BCCPAM000325-6-05000000000000

Divinarum Perfbnarum: ¡ Concii:8c. Prfequela: Nam diitinótio ex natura rei io fententía omaium tám Theologórum ; quám Philofophorum non elt inordine ad enricates die ilinétas, fed in ordine ad formalirates eiuídem entis, Í<u rei; ergo tres Divinz Períonz li folum diftiñ- guantur ex natura rei potius erunt formalitates ciuídem entitaris relativaquam diltinótz entitates relativac per confequens potius erúnt formalirál tes diltinctw eiufdem Perfonz; quam tres Perfont diltinéte. Ad minus hoc fatile falvari pollee” vi eiuídem diftinétionis ex natura rei , admifa lemel ¡dentitate reali perfonarum inter fezErgo,érc. * 91. Pr, 5. declarando procedens ex principijs Metaph. Nam aétualis diftinétio in re ipía ( $ non inter formalitates .eluídem rei )non eft nili realis, vel modalisfeu vt alij loquuntar,formalischaec auz zem pofterior diftinétio nunquam invenitur , mili intra eadem rem, que componitur vel aliquo- mudo coalefcit ex ¡llís rebus, qua,jra diltingui di cuntur. Vnde quod ¡ta diftinguitur,ab- aliqua re femper ell tanquam modos ,' .vel affeÉtio: eius , vt induttione facile conftat. Ideóque non haber Joc cum in Deo hic modus diftinctionis, que veré, 8£ aCtualites (tin re ipía ; quia ineo.non habet: low cum compofitiosnec modificatlo. , vel affectio , ber aliquid 4 fe: ipfo aftualiter in re diftinétuy 4 fub= itantia Dei : ergo fola fuperít diftindtio ,realis, quz inter Divinas Períonas elle pofsit, eltque in vniverfum inter omnes illas entitates , qua per Íe habent: realitatem , ita vt vna alteram non modi= ficet ; huiufmodi autem fune Divinz Perfonz ; vt ex illarum fimplicitate , fummaque ¡ perfectione conftat:Ergo, $e: X Ú INSTANTIA- IX. : 92 e hc argumenta , infurgit Sapier 4 vils. Prop. fic: Sed contradQuia ablur= dum minime fequitur,nam probitio fequele facil infringitur, non folum ex opinione tuta , fed etiam communi «plaufu recepta*ioter Theologos. Pro= bar. Quia in fententia tommuniter recepta, in Dis vinis dantuy tres entitates ¿tres res , tria exilten= tia, c. cum addito relativa , Y datur vna entitas3 vna res, vnum ens abfolutum : vnde verum. eft dicerezrelatio ell éntitas , € elt res relativa; 8 ellencia elt entitas, 82 res ablolutaz deinde ¡lla entitas relativa eft vna, 8e hac entitas abloluta elt alrera virtualiter diftindta re ipía abilla: er- go in fententia plaufibili , diftindio virmalis in> triníeca eft inter res, 8e entitates. Nam. eflentid eft vna entitas , 8e vna res, paternitas elt altera entitas , 8z resaltera ab elfentia virtualiter re ipía diftinéta : ex quibus pater quintam probationem) feu declarationem non ptocedere, cum alsigpe- tur difltindlio virtualis aCtualis inter res y 8 enti- tates Divinas, lana ; 8 plaufibili fententia , quim lic modalis , que in fententia Scóti formafis cít, 8: quin detur modus , feu modificati0:in Deo, vel tompotitio. Confirmatur efficacifsime ¿quia tflen- y . A. tia,éc relacio diftinguntur folim vistúaliter,Squa- fi compoñant , feu conftituunt vnam Perfonam; quin detúr compofitio, modus,ée modificatio : €r= go múlto minus, fi Perlonz fic diltingueréntiar,da= retur compdlitio,modus, $: modifigatig , cum vná Perfona ñorl vniretur cum aliá ad conftituendám áliquid: sido, REFUTATUR L 93 (CEdcontra: Narú in primis interrogo* an Perlona Filij(ic realiter Perfona Patris3 necnes Sidicas Perfonám Filij elle réaliter Perfós nam Patris, vt Hébet dici in hac dubitandi viá ficut Íimiliter dicitur naturá reáliter el filiatiozergo Pa= ter, dx rilius ell vna realitér Perfona! idémiqué erig confequenter de Spiritú Sanétos ergo,fealiter. nom ericniti vná tantum Perfona : ergo Pater, 8c Filius, 8 Spiritus Sanétus non tám érunt realiter tres Pera lonz,quio tres E erfonalitátes, foymalitátesve; fed denominatiohés cjufdem realis Perfonz , ac pet confequens:erit érror Sabelli dicentisPerfonásTolis nominibys diffingui:: Sebeliiani enim dicébant ynani tántum elle in Divinitate reglem Pérfonam, que tanquam: Pater in vetéri Teltaménto legem dederat ¿in novo incarnata fuit yt Filjus, pala , 8£ mortuazéc vt Spiricus Sanétus defcenidit fuperApos ftolos.ideóque diéti lunt ParriP2/5%n:,quodPatek, [cilicér mostus fuerit, quia etat realiter eadem Per4 lona cum Filio , vtpoté realiter identificata cura illo:ergo ¡1 Perfonx=Divinz non diftingriantur rea liter fed habeant inter fe realem identitatem , non folum, fequitur inde abfusdumy, mei argumentl quarti, verim etiam,8z hic Sabellianas error. 94 Si veró neges Perfonam Filij ele realiW ter perfonam Patris :. debes ergo concedere : drgo Perfona Filij nonelt realicer Perfona Patris : mamá ficut inter ele realiter , dz non Ye fealiter ¿ non elt mediuín, iuxtáillud primum principium lumi= pe naturale notum : Quoliber e(t., vel non elf : ita neque eft meditim inter efle realiter aliud , é non elle realitér aliud : ergo Perfona Eilij eric: realiter, «diftinéta i Perfóna Patris ¿ So lic ceflabir queltio, 8c habebimus intentuma in favoremi Cactiolica* Fidei. . : os .PriHzc confequencia: Tim, quia necela fario haberjidentitatem cum Perlona Patris id ,de quo verificatur efh realizer Perfona Patrisiergo 8€ ¿ coritra , nos haber indenticatem cum, Berfona Pas tris id de quo verificatur mom efi realiser Perfond Patris:: ] Dl 96. Tamsquía omnis éntitas diltinguitur reas "liter ab'ea de qua tealiter negatur: ergo hi negatut, Perfonárum Filij elít realíter PerfoimamPatris,realis ter diltinguerur ab ca. Confequentia tengtiants pro ¡Nam ficut implicat quod res fit de qua vérificatur realiber nóh efr, (ic eclaín implicat quod res Gitali» quid alind dequa verifi gatur realiter son efeiinds .97 Túm quia(ighum indentitatis realís ell affirmatio: ergo figaum realis diftinótionis erít ne. gacia: Pr, confequentia: Naim cum diltinó0s reali Pp 2 Prints 4

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz