BCCPAM000408-3-01000000000000
“A diuratio. teria imperata > vel petita eft res' mortalis ; venia- liter vetó > (1 res cít venialis , vltra peccatum in- duétionis proximi ad malum, SicSuar.S 2.Leánd. quef.6. : Q_An adiuratio (it aétus virtutis Religionis R-etie, quando fit per Deum, fue expre(se, fué ra- cité ; quia in hoc adiuráns tribuit Deo honorem, quod cjus authoritarem, tanquam plurimkm apud omnes valentem, interponat ad aliquid obrinen- dum. Quando aútem adiuracio fic per Santtos, abíque tacito ad Deum refpedtu, tunc non: eft aétus religionis, fed eius cúleus, qui Santto illi debetur. Sianrem fiar ob viram alicuíus perfonz, vel alterius rei huomanz, non elt propric adiuratio, led humana amicitia; 8 ideo nec auget , nec mi- nuit culpam, fi aliqua commirrarur in hac oble- cratione, Sic Suarez, 8 3. Leand, quef.7. Q. An adiuratio differar ab orarione?R .differre. Primo quia adiuratio formaliter non eft petitio, fed abítrahit A petitione, imperio, 8 obiurgatio- ne. Secundo , quía per orationem aliquid a Deo petitur; at per adiurationem deprecatiuam non pe- titur aliquid 4 Deo , fed propter Deum. Quod li etiam aliquando a Deo petatur, tunc coniungitar adiuratio cum oratione. Sie omnes. Leand.¿uef?.8. Etiam differt a iuramento , quía in ¡ifto adducitur «Deus in teltem veritatis :atín adiuratione adduci- tur ve Objeótum 'amoris » vel tímoris cios, quem adiuramus,vt inde eius amore, vel timore incitetur, S£ ducatur ad concedendum quod petitur. Sic Sanchez,8c alij. Er Palaus aduertit bene, aliquan- do adiurationem m:fceri cum juramento, vt páret ex Genelis capite 24. vbi Abraham feraum num adivrauit , Se fimul ad jurandum compulir, Leand. quejt, 9. ñ tn faltero in omni juramento promifforio in- uensatur adiuratio + R. vt certum,quod non ; quia porelt (implicirer perí ab aliguo iuramentum pro- milfforium , non interpofito diuino 4 petente, ve in contractibus contingit: ergo: Sic Suarez , 8z 1. Leand.9.10. Nota, quod nullum el preceptum divinú,vel naturale adiurationis, quia ex vna parte cultus , qui per adiuracionem Deo exhibetur, alio modo fuppleri potelt ; ex alia ad obtinenda divina beneficia non elt necellatia, cúm non ifti , fed «fimplici orationi promifla (int; 8 quamvis per le non fit aliquod preceptum ecclefiafticum , cúm nullibi exter; elt ramen per accidens órtum ex obligatione officij Ecclehaltici, 8 aduniniftratio- nis conuenientis Sacramentorum ; quia Miniftri Ecclelig tenentur ex precepto horas canonicas recitare , Sacramenta fidelibus miniltrare : fed in iftis plures adiurationes , per Dominum nostrum Jefim Christum, 82 per Sanétos continentur ; ergo. Et iftud praceptum non eft peculiare, fed coinci- dit cum precepto horarum, 8 rivé Sacramenta, 82 Miílam adminiftrandi, Verum e(t, quod aliquando potelt cadere hoc preceprum fub. obligatione Of- ficij 5 nam fuppobirá hominis obfeli neceflitare, renentur Miniftri Eccleixe ex oficio (mbuénire necellitatibus fuorum fidelium per remedia con- uenievtia, quorum vnum eltyiuxta Ecclefe ritum, adiuratio per exorcilmos. Sic Suarez, X 3. Leand. quel. 1 1. Q. An cuiliber licitum (it deprecatiue adiurare aliquem per Deum, Sanétos, aur aliquam perlo- nam?¿R. yt cerrum elle licitom. Conítat ex víu Eccleliz deprecanris in orarionibus : Per Dominum ncstrum TefumChriffum. Sic D.Thom.8 2. Leand. 9:12. An adiuratus deprecative per Deum, tencatur Summa Operum R. P. Leandri. A A 4 fub precepto obedire adiaranti,atque adiurationi? R. WE Ccrtum , quod non; quiía deprecaro nullam - obligarionem inducit deprecatio + ergo nec veltita diuini: nominis conteftatione ; quia hic nomen Dei adducitur ad augendam tanúm deprecatio- nem,non ad immutandam. Sic omnes.Leand:g.1 3. -Qí¿ An (ir licitom cuiliber fuperiori adiurare Imperariué , aut coaétiue fuos fubditos > R. vr ceb tum, elle licitum, iufta exiftente adiurandi fic cano 4 sá ; quia luperior erga fubditos veré gauder pote- ftate cis imperandi, 82 eos cogendi :crgo. Sic D. Thom. 82 3.Leand.9.14. Er fubditus contraueniens fui fuperioris precepto , fibi per adiurationem im- polito > peccar mortalirer, hi preceptum cft de re graul”, non vero (i fir de leui. Sic Suarez, % 3. Leand.9.1 5. 8c in hoc calu non elt periurus, fed lo- lim tranígrellor precepti. Sic communis. Leand. 9.16. Nec committit duplex peccatam, nifi vnom, nempe contra virtutem praceptam, non contra re- ligionem ; quía adiuratio etiam' precepto coniun- Exa, lolúm haber excitare adiurarum ad executio= nem precepti +ergo. Sic Palaus,8 2. Leand. 9.17. - An adiurans imperativé eum, in quem nul- lam haber poteltatem , peccer mortaliter? R. quod fic, (1 res elt norabilis, alias non. Sanchez, gcalij. Leander quef?. 18. V Qu; adinrare £9 adiurari polen. Vetitur, an omnis creatura intelicAtualis,vel O Mod polfit adiurare > R..vt certum,polle; quia queliber creatura ex diétis ( 82 lola illa) con- teftari potelt Deum,vel Sanétos; 8 ideó in primis Deus ipíe conteftarione fui nominis mouere poreft creaturas ad aliquid faciendum : ergo $e adiurare. Deinde Angeli, 8 homines, imó 8 demonesidem pollant, cum omnes hi pollint reprelentare aliis nomen Dei, $ Sandtorum , vt illius amore mo- ucantut ad aliquid faciendum. Sic Palaus, 8 Suar, Leand. que/?.:19. Q. An omnes creature polfint folenniter adiu- rare + K. vr certum quod non ; bene tamen priua- tim,quía illad datum et folúm Miniltris Ecclefiz, quales funt infigniti gradu Exorcilte. Sicomnes Dodtores. Leand. que/?. 20. Nemo potelt (eiplum adiuraresquía certam eft,quod perfona adiurara de- ber elle diltindta ab adiurante.Sic Suar.Leand 9.21, 'Q. An poffir licice ab howmine adiurari Deas? R, vi cerrum , polle; quia Gcuti pollimus orare Deum,ita Scaliquid divinum reprelentare,ob cuius amorem, aut mcrita noltras orationes exaudiar : id conítar ex Eccle(ia,que femper feré orat , Per Chri- Jum, Sed hoc poriis oblecrario , quam adíuratio” appellatur,Sic D.Thom.8: communis. Leand.9.22,, Er elt etiam certum, quod Angeli landri, Se homi- nes beari pollunt 4 nobis licité , ac inte adiurakí, fi debito modo fiat ¿quia reprelentarione Dei, 8z Sanétorum mouerí polfunt ad poftulatum ; ergo pollunt adiurati, Sicque haber víus Ecclefiz ; nam omnes petimus a Virgine, aut per flium Jmimzant per tonceptionem, aut narinitatern fuam, Fc. Verum elt, quod hecadiuratio Sanétorum non et aliud,quám obecratio quedam,8c pars orationis ad iplos ; nec cum imperio pollumus adiurare Santos , led cum reuerentia eos humilicer precari, non vt authores bonorum,fed vrintercellores. Sic Suar.Leand.g.23. . An deinde.dzmones ($ alij damnati) pol- fint adinrari lícité, 8 ande? R. polle, fi debito modo fiat. Paret ex vítu Ecclehe, que ab inicio 'confueuir adiurare demones , ve poreltare divini k A nomi
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz