BCCPAM000325-6-05000000000000

32 acumin€ preftantifsimps, Sc non niá Lurhero, Cal” tino aut serté Bajo, $e Lanfenioséz paucis alijo de fe aperuiflct Credat qui volet, £ Las eftz mihi credert : eft nefas. Hucufque pre2diótus Dufhus. $9 Ex diGtis colljgicur quam falifsima Gthec- plurimorum Ianfeniffaru propofiro : | Precep= dm ¡llud omnia opera in Deum Bx charitate feu ámoz re cius propllr fe tamguam finem vltimum reftrendi, efi iuris divini neturalis, Y Que propofitio eft eriam Macafij Hayermans, Laurentij Necfen, Gre= gorij Van Goorlaecken , £ Henfici Bellemans. Circa quam afihotavis Dufhus, pag. 17. 10m. 11% quédequuntur. : : 60 Vndequaque providept vt opera ihides lium fint peccata ; fi enim juris POlsitivi diyini ftas tuerent,vident infideles titulo ignorantiz pofle exz cufari. Juris ergo natilralis elle jubent cuius nulla, ne quidera invincibilis,ignorantia iuxta ipfos excua Íat. At mirgmirum , per totanriorum millia igno= rarum layife hoc ius nature, 8 víque hodie.in Orbe Catholico ignorari, txceptis fermé paucis, vi Baio , Janfenio , $ novitati ftudent, Hucufque pradiótus Dufkus, dí bené quidem, 61. Obigiuns 12. ratione: Vt opus spp: fum, 8 bonum,non folum fieri debetid quod'opor= cer, Sed eriam debe fieri quando , 8 quantum , ¿8 cujus gratia oportet ,ex_Arifletele ¿ 2. Erbicogym, ap. 4. Alioqui quidem faciet hómo ¡uftum; vt ait 'Ariftogclespíed non ¡ulte; fed fic ef ¿ quod finis en jus gratia opus fieri deber, vt iulte, 8 rete fiar, ell . 'Deusdilectus , in quem reliquareferántur : Ergo, 820 Prob.minor.Nihil aliud pr£terDeum elt prop» ter fe diligendum:ergo omnis affeétus,qui non fer- tur in Deum, tanquam in finem , eft majus: Namí aliquid creatum ametur non proprer Deuín , ama- bitur propter fe,quod tamen non licét. * 62 Etquod nihilaliud pratér Deum pofsit amari propter,fe, cónfirmgrur: Nam Deus multo magis amabilis eft, quam queliber alía res creara; Imo , fummé amabilis eft : ergo nihil aliud prarer ipfum diligit potelt propter fe; , e fraliquid aliud preterDeum vt honeftum diligi poflet prope ter fez multa alia bona non honefta,vt fama,honor, "diicia , 8 alia commoda diligi poflent propter fe fine peccato : l enim id quod eft minos amabile, quam Deus , reére diligi poreft propter le , 8cnon » propter Deum; quodliber minus amabile, vt fama, « reliqua , que diximu?, reéte poterit hoc etiam modo diligi,quod videtur falíum: nam quód fama, "Sc teliqua commoda minus fint amabília , quam virtus,nihil obftare videtur, quo minus fi viftus di- ligi poreft propter- fe $e non propter Deum, id quod minus amabile eft, quam virtus , poffér etiam diligi propter le, 8: non proprer Deum:namque, $e omnes opetationes virtftum non fífht que 'ama- biles:, 8 tameníi vna diligi potelt proprer fe, 8£ alía eriam hoc modo diligi poreft. Reítat igitur, ve amnis operatio noftra,«im virturis, quim alterius * obieGi far, Soreferacur in Deum aliognia visicla ei viimum fnem, + TraCtatus Primus. 63 Relpondetur; verum efe, quod ad hoc vt opus fit bonum moralirer;, neceffarium elt , re. ferriió finem debiturm; dicímus tamen hunc.Áñem débirum non necelfario efe Deum , fed pole ella ipfum obicGtum virgutis Pproprer iplam honeftatém amatum.Nam inter tria bona que numerari folent, de quis agemúsin traét. de aétibus humanis,bo= nuímhonettum, ett quod habet rarionebasfinis ama bilis. gratia fui, £ non gratia alrerius prius amatí: uis autem dicar, in honeítum ; 82 contra reótam rarionem elle appetere gratia fui id, quod hone- Sum el Quiñimmo , Fhoneltum vníus virtutis gra. tia alceflus criam ipiius Dei appeteretur ; affeus illius non ad eam virtutem , ad quam ¡llughone. Ítum ex £e'purtiget , led ad aliam expeñtarer. Quo circa falfum elt uod afÑumisur in argimentosnul= - lum bonum prater Deum éle propter le ama= bile. | 5 ; 64 Qliod vero adducitur ii confirmarionera hujus ; nempe quia Défus fumme ambalis ell, Se ideó folus deber elle propter le amabilis, eft om no fivolum:nam non elt idem efe propter le ama= bilé, ez efe fumme amabile, Me 65. «Deinde , non bene infertur , quod ki virtus lit amabilis propter fe lecundum reCtam rationem, $ Vbluntarem , quod etiam quodliber bonumadit amabile propter fe: quia licer deleótabile , Lew commodúm habeátrarioném finisy 8 Ít amabile propter fe ;tamen amor commodi. non eltYecuns dum reáam rationem honefti., $e virtutis, dl ali. 'quando peccarunfelt * ú hh 66. Neéiue folufl differunt honeftum', €: com= modum per incigmentum., aut decrementum, vel, * vt dici folet, fecundum magis, aut minus, fed ctiana fpecio ; $ natura + quare pon fequicur, ti honeltum: propter fe amabile eft'fecundum retamrafionem; efe etiamcommodum, 8 deletabile.: cur foqui- tur, fi ynum honcítum afhabile eftzalind era hos neftum ele hog modo amabile , tametit non fint zqualiterin qa bona. pad 67. ¿Et fiforte inftent ; Nam creatura nationa.y lis,vt Kit roéte ordinata, Si fegundum reótam ragjol nem, deber omnig fua OPgra referre in vitimum.f- mem , qui optimus fir ya furime diligendus; 4 fe ef, quod nullus alius,efle poteft,niá Deus, reltD. , Auguítino, (4h. de moribus Esclefiz, cap. 14.8 alibi >, I=pe: Ergo,óc, - Ñ 68 Refpomdctur., verum cíle omnia Opéra noftra, vt fint bona, $ honelta, debere quidem re- ferri in Deum vltimum finem; noh tamen vol unta= te aliqua praccedente , ex qua habitu dicantur rew fétri, fed ex fóla natura operis fine alia rela= “tione voltntatis. Et hoc fenfuintellia gi débcr,d explicandiw et D, Auguítinus. > FyoN Aa Pr Ae Ex Fa Hat

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz