BCCPAM000325-6-05000000000000

k ? de INR Ed 4 $ miz, Relpondeo fecundó ; retorquendo argumen- tii Qui neque funtPagani,Meque Tudzi, neque Chriftiáni, quorum profefsio vocatur 3 quibuldam. Dottoribus infidelitas Philofophicaapud quos to ta Religiosin hoc folo cónfiltit., quod profitéantur vhúm Déum adorandúm , 8 colendam cuitu libe= yOyad arbitrium, $e voluntatem vniúfcuiufque : 82 tic ñon' admittunt vllam Scripruram Sácram , $ exiftimant hominem'non teneri'ad obfervandos ctrtos aliquos ricas, Y exeremonias. Illa inquam, ex rincipio noftti Agonilte, pollent ita ratiocinari. lid los ee ehenie, vária lacrifi ciórum genera , quorum inftitutio 'non probatur, pifi ex teltimonio vnius, Ícilicot Moyfi; vnde apud: a eft aliquod periculuni fuperftitiopis : inter riffíanos adoratur Sacramentum ¡Euchariflize; 8: non próbatur quod ibi fit Deus, nifi ex teltimo- ' nio vnius tantum > Ícilicet Chrifti,8c fic apud illos- ell aliquod pericultm idololatrize , ergo longé fa- tius elt adorare Deum, reliéta lege Mofaica , 82 etiam Chriftiañia. Videt novus Hebraorum Coni feStaneus hn tandi rationem, ab illa quá jam vífle(t, nonalieñam. 7 OBIECTIO 20 v' magís vrgeat , ita profequitur. Dices ' tersio Fidelis adoransHloftiam a Sacer= dote elevatam , adorar illam vt confeeraram redú- plicarive,ac proidde ve verum Satrámentum,unde. adorario iplius dirigitur ad Corpus Chrifli quod eÑ intaliSacramento,ac per confequens eriamift tan dis HoBia elevará d Sacerdote per actidens non fía . de facto coñfecrata ; adoratio fdelis dirigienr a ipfum Corpus Chrifk, quod putar efe ii rali Hoftia hon confecrata, ac proinde licer talis Hoflia non /5é de faíto confecrara, nibilominus fidelis adorans ¡la dam non commirtie peccatum idololatria formalis; fed ad fummum matérlabs. dv EU Y 21 Sedcontra efi primo. Ouja non invenizur in orbe tervarí homo tam perver (us, vel ram fiulens, qui foteñs yv 2. virulum non efe Denm, nibilominus veli adorare ¡llum +anguam Deum, unde quando filij 1frael fecerunt vienluim in Boreb purabant tam dem vitulum efe Deum 1fraél qui dúxeráreos de serra LEgypri ideoque adoráresillum dixerun». Hi fantDij eu I/Fael qui te eduxerír de terra/Egyp- ei,vé parerExod.3 2.V'nde illa adoratjo vituli dirj- 'gcbarur ad Deum lfrael qui eduxerai eos de terrá LEgyp ex intentione adorantis,Ó no ad ip/um vi- sulum,adoraverunt enim vienlam redaplicarive,ve ediéborem corum dé terra £gypriyunde quia in fa. ¿lo eJje,ralis virulms non erar,eduétor, fed rantúDo» minus , adoratio vieuli formaliter "fumpra diveóta erai adDomintim,Ó nibilominus dixie Dominas ad ¡Atos /eñ peccavie Populús suns,vr pater codei cap. - 27.0 n.30.dixitMoifes adPopubum pegcaftis peca Teabúm maximum: ergó licer adovatio Hoftia non “bomfgcrata ex intentione adorantis dirigatuy ad “Corpus Chrifli nibiloiminas quid de fatto, 6 re ve- “yan tali Hoftia non e(? Corpus Chri/li y ralis ado= raro efi peccarmn idololatrie formalis. “ KZ 274 Tractatus quartus ; refpónfio RESPONSIO. | 22 ES iftius árgumeiitationia por ; agitari Queltio ; vter (it magi lus, 8 ituitus, ari qui credic vitulum e quí adorat pro Deo vitúlum , quem. Ícit Deum. Opinatur Agonifta, minorem elle tatem , € ftultitiam ; ¡llius Qui credit vi Detim; cúm nihil ad rem faciat ;, Jubens ah Sed gratis afleritiquod adoratio vituli, ex ne adorantis,dirigebatur ad Deum Hraél, qu Á xit eos de:terra A4gYpti, 8 nón ad iplia vitalbiaa Ego contrá probo clarifsimd quod adoratio vigo ex intentione Populi adorantisz non dirigehalurad Deum.qui eduxit eos de térra AEgyptiz nan: betur P/alm. 105; fecefunt yicalon io Morebe adoraverunt: Ículptile , Se mutáteriint los fuam , in fimilitudiriem vituli comedehtis obliti funt Deum qui fálvavit.eos, qui fecitmao: Jiaip Lgypto,8cc. Ex quo fic arguo,qui pe ti Deum, quidfalyávit 8: eduxit eos > MOR! de intentionem ¿dorandi ¡llum 3 cum de eductore; ne quidér cogitarent 5 quánti cum Bxrod,3 2. fic ex intelligendus , hi funt: Jírael,qui,vt putas, te eduxerunt de tertá Ay vnde fic refpondeo , illorum' adoratio'dirig reduplicativé ad vitulum also exiftimarum D eduétorem, coricedozad Deum yerim edu hego;.. ; | 38 23 Artlongé álitér fentiendum de ada! Chriftiani circa Sacramentum Euchariftiza* quia Chriftianus credit cam fundamento: «(le fub Hoftia coñifécrata. . Indicet obk ladworum Cliens quale fuerit fundamentún Populus crederet vitulum effe Deum quí eos. Secundo, quía ci adoratio Chritlia ditionata fit,8 noú dirigátar ,¿d HolHl duplicativé vt: confecratam , ex hypothel "non fir confecratayhón adorar illain,Ex quibus digitar quantum abérret , qui dicit talemador id nem elle peccatum idololatriá formalis. | S sl ¿O BTECTIO.. :24 Nkat viterius. Contra ef? fecundo, Ú non conce/Jo quod. ralis ¿doll omnino materialis ex bona inrentioñe adora. bilominns bomini prudenci: melins eh fegui le Moyfis in quá cereus ef? nulla poffe incurre dolarriam,neque materialem,negue fom pra aflenfum cf? , quam Fidem Carholicam ; non ell pro fua tiberiare [e eruere abidolola Jalsem mareriali, cum. dependeat a libera date Sacerdotis bonfecransis, vel non. 25 | Sicur a fimibi; indici prudenii mel fequi legem; cuins dogmara ac larura / do , nullum., potéR fufpendere. innocentem proinde nullim incurrere honicidinm 5 neque materiale fu/pendendo : feilicer immocentem qh ex defeítu dogroatum:+talis legis y probar reus, neque formale, quia. innocens meri Po

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz