BCCPAM000325-6-05000000000000

Propoficio fecunda. a Métandro VII in prima prof ofitione lanfenij: E¡0,8€: - E va “YX Nam fi ignorantia quantumvis invo- ivotaria, de invincibilis non excofaret Operantem sd quod mare degi ¿dverfatur, ¡dqué Aicoperanti io imputari , fequererar quod ad peccan- dista'pon requirirerur y Ls ratiomós ¿36 perconfe- bins poñer peccare formalitor nen fol amens; * Ec phrencticos, verim eviom icfins etiam triennis; ad quid eniar requiritur víus rationis , mil yt di cornatur inter benem., € malum, feu inter hohe= fm, acunpes Sed fé eft, quod per adverfarios ad becandum formaliter beh requirimr , vtcog- rofcotar, an honcitumát, ve turpe, ¡ed fufhicit emod hat opus mturz legi contrarium , etiam fi éperans invitus nélciat ¡ud Opuselle turpe, five pann e legi repugrans! Ergo,8c: > Erfidivaot: lofantem non igere humano modo, non fugiunt difhicujtater : par licer non agnt humanó odo, vt veMim et ,quia non difcer- nit inter boñuin, ac malum y inter turpe ; Sl hone= ftum ¿ at hoc in eorum hgsetica fente la non vi detur requiri: Imo, cx 1lla claré infertar , fed hoc mihil abfurdias 84 ratione alienain,yt ex le patet! Ergo, kc: l 16 EX. Quja tam ñon eft ambigendi lo= cus, poftquam S. Pontifex Alexander VIII. prop. ver diíta,8r fequendo veltigia Tiidentini , Poné tificum pradecellorum, .damnavit vt hereticami Hanc fé£undam propofitiogem , vt conítar ex fupra pofito Decreto: ErgOgke. Dead 17 Confitmatur, 8 vtgetur : Nam pofita Caz cholica affertio', profternitur herelis Janfenianas, quod fic explico : Jgnorantia invincibilis excufut a prccató. Brent Quiafe non excufaret , homini Dens precipevet impofsiórlia: nam previperet vt feíat, qué fire non poteft. Et cur, ¿io ¿non contedimus pole; G> folere Deum. previpere hominibus impofsibilia? Quia fi ¡la iuderet , homines néról]ario péccareñt. Et nr tandem dici non 'pojjanthemines necelfarió pecéaz rel Quia peccarent in eo quod mecefJario Facerent, rre rérentuk into, qkbd neceffario ommiterent,O e contra: c+ hanc ob sem tota kumana libertás 5 que ud morena dúm ¡(0 demerendim eJt, Joli opponererur codétioni, O won excluderet méct/ftiratem: brgo, rc. po ny; DIV Piecliidentur saligua ddverferiornm efazia: 18 Rus: lanfentani 1. Ignorán- 20 EN tim dur etiam in volun=" tariafí Vpeecáto ñonex qua origimalis pec- cari peeni ell”, five quia introduta per peccatuín origitale;> "NIRO : 19 > Sed contra + Quia inde non effugiúnt dife cúltatem: vam etiam amentia, furor ¿phrénetis , 8% Corporalis cacitás mtroduéta fuñt per peccatuni originalehva st peo aTLus 8 tanen excofant ¿peccato fon; nit velitt y nec'Amiéhtiam ; hec favdref Res torforálem excitátem excufarer 3 peccato + quod ftutmi ett ; Sd fimol hxereticam, Yi circa quodwido que diximus fup. propo?. $. 4 mum. 13-Ergo,de. * 20 Kecipofident 2. Peccatum”, quod in cul pam imputatur , deberc elle voluntarium , led vo- luntáte taCti ¿BOn voluntate páceati: 1d ef?, ad peca candumforma!iter fufficcre voluntatem, feu libera táteim faéti,nec reyuiri Vojuntatcim , feu Jibertatenr, peccati: fic Lambuertus le Drou ¿1 Tríade, tap. 2. $. 3. pay. 23. Dciple lanfenios tim. 2.116. 24dé ña- tura lapfa, cap:24. colum. 416. vybi actus per fe pri” mos fáaétos ex ignorancia ,autex in advertebhda; peccati mortalis condemng , X rationem afsignat, dicens 3 Quambis.enim ighoretur elfe heccatum , aíe, fartsm tamen, quod concupifeitar , non ¿Pnoratur. Sic etiém Gummatus, Francilcus Ban-Vianen,d ali. 21 Sed-contra 1. Quiá aótus humanus folum dicitur voluftarius ingensre moris,bonus, vel ma- lus, quando intelleótus cognbícitin obiefto volito Circunftantias, vt conitat ex diétis in queltionibus preeliminaribus, quelito 1,ergo ¿frinpbiedtó vo- lító hón cognolcitur circunitantia peccáti ; fed fo- lafh facti , tunic aétus voluntatis nop erit voluñta- rías reífpectu ¡tlius ¿ fed folum relpeftu iftius: Er go¿8c. á ¿de 22 Contra:2. Quiá inter alías propofitiones” Baíanas, damnataeltin fenfu Michaclis Baijpro- pofitio 46. quz ¿rat tenoris lequentis : Ad ratío= nen , 0 definitionem péccati non. pertinet volunta— rium 5 Sed fec efh 5 quod Baius nunguúain negavit ad peccatum requiri voluntariu faéti , fed folum, Woluntariuin peccáti (alias offende vhs?) Ein hoc fénfa demuata elt dicta propofitio:Ergo,8cc. 23 Confiriatur : Baius enim non dicebat, ad tationeín fuéfi non pertineré voluntárium : fed folum dicebat”, ud tationein pecéatí non pertinere voluntariutos id elt ¡fejplus Baij ideín erát , ac fena lus adyerfariorúm ; mempé 4d peccatum non re- quiri , vt ¡pfum desata Rodo peccati, quin reperiatúr. vbi docuerit ad peccatum hecef- (1149 requiri ¿ quod etiám fiftum ipfum fit volun- tarium;8z rafnen diéta propolitio ¡llius fuit ve he- reticá dampnita: Ergó,Sc. s - 24 Contra 3. Natn ad peccatum etíam in flaca natura lapfé requiritur libertas á necelsica tevé definitaim ef ab Innocentio X.8c Alexandro VI. qui dambaruñit, vt hereticari habe tertiami propofitioneió-anfeni]: 4d mérendim, 6 demeren" dim in hata tature lapfe non requiritar libertas e nectfsitate. Etillom damnaverubt in. fenfu intento iTanfenio ; Séd fc ¿f , quod Tanfenfus nón Degas bat” liberratem ¡Richi ¿fed folum libertaten peccas ti que hin noticia malitiz haberi nón potelt , vt conftar, 8xclare infertur ex dittis fupra num. 104 Ergo,Éc. ' ed 5 os a Pag Dicet fort aliquis "ex Ianfeniftis ¿ qui doétrimam Tanfeniatiain pálem profiteri non aus det: Práfatos Summos Pobifices in luis definitió. ribus, fohuri requirereiad pectátuiy: libertatem q necefsitate, quod capa "te hibertate aC quinnecese fit quod intelligi debeant de libertaté peccatis : Sed > AAA Am

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz