BCCPAM000325-6-05000000000000

ad quendam ludeumi RESPONSIO AD-OBIECTIONES á quodam excuentlaro contra Fidem Carho- : licam propofiras, > Vidam Profellus in UrdineN. Philofophiz ac Theologiz quendam Prelettor prima= rius , 3 Chriftianifmo deficiens, fattus elt ludus:tam execrandi facinoris labem vt abltergar, sationes aliquas contra Fidem CarholicamRomaná proponit,quas velut infolubiles,¡mmoderata izótan= ,,vir petulans propalare non celfat Menten ape rit,quando regreffum adFidemCacholicam fub ta- li Ciaufula,fpondet his verbi.Duas rarsones propól no quibus fé fapientes Carholici re/porrderint directe iux:a arrom fillogifticam, F inra civilia,ó' aioz mara Theologica , promieto els me Romam ituruns, «> Fidemm Carholicam der elictam,iterum amplexa-. rum,punsendum, vel dimirrendum) tuxta volunt a. sem Inguifitiogis Romane. Verúm á tali propolito, vt opinor,qhám maxime abhorret. 2 Nodum hunc, afflante Dei gratiam , diffok. vam,neque enim exiftimo Gordium elle,vel enfem Alexandri pro eo fecanda: necellarium 5 fed priuf- quam opesi me accingam , authorem monitum ve= lim, iptus authographum plirrimis mendis refper= fum elle, contra reétam Ícribendi 8% loquendi ra- tionemjiofifsima obijcientis verba fideliter ex Ícrio bi curo, ita vt facile deprehendar quifquis has ref- potliones legerit, quam parum fit,divé ¡tr [criben- do, five in dicendo , caftigams ¡llo Praieítor. In tran[criptione obieftionum, pauca queda pre- termili, fed que nihil proríus ad vim argumenti conducunts ' mt > OBIECTIO.. 3 J Rima rario contra Euchárifsiam.Si per h9- | porefin darerur lex precipiens udicibys occidere quémiibes ranguam reum mortis, qui pro. barur effe rens mortis ex ore (7 omnino libera vos duntate unid tanrummodo te/+s,talis les efer pe- nirus abolenda,vtporé contraria ratiomi,pofer enim enm/quifane pro [no libero arbitrio,occidere quem. liber gladio iiúdicis, infuper effer contra ins gentiz, omnes enimiudices omnidmnatiónim neminem ita dicane mifi ex ore ad winuús duorin te(11um,U? Via derir apud Hebreo Turcas FChrifrianószinfuper efe contra legero Mor /is,ve parer Deut.19. 15.n0% Jrabir teftts uns Tc. Infuper effez contra Evange- dinm,ve paree Matth. 18. 16.adhibe recum, Fc. 4 Sed mnltomaioris momenti ef? non odoraré 249g 44m Deum,aliguid quod re vera non ef? Deus, guamoccidere aliquem rañiquam reum,qui re vera non ef? rens,cum occifio (Gs contra fexcum pracep- mum , Ó adoratio eius qui non ef? Deus, fit contra primum , ergo fi darerar lex pr ecipiens Fidelibas adorare tanguam Deum, aliquid quod probarur ef, ye Denms y ex ore Í omniño libera voluntate unins ranrummodo te/0s salis lex efes penirus abolenda: maior F minsr parent, ex quibus confeguentia fe= guirmr a minori ad maius: fed Fides Catbolica Ron mana ef? huiu/fmod;i,er go Í e: A A 5 Hacminor fubinntlta próbarúr, quia Fider Catholica Romana,orácipir fas Fidelibus adorare quamiiberHofriam in parerentari, fedequeliberHofe sia confecrata in parriculari ; chm “ante cónfecra= tienem non ft: Deus , probarnr efe verus Dems ex ere 6 omnino libera volunrare unias relris, nem pb Sacerdoris confecranris,ergoFides Carbolica Romás mA pracipir fmisFidelibus adorare aliguid tángu aña Deum, quod probatur efe veras Dems és ore omnino libera voluntare Unids tantummodo refris, Hactenus Auétor obicótionum: ce RESPONSIO. 6 Ntequam réfpondeam in forma; fuppoax A nendam primo ; quid fehtiat Fides Ca. tholica Romana de Sanétifsimo Eucharilliz Sacrás mento, quantum attiriet ad difficultateri de qua elt quxítio; Profitetur;in hoc Sacramertospblt pay nis 82 vini comfecrationei, Domina noltruri es fum Chriftum ; verúm Detim atque hominem, vel re; realiter ac fubltantiaiiter continéris K ibi cUlea latriz¿dorandum; fed non docet efe de hde;quod Chrittus (e fub qualiber Hoftia in particuiati ; yn de quamvis de fide lit Chriftum ele fub «Omni Holtia rite corfecrata ; tamen , de fide non eft hanc Holtiam in particolari $2 in individuo efe rité confecratam 3 imó nemini cónftate poteft evidenter, aut certo, Sacerdotem qui confecras vit , potulifle yerba confecratioñis cum debis ta , dz legitima intentione 5 propterea , quando Chriftiani Fideles adorant Hoftiam , illorum ados ratio elt lemper conditiomata, 8: tacité fubíntellia gitur , modo fit rité «$ "legitims confecrataz hec aliud intendit Fides Catholica Roriana ¿ undé fi forté contingeret Hoitiam , que próponitur , non elle veré confecratam; v, g.€o quod Sacerdos non protulit verba confecrationis, vel on habuit inteny tionem confecrandi , quansunvis Fideles cultum externam, 8: adorationem exhiberent huic Hoftiz, illam tamen non adorarent , quia quod elt condia tionavuar non ponitur, nifi ad impleta conditione, e cum adorent Holtiam,ex hypotlte quod (it cóx fecrata , (1 forté non elt confecrata, non adorant illam,. 80 fic nunquam decipiuntur ¿n:C errant, Oblervandum autem non efe necelle , vt qui ado=* rat, faciat mentionem exprellim, 8 explicitam de fua intentivne non adorandi nili ex hypothefi, neque necelle elle, vtvin actu aderationis habeaut hanc iritentionem actualem , fufficit quod Mhbedt habitualem,quz confiftit in ¡lla animi difpofitionie adorandi Chri/tum verúm Deum, ¿e tion adorandi quidquid non eft Deus. e Supponendum fecundo ¡tam propofitiqa nem,hecHoftia in individuo elt verisDeus,quamo vis non fit certa de fide, ele ramen cera certitu. dine morali fuficiente ad hoc , yt adoretur ; quia quandiu non datúr fundamentum 82, caula ratio: mabilis dubitandi , quiliber Fidelis deber certug efle, om.em $e quamliber Holtidm ele veré corta fecraría , quemadmódum debemus Cerri elle, Re quen

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz