BCCPAM000325-6-05000000000000

472 Traétatus quartus, refponfio 4uemlibet baprizatum elle veré baprizatum;) nit int aliqua ratio dubirgndi de validitate baptiliwi. His pre milsis. : 3 Refpondco, fi daretur lex praecipiens Fide- libus adorare adoratione abíoluta tanquam Deum aliquid quod probacur efle Deusyex ore,8 omnind libera voluntate vnius tantummodoeltis , talisléx ellet. penitus abolenda,concedo, Si non praciperet Fidelibus illud adorare adoratione abíolura, tális dex efle abolenda, nego. Hic autemadvertendum; quod Fides Catholica Romana nen przcipit Fide= libus adorare quamlibet Hoftiam in individuo, adoratione ablo.nta,quía,vtiam dixi,non eft de f- de quamlibet Holtiara' 1m particulari ¡elle vere de legitimé confecratami , 8: fic non el de tide quod hxc Hoítia in particulari fit Deus; 9 Poreit opponi hac difhicultas, Si quis alfes reret hand'vel illani Holtiam conlecratam in indís viduo, non elle verán Deum , 8 nolletillam ado= rare ¿ haberetúr ab Ecclefia Romana vt heceticus; ergo Ecclefia Rómana cenfet ele de fide , quod quelibet Hoftia confecrata in individuo eft verius Deus, 8: quod illi debetur adoratio. 16 Refpondeo negando fequelam,nam quam vis Ecclefia Romana non doceat efle de fide quam- liber Hoftiam confecratam in particulari elle ve= rúm Deum, é: quamvis fieri poísit , vt ¡lle qui ne garet hanc Holtiam in »particulari efe verúm Deum,non eflet hereticus;tamen Ecclefia,que ¡uz dicat de. externis, prafumeret illuni efle heeretis cum 3 quia (1 non afsignaret aliquam caufam ratio. nabilém dubitándi de intentione Sacerdotis confe= crántis , cenferetur «dubitare de inftitutione ipfius Sacramenti. Cur vero ita le gerat Ecclefia Roma= ma. Sic explicó. Conclulio Theologica educicur ex duabus premifsis,quarum vna eli de fide,8 ala tera naturáliter evidens , -[1 quis negat condlufio= mem Theologicam , cum non prefumatur ¡llum elle negate premiflam , que elt naturaliter evi dens, prafumitur ¡llum negare alteram, quae eft de fide , 8% fic habetur vt herreticus. Rex illuftrabie tur exemplo. Si quis negaret , Ghriítym efe rif bilem , pralumeretur deillo quod ellet hereticas, quia hc propofitio, Chriftus elt rifibilis , et con. * clufio Theologica huius fy llogifmi , omnis homo elt rilibilis , led Chriftus eft homo , ergo Chriftus elt riíibilis. An non prafumeretur illum velle ne. gare han propofitionem. Omnis homo ell ritibj- lis, que elt náturaliter nota,fed aliam, Chriftus et homo,quz eft de fide, Ita, fi, dúm infantulus coram multis baptizatur , aliquis diceret , gratiam huic infantulo non fuifle collatam , 8 peocarum origi- nale non elle ¡lli remiffum , haberetur vt heréti. cus, quia prefumererur cum non velle negare, ra infangulus fit baptizatus $ cum fit evidens; ed negare puod baptifmus conferat gratiam , Se habeat vim , €: efficaciam remittendi peccatum originale , 8 (ic prefumeretur illum deltruere in- Atitutionem baptiími. Eodem modo in noftro cafa. Ifta propolitio, hac Holtia in individio, cit Deus, cit concluno Theotogica que fe e Holtia confecrata elt Deus; led heee viduo,elt confecratasergo hecHcfl j elt Lcus: (1 quis neget hanc propofitior Hottia in individuo, eft Deus3non prafa vélle negare hanc propofitionem; ind viduo , elt confecrataz liquid faéto Sacerdotis celebrantis: 5 fed Holtia confecrata elt Deus 5 8 fic lum deítruere inftitutionem Sané micnti. Ñ y y tre: Confirmatur hxc noltra folutia: quod (tille qui negater Chriftum eMe Holtia in particulari, dicerer fe habsre: Fam tum credendi; v, y. quod celebrans ni / verbaconfecrationis , aut non habuiting n confecrandi.Certum elt quod negand > milem cavlam,Chriftum efe lub hac culari,non haberetur pro hoereticodBé quís negaret , quod infantulo recens: collata gratia, 8 remiflum peccatu modo haberet fundamentum credend; zans,iion adhibuit aquam naturalem,vel' tulit debitam formam, vel non habuitint faciendi quod facit Ecclefia ,in hoc' ca y > 14 berctur vt hereticus. OBIECTIO. A 12, Xiltimavit Excuculatus ChrifHi refponfuros , 8 reijcit relf quam (ibi Ángit. Dices, inquit,Fides Cal mana precipiz fuis Fidelibus adorare' Sub wum E uchariftia quo probarur effe vér ab ore totimsEcclefie,Ó ex ore Chri/li,d el . Fidei efe vertm Dens,0 non ex: ore umi rga el. Ouia Sacramentam Encharil ay! Jumprum, efi ens rarionis ficur human yarionalitas 6% omnes rariones abla dantur 4 parte rei fic abftraddae,fod de dnare Ó contrate, tr in parricularizac pri cramentum Enchariflia hoc modo fump mon conce/Jo, quod fir verim Cor pus Chrifn yji adorari 2Fidelibus;cum non derur 4 pa Sed omne Sacramhentum Encharifria : parte rei efe Sacramentuin, parric duum , dependens 4 voluntate libera confecrantis,ad hoc vr fir verim Cor fum Chriftum in Sacramentum Ét contineri,,8 cultum latrize , qui ver tur, elle huic Sanétifsimo Sacramentum exh dum, cum autem illud Sacramentum pre vt fic, 8c extra fingularia , non fubhiítar quod vt fic, 8z fubilla precifione , non obicétum cultus extern, fed dico quod' in ingu'aribus , id eltin qualibér Holbiae

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz