BCCPAM000408-3-01000000000000

> e z A E 290 Fidei neceflitas: R. teneri,8 fempers8£ pro femper ; MO cn vnum, 8:c. Certum el omnibus elle neceffarium ad lalutem confequendam erédere explicite, Deú exiftere , Ez elle ; quamvis Cajetan. 2.negent. Nam multi Philofophi cognolcunt Deum exilte- re : atqui cum cognitione euidenti circa idem ob- icáum fides non componitur: ergo- Probatur noftra fententia ex verbis Pauli ad Hebreos 11. Accedentém ad Deum oportet credere ; quia ef. Et non répugnat circaidem obie4um materiale fub duobus formalibus atibus fidei, 8z fcientiz,licet repugnet circa idem obicétum formale. Sic com-" miunis. Leander que/?. 5. : “Certiffimum e(t , quod omnibus adultis fit , 8z fuerit in omni (tatu fides implicita Dei remunera- toris fupernaturalis, hoc elt, quod Deus fit remu- netaror meritorum , ira vt iultis reddat gratiam,8e gloriam xrernam; 8 peccatoribus fuppliciom xrernum. Non verd explicita , necelfitare medij ad lalutem confequendam ; bene tamen ad illam perfeftiori, 8 communiori modo imperrandam : fed explicita non' folúm eft neceffaria ad iuftifi- cationem infidelium modo perfeto confequen- dárú , vt vule Ripalda; (fed vt ablolaté confequa- tur. Conftar ex Paulo fupra,8z Trid. /2//.6. cap. 6. Leander 8: multi quef?. 6. -Q.An SS. Trinitaris fides explicita fuerit necef faria ad falutem necelfitate medi) ,'in (tatu legis naturz , vel (cripte , feu ante promulgationem Euangelij?R.quod non:fed certiffimá elt,poft pro- mulgationem Euangelij elle, laltemin voto, non verd fimpliciter, neceffariam, quamvis afficment aliqui.Hoc ell, ita neceffariá,vr fine illa iu/tificari quis vnquam nequear; cúm fine illa poffit efe amor Dei, 8z deteftatio peccatorum. Sic Ledef- ma 8c alij. Leand. 9. 7. Certum eft, quod 4 lapíu Adami víque ad Aduentum Chrifti Domini fuic necellaria neceffirate medij fides faltem implicita Chrifti : < hec continebatur in aliquo aGu fu pernaturali , quo quis exprefsé , de fupernaturali- ter crederet , Deum elle, 8c authorem fupernatu- lium donorum ad peccatorum remedium ; quia in hoc continetur fides implicita Redemptoris, 82 Liberatoris. Et ratio eft, quia omni tempore de- buerunt aliquo modo (ideft, faltem implicite ) . Credere id , per quod beatitudiem confequuturi eránt ¿fed hac comparanda erar meritis Chrifti; ergo. Sic omnes Theologi. Leand.que//.8.9.05 12, Non veró fides explicita , quia homines , ytpote rudes , minús eflent capaces tanti myfterij. Sic communis, quidquid dicar contra Corduba. Lean- der 9:4/?.10. Nec alicuius mediatorisinter Deum, £t homines. Ratio eft eadem. Hoc eft probabi- ljus , quamvis affirmer Becanus. Sic communis, Leander quef. 11, Et quamvis alij affirment, £z alij negent,modd pol [uficientem promnlgarionem Euangelijco- gnirió, fen explicita fides Chrifti non elt necelfa- ria necellitate medij,ad vtramque falutem, gratiz, 8: gloriz confequendam , nili ve conuenientiori modo confequatur. Quia poteft credi Deus fm. mé bonus, Se perfeétus,quin incarnatus credatur, «e faluator,£z inftificator proponatur: ergo. Sic Ripalda , 8 12.Leander queffione 13, Ea, que necefitate pracepti fides credere tenentur PFideles. Veritur , an omnes fideles, etiam rudes, te= heantur non diferedere necminimam obie- éluim reuelacum 4 Deo, 8c ab Eccleña propolitum? hzreticus , quia veré negaret Dei auchoritatcaiia dicendo, «Eccleúz infallibilitatem in proponen do. Sic D. Thom. $ omnes. Leander $. 2. quien! Jfióne 14. Sed certum elt 5 non teneri neccífitare' $ precepti Ícire, 82 credere ada politiuo omnia Y Deo reuelara, 8 ab Eccleña AS ¿quia pre- ceptam pofitiuum non fe extendit ad illa omnia, que funtinlibris, feu Epiftolis Eanonicis fcri- pra; fed foficit, fi mullum eortiiW negent, Sic omnes DD.Er quamvis afirment DiRofella, sz 8: larisfacere eos huic precepto > Qui explicito credunt omnia ¿que ex necelfitace medi; tenen- - tor credere, cartera verd implicite : certuftamen eft R.P.Leand,non fatisfacere.Sic Fagúd.Smulri. Conftabit ex dicendis.Leand. 9-15. 1617018. « Q. An fatisfaciant huic precepto,qui explicite credunt omnes ¡llos articulos. 8 non alios,quós Eccleíia folenniritu celebrar? Ri quod afirmane D. Bonauent.8z $.quia tanta et (inquiunt) in: hac re fidelium negligentia , ve non pauci inue- niantur , qui nec modo dióto myfteria fidei expli- cité cuedant , Sí intelligant. Sed longe probabiz lius eft, non fatisfacere. Probabilius veró eft, te- neri necellitate precepti credere fideles explicicé myfteria omnia , que in Symbolo Apoltolorum continentur. Sic ¿2 cap. Ante, de confecrat. diff.4.82 alibi.Et quia hoc Symbolum Apoftoli compolue= runt, ve eo omnes fideles inftruantur circa fidem: ergo: Sic communis. Sed Granados , 8 alij exci- piunt articulum defcenfionis ad inferos, Valq. 8calij arciculum communionis Santtorum : Azor, e alijremiflionis peccatorum afticulum : item vnam fanétam carholicam Ecclefiam, 8 carnis relurreCtionem ; quia Ícitu dificiles funt, vel quía qui credit Deum elle Saluatorem , eo ipfo credit omnia lupradidta, Leander gue/fione 19. Ó* 20. Et probabiliós elt, fufficere fidelibus credere ar- ticulos fidei, qui in fymbolo Apoftolorum conti- nentur explicité. Leander quef?. 21. Er far eft credere fupradiéra,8c cognofcere quo- ad corom fubltantiam conceptibus refpondeñti- bas verbis, quibus in Catechifmo pucrorum con tinentar (abíque:eo, quod claré ¿8 diftinGtéco- rum quidditas, 8c ratio conftituriua cogno(carur,) vt credere (impliciter Deum elle vnum, omnipo- tentem , Creatorem vniucrá (non cum hac cit. cunftantia , nempe in tempore , 8 non ab eter- no;) hocelt, coeli, 8 terre, viibilium omnium, 8 invilibilium : Saluatorem , id et, omnis iufti tiz , landtitaris , S gratiz datorem , 8 porentem peccata dimitrere, Se peccarores in fuam amicitiam per grariam adoptionis reftituere : Glorificatorem, 1d cít, gloriz, 8 vite cocleftis largitorem, in quo fumma omnium Beatorum mentium felicitas con (iítit; 82 lic de ceteris arriculis, ve in Catechifmo pueroram explicántur ; 8c ideo omitto ¡lla,Lean- der queft. 22. 23.24.25.26.0'27. Q-An fideles tencantur necellitate precepti ex- plicite credere fubltantiam omnium Sacramento- rum > R.quod alijaffirmant,alij veró negant. Sed probabilius eft,quod non;benetamen actuvirturis religionis,quando renentur ¡la recípere ; quia non poflúmus obferuare precépta,que ignoramus. Sic Ouiedas, 8z alij, Leander 9. 28.07 29. Probabilius et, non ele necellariom credere pracepta Deca- logi fide diviná (quamvis afirmer Suarez ; ) fed fide humana, quía hac poreít fidelis obfernare illa, ne eo , quod credar talia precepta efe Dei: ergo ralis fides diuina non erit neceffaria nece (Llica y

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz