BCCPAM000325-6-05000000000000

! p h ' 26 ¿ed bl inadiquo aMquando fayiflet die feptima 'propo- hirioni(quad Dpnquá fecir , nec tale in iphus m£n= tem venir) dato hoc,% minimé concello 5/1 tamen polteaá viderer confuetudinem Ecclelrz dix pro- politioni dbntrariam, Y quod ¡tta proferipta eliet dh Baio, 4 Summi s Ponrif icibus Pio V* Gregorio y XUL €s Vrbano VIH. de quod nunc proferibére- tur in teríinis , ficut profcribitur ab. Alexandro VA. abíque dubioaliquo religiolsísime le retra- Garer abulloz' vit ipfemet indicat 2. 2,3ue/h. 18. art..12.Wbi fic hábet. 550 33. Máximam € ajt D. Angelicus ) Pabet autho- vitarera Ecclefia confuebudo, que femper 8/h in omni- bus emiúlanda; quia or ipfa dettrina Catbolicorum Do” élorums, ab Eculefia amthor itatem haber, Vndé magís Jandum efhautroritasi Esclefia quam aathoritati due ¿enfhini y vel Hieronima,, vel cuinfenmque Detloris Hucufque Añgelicus Doétgr ¿ergo li aliquid vn- quam favens huic propofitioni docuifler, ftantibus munc tat Súmmorua Ponrificorum Decretis. cam! + damnaribus; necefse foret quod Angelicus Doétor smurarer Jententiam fuam , 8: retractarerfeiplum; Rtante hac iplius pia Añgelica,8s Catholica duátri. na: Ergo , dec: Ye 34 Refponderár 3, Quod Thomiltica doétri. «na negans actus indiferentes in individuo,qui nec mprehendatur fub boni, nec mali fine ¿ licét nan< ¿ondemnatioñe huivsfeptima Propolitionist ficut' teveránon comprehenditur, nar alip longe diver= To fenfu procedit) $ dioer probabilis fit, vtelt, es temén mibf pon arridet , ¿contra lam faciunt que diximus fub probatióne 6. d num. 6, 4d 24) licet fpecialiter vim habeanttrontrá Autliores hua "Jus feprima prapolitionis, Ñ ' - 35 Et fi o pponant al, authorjtatem De Augus Stini, lib.2.de peccatorum meñtis, Slgremifsione, eap.18.vbificait: Zoluntateim in medio nor poffe confiflero, vt meqie hana, meque mala 63 fi enimdili> gatur ¡u/riria, bona efi voluntas: frrerbnon diligarar; ánon 0/h bona :neqe e/]e dnbitandumi rabuntasen , que 'mullo modo diligit iuftrtiam, efjé, málam sz ideo omiis homiiis vóllentárem efe Ponams aut ipalaro. Ai 36 . Reípondetpr 1. Longe Ercioa efe ¡bi inentem D. Auguftini : nor enjm loquitur inindi=: viduo, de yno, vel altero aétu voluntatis; fed de: far, Se conditioñe idius,é2 aflerit noluntatem non polfle confervári in illo fratu medio :nam (1 wirtas, tenampleétituréricbona; li verómmulio modo; pe= que ¿Gu neque habitu yirtubi adheéreat,mala elt.. 37 Etquodhze fiémeñsD Auguítini ex eo pater,quia voluntarem,qué s llo niodo diligit iu= Sitram,appellatrioñ tantumimálam, led pelsimath, quod nori diceretar. apre dewnicoaótu voluntatis: qui ideo folum effet. nralus; quid habet obiectum. ifidifteréns. mio 38 - Relpondetur 2. DD. Augaftinum tenera ñoftramfententiam,fén vt melivis dicam:; Ecclefías doGirinamvotupti vidimos numa. 6 y 6: fed: dato,$ minime concello, quod tór inalique: Sea ¿quod S. Dactór m ' favorstdia propolirioni. a TraGtatús primus: ¿39 - Refpondetur 3.* Magis flandum efe adu- thoritati Ecclefié, quam authorjtati Auguítini,vel Hieronirai . vel cuinfcumque Doétoris , tefte Dy Thom. bi fupr. 1414» 33- E 40 Etfiopponant 3. Nam locutio y que nom eft gratia alicuins finis honefti eftmala: grgo que liber operatio hominis,quz caret.reéto fines mala est: Confequencia eft manifcita 4 paritate rationiss nam íi levifsima operatio hominis , qué non yer- fatur cigca finem honeltum tft mala : potiori iure id afferéndum eft de qualibet alia operatione. An tecédens verd probatur: quiá, cmnis otiofa Jocu- tio , eft mala, led illa que non eft propter aliquam hóneftam vtilitatem elt oriofa , yt communiter te nent Patrés, £« Doétores: ergo, mala. Maior de- ducitur, exillo Matth. 12. Onde derbum otiofum, . quod locuti fuerint boines 3 reddente rationem. de illo. in die tudicij. . 41 Refpondetur 1. Hoc argumentúm non efe pro Authoribus huius feptima propolitonis, Sed folum proMententia Thomiftica”, 8 aliorum, USA, negante actus indifferentes in individuo, qui nec boni, nec malifint, Nam datum totum, quod ar- gumñentum coítiner , 8: admilfa diéta lententia D; Thomz, cum ¡lla'compatitur bene , quod in natu: ra lapía. polsit voluntas viribús proprijs 'operari aliquod bonum opus moralitet honeítum: , vincere [int gratia tentationes leves, 8 mediocres , ce. ac per confequens dári aítus medius inter landabilem charitátem ; 8: viriofam: cupiditarem ;, ideft opus quod nec meritoriunt fit, noc demeritoriúm ; gra tía; aut peccatum: queii aétumi negat diétá feptis ma proppíitio: Ergo, $c." ; 41 Refpondetur 2: ad didum argumeéntum pro fententia Thomiftica :, negando verbum, 8£ opugindiffereas ¿ faétum cx iudigentia aliqua na- tarali ef otiofum; quamyis enim Careat honeftp fine ¿non tamieh Fariomabili caufa, cum fiat ad fub- levandamaliquo modó naturam: vnde ; quí prz- , cipit famulo, ve mundet veltem,non loquitur otio-- $23 :quamvis hullune honeflaim finem intendat. 43. Patres vero quí áppellant otiofum vefbum ¿Aud 5 gudd profertur abíque friéni aliquo Tpiria tualiaut fine honelto; loqunntur de verbis quibus: . ytimar familiatiter, cum alijs in conviótu , $ quo= tidiamis colloquijs;hxc enim (1 honefto fine cáreát, “ £ non orditientur in vtilitatem Ípiritualem proxi- mi, funtotiofas quie humañús' Cotividius ad quem hxc yerba ordinantur debet defervire vrilitasi Ípi- rimuali, obid/tamen non ñegant “Sy. Patres , pole queque vesba delervire ad ytilitarem, Sí tommo- ditatomi aliguént cemporalenr,qua natura imbecil Hestialiquo modo: £c curvarpre- UR 44 'Atprater hac funtalia yerba” que extra húmanós conviétis proferuncur?, €c ordipantur in folarcommoditatern natura vt fi quis dicat famu- . Je epunda velterr, vel ambuleímas 5 ascedamus ad ignem,s Úismilia Gftendo in fola commoditate na. torés verba funt de (e indifferentia in generé mo- piszideRneque-bona,néqué maja, aá tamen >> AS Es

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz