BCCPAM000408-3-01000000000000
14. 15. 16. 17. Diuinatio per lomnia. “id , quodin fomno videt ,eodem modo , quo vi- dit yautapparuerar , poítea eucnic. Sic fuit fom. nium lofeph,Genef cap 37. Gedeonis, ludicum 7. $e alloram. Somnium dicitur, quod teótum fis guns, 82 yelatum ambagibus, non nili interpre- tatione intelligi potreít, Sic fuir fomnium Nabu- chodonoloris , Daniel, cap. 2. Pharaonis , Genef. 41. Inlomnium dicitur, quando id , quod fati- ganerar vigilante , fele ingerit dormienti, ficut fúnt curz cibi, vel potus , vel ftudia, Phantalima elt, quando quis vix dormire coepit , 8: adhuc le vigilare exiftimans, alpicere videtur irruentes in fe , vel pallim vagantes formas A natura , fea ma- gnitudine, feu lpecie diferepantes , variá(que tempeltates rerum,vel leras,vel turbulentas.Lean- der queajtione $$. $ 4. Et quamvis aliqui afirment alij veró negent; ertiflimum tamen elt, nec omnia fomnia elle ap- probanda, nec reprobanda; fed alía arrendenda Íunt, ve naruralia salia ampleítenda, vt divina ; alia veró reprobanda funr, vt diabolica. Sic om- nes DD. Leander gueft. 56.05 57. Licitum eftin- ucitigare a qua cáufa proueniant; quia híc folúm intenditur veritaris cognitio , que vtilis efe po- tell ad componendam vitam, Sic Palaus , Ez 4. Leander, guef?. 58. 8: (i funt divina , non folúm et licitum, ted 8% neceflum illa oblervare. Et cau- la, quá Deus poriús in lomniis , quám in vigilia docet,corrigit ,teuelatfutura , et quía homo in reuelarione plus fe haber per modum fufcipientis, quám agentis: arqui in fommniis magis agitur, quam agit : ergo, Sic D. Bonan. $ 3.* Leander quef?. 59. (5 60. Q. An dentur aliqua figna, quibus cognofcere poffimos , fomnia ellea Deo immiíla? R. yr cer» tum , deri aliqua, Primum ex preltantia rerum,vt l innotefcant homini que olúm 4 Deo cognofci pollunt, ve futura contingentia , prelertim libera, arcana cordium , 80, Secundum, (i fomnia (int pudica, modefta, plena mifericordiz, 8cc. fecus Á ad vana invitent, Ícurrilia, turpia, vel inter bona, que fuadent , immifcent aliqua impia , improba, vana, 8cc. vel fuadent aliquid contradicens Scri- pturz (acre, aut contra Canones,vel conftitutio= nes, vel alía precepta maiorum. Tertium, Ú in lomniis animus noíter non turbetur, 8 femper aliquid do4rinz , vel (uavitatis percipiat cum in- terna quadam alacrirate, 82 veilitare noftra. Secus econtra eri diaboli. Quartó poffunt cognofci cx illuminarione animi,quá Deas ic mentem ho minis illo(trare foler, 82 eius voluntatem aficere, vt ipíum reddar certiorem y ele authorem talis fomnij. Sic D. Gregorius, 8z 6. Leander que- Stione 61. ($ 62, Etin dubio, an fomnia int a Deo, vel diabo= lo, certum eft , debere nos credere ee 2 diabolo, quia ex Scriptura Ecclefiaf?.3 4. conítar , extrinfes ca fomnia elle contemnenda, quezá Deo non conftar elle emilla : Nif ab Altiffimo fuerit emiffa vifitatio, nedes in fomniis cor tunm. Elt liber A pec- cato, qui probabilirer exiftimans, fomnium ele A Deo, prenotionem alicuius futuri euéntus colli- git, quia cum probabilitare prudenter operatur, Et ad hoc fuficit iudicium. Sic Palaus , 82 2. Leander queffione 63.5 64. Q, An ex fomniis naturalibus temperaturas corporis, ¡lúlque humotes, 8: affetiones conie- Eturare fit licitum > Ri efe; quia tunc nibil aliud eficitur, nifi coniedturare , aut nolcere ex efe i- bus cauías ,vt fic inftantes morbos metuat, [éque Summa Operum R, P. Leandri, 253 pramuniar. Sic omnes Theologi. Leand.que 2.65, dG 66. Licitum et obleruare,Se animaduertere , €X quibus caulis accidant (omnia¿que nos cerebro in- feltant, aut conturbant , vt fic eam moleltiam 4 nobis depeliamus. Sic Delrius:8c ¿. Leanda qua» Jtione 67. Eltque peccatum graue fuperftitionis divinare futora contingentia cx naruralibas fome niis; quia non pendevtá cauís natural bus: ergo, Sic omnes. Leand, queffiore 68. Etiam $ compo-= nere le certo modo , $ ficus aut dilpolivone ad fomnum, vt Gb: foturi cuentus,vél effedtus occul- ti per lomnium reuclentor y quía facto iplo,quod vanum cft , invitar demonem , ve eum inftruar. Sic Suarez, SK 6. Leand. quel. 69. Minime eft danda fides lomniis , quando eo- rum, veritas iplo euentu: comprobatur ; quia vel calu ita accidir, vel arte demonis, vr faciliós hon mines arrrahar ad fomnia credenda. Sic Cajetan. $ 3.Leand. 9.70. Regulariter loquendo, non ef peccarum graue credere aliqualircr (omniis , $e ex lis aliqualirer timere aduersú,vel expectare uE perú, fi omnino non credatur res in lomno olten= la elle v.ra , vel futura; 82 ratione talis (omnij, quod operator, non clt alias malum , nec contra precepta Dei , vel Ecclelie ; quia non creditur ¡illud elle verum,fed polle elle; lecus li per fomnia guberncturin agendis negotiis ordinarié.S:c Sua» rez, 8 5, Leander quef?.7 1. Etiam et mortale (i1= perftitionis dare fidern fomniis demoniacis , 82 fubiicere puluinaribus egrotorum lítes , aut Fib= tus corum leétum caprarum , boum, aut aliorum animalium cornua, vt eos quieté dormire faciant; niú fiar ex ignorantia , aut bonoanimo , £ non credendo ibi adeíTe paltum qual expreffam dia. boli. Sic Fagundez. Leand. queftione 72. 073» 18, Y Diusnatio per Portes Oe fir lors > R. quod elt actio' for- uita , quá aliquid occultum inqhiritur. Ec tunc datur , quando aliquid ferió ab homine fit, vt ejus cuentu confideraro aliquid fiat , aut occul. tum innoteícat. “Sic D, Thom. 8 7. Elt triplex; Diniforia [cilicer,Confultoria, 8 Dininatoria. Diui. foria e(t, quando ex eueñtu fortium queritur,quid vnicuique tribuendum fit, Gue (it res polea, fue honor, fiue poena, $c. Confultoria et, q6á diui- na voluntas exquititur , vt Íciator , quid in aliquo negotio dubio agendum hit, aut cauendum. Diui- naroria eft, quando per cam inueltigatur cognirio de futuris euentibus , aut alicuios rei occúlte , ve furti,8 homicidij,82c.Sic omnes.Leand.$.;.9.74. Q.An attento folo iure nature fint licita lorres diuiloriz ? R.vt certum, effe licitas.nifi in calibus in quibus ius humanum ¿7 c,Ecclefra, de fortilegiis, non interdicit eas ; quia per le non (unr malz.Ita D.Augultinus relatus ¿a cap, 1.26 que/?.2.ibi: Sors non aliquid mali ef. Sic omnes DD.Leand.queff.75. S< ideó licet vri eis ad officia, feu dignitates [cue lares : non veró ad ofhicia , 82 beneficia Ecclefa» Ítica. Nec calu, quo duo equalibus (uffragiis eli. gantur ad officium, vel beneficiom Ecclehialticum ( quamwvis affirment Laurent. 8 3. co quod aliud non fupperar remedium , cum. in vnum eligentes non confentiant. ) Nec calu, que pluresa maiori parte Capituli eligantur, non vt omnes beneficio fungantur, fed v: fortes mirtant poltea inter ¡¡los, (quod Laurent.Sc 3 afirmabun: a forriori, ) avia abloluté inrerdicitur in d.cap. Ecelefía , ibi ; Sortis v/um in electionibus perpetua probibicione damnamas. Y Nec 19» 20
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz