitati non adefíe tantum, fed religiofe eorumdem parti- cipationem exoptare confpicerentur. Nulla certe res eft, qua utilius Epifcopi, Parochi, Confefíarii ftudium fuum omne impendere valeant, quam in excitandis fidelibus ad eam mentis puritatem fectandam, unde digni reddantur frequenti-ad facram Menfam accefíu, et non fpirituali tantum, fed Sacramentali etiam participatione illa Sacrificii, quod a Sacerdote, tamquam publico Ecclefae Miniftro, non pro fe tantum, fed, pro ipfis, et ipforum nomine offertur. Laudatur $. 3. Et quamvis de eodem Sacrificio parti- o po] cipent, praeter eos, quibus a Sacerdote celebrante Sacricio ribuitur in ipía Mifía portio Victimae a fe ob- latae, ii etiam, quibus Sacerdos Euchariftiam re- fervari folitam miniftrat; non tamen idcirco, aut vetuit unquam Eccleña, aut modo vetat, fatisfieri ab ipío Sacerdote pietati, et juftae eorum peti- tioni, qui Mifíae adítantes ad confortium admitti poftulant ejuídem Sacrificii, quod et ipfi pariter offerunt ea ratione, quae ipfos decere poteft: imo probat atque cupit, ne id omittatur, eoíque Sacer- dotes increparet, quorum culpa et negligentia fidelibus participatio illa denegaretur. S. 4, At quoniam in Eccleña Chriftiana opus Bullarium Capucinorum eft cuncta ordinare, et congruenter difponi; Pa- ftores vigilantiam et curam fuam conferent, ut ex una parte fidelium pietas minime fraudetur eo accefíu, eaque participatione; ex alia vero ita utrumque fortiatur, quin ulla in laudabilibus aliis inftitutis oriatur perturbatio, unde facile confuño etiam, et fcandalum oriatur. Quare Paftores mo- nere debent eofídem fideles, ut participes efle cupientes facrae Meníae (quod maximopere pro- bandum diximus) ftudeant tempus, locum, et cir- cumitantias nancifci, quibus et ipfi juftorum vo- torum fuorum compotes evadant, nec inftituta illa pietatis impediant. Hifque Paftorum fuorum monitis fideles fe fe dociles praebentes cavebunt, ne fibi injuriam factam querantur, fi quandoque pro tempore, loco, et perfonis, Epifcopus minime opportunum cenfuerit, a Sacerdote celebrante Euchariftiam diftribui ¡is, qui adftant; quibus fci- licet eo ¡pío tempore facilis, et obvia fuppetit ratio ad eamdem Meníam accedendi, pluribus aliis locis cuivis inftructam. $. 5. Haut aegre Epifcopi, et Parochi id Hodierna difciplina _fidelibus perfuadebunt, quoties ipfis fignificent, ex facillimam Eccleñae difciplina, quae modo viget, non quidem preeñat 5s. difficiliorem, fed faciliorem evafifíe iiídem parti-participatio- cipationem, quam optant. Siquidem veteri more in fingulis Ecclefiis pafim unica Mifía celebraba- tur, cui fideles adftabant, indeque participabant; quin a folis propriis Paftoribus, quemadmodum reliqua Sacramenta, ita etiam Euchariftiam licite accipere valebant; hifce vero temporibus, ex Sa- cerdotum celebrantium, ex locorum, Altariumque, quibus ea celebratio publice peragitur, multipli- citate patet cuilibet facile parabilis facra Menía, et ad facrum Convivium admifio. Sin autem iidem fideles ita moniti, importune infifterent pro recipienda Euchariftia in ¡is temporis, loci, et per- fonarum circumftantiis, quas excipiendas cenfuifíet Epifcopus, Ritualis Romani auctoritate etiam fre- tus; haec ¡¡llorum petitio, utpote nec jufta, nec rationabilis, contumacem, ac refractarium animum demonftraret, cupidumque perturbationis, ac pro- inde minime compofitum Euchariftiae qua par eft pietate percipiendae. $. 6. Dum Paftores erga fideles ita le ge- ranortatio rent, dumque fideles Paftorum dictis pronas ¡tae animo aures accommodabunt, orietur abíque ulla du-diam. bietate pax illa perfecta, atque concordia, qua capita invicem, et membra magnopere colligari decet; definentque importunae illae controverfae, quae eo tandem tendunt, ut turbas gignant, ac icandalum, verique animarum fructus, quo nihil Paftori carius efíe debet, perniciem. Verbis itaque Apoftoli Pauli ad Corinthios utimur: Ob/ecro Vos, Fratres, per nomen Domini Noftri Jefu Chrifte, ut 2d ¿pfum dicatis omnes, et non fent in Vobrs Jchifmata; Jfitis autem perfecti in eodem Jenfu,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz