BCCPAM000325-6-05000000000000
- Conftitutiones, 8 Decreta Apoftolica. enifcud de fefaturi Quantum vero ad Nos attinet, cotis viribus co namaur,vt ille fimulatque profiliunt, penitus Op primantur: Magno enim merrore afhci- mur,quod plerique, Ípectate alioqui probitatis, 8 dottring' in varias fententias,offenlionis, $ perigu- Ji plenas, tum verbo, tum criptis prorumpunt; de- que eis,etamiin Seholis, invicem contro verfantur; cuiufmodi Íunt lequentes, 1. Nec Angeli,nec primirlominis adhuc ina tegri merita reGté vocantdr gratia. ] 2... Sicur opus maluni ex natura fua et mor= tis zrernz meritorium, ic bonum opus ex naturá elt fua vit arernx meritorium. 3. — Erbonis Angelis, S primo Homini, (1 in ftatu_ illo perfeverafler víque ad vitimum vita, for licitas effetmerces,8 non gratia. 4 Vita xrterna horhini integro , $ Angelo promilla fuit intuitar bonorum oo , 8 bona opera , ex Jege nature adillam confequendam per fe fuficiunt. $. —Inpromifsione fuéta Angelo , $ primo Homini continctur nacurajis iulticiz conftitutio, ua pro bonis operibus , fine alio refpectu , vita seterna jultis promittitur. 6. Naturali lege cónftitutum fuit homini,vt fit in obedieñria perfeverarer, ad cam yitam per tanfiret, in qua mori non poflet. : 7. Primi hominis integri merita fuerunt rimoe éreationis munerat 5 fed iuxta modum lo- quendi Scripturz Sacrze mon reété vocantur gratia; quo fit, vt tantum merita,non eviam gratía debeant nuncupari 8. + In redemptis per gratiamChrifti,nullum inveniri potelt bonum merirum , quod non fit gras tis indigno coJlatum» a o. Dona conteíla homini integro,S Angelo, forlitan,non improbánda ratione,poflunt dici gra- tia; fed quia fecundum víum Sacra Seripturz, no- mine gratix,ca tantum muneta intelliguntur; que per lefum-Chriltum male merentibus, $ indignis conferuntur;ideó nequemerita, neque merces,que ¡lis redditur,gratia dici debet. 10. Solutio peenz temporális , que , peccato dimiffo,fepé remanet,8: corporis relurreétio,pro- prié non niái meritis Chrifti adícribenda elta 11. Quod pi2,é ¡uftein hac vita mortali,vÍ- que in finemyconfervati, vitam confequimur Xter- mam, in non proprié gratixe Dei, fed ordinationi naturali ftatim initio creationis conft'turx , ¡ulto Dei iudicio deputandum eftz neque in hac retribu- tione bonorum ad Chrifti meritam refpicitur, fed * tantum ad primam inftitutionem generis humáni, in qua, lege naturali confbítutum elt ve julto Dei iu- dicio obedientiz mandatorú vita eterna reddatur. 12. Pelagij fententia elt,Opus bonum;citra *gfatiam adoptionis faétum,non eft Regni Ceeleltis meritorum. 13. Opera bona a filijs adoptionis fata,non accipiunt rationem merfti ex eo , quod fune per Spiricum adopttoffis in habitantem corda Biliorum 24 Dei, fed tantum exéo ; quod funt Ma nó. quodque per ea preltacur obedientia legis: 14 Operaboná lultórum non' accipiunt in die jidicij extremi ampliorem mercedem; quem iufto Deiiudicio mereantur acciperes 15... Ratio meriti non con:itit ineo3:quod quí bene óperatur habeat gratigm,d inhabitan tem Spiritumi Sanótum ; ledin eo folum , quod obedíit Divinz Legl. % marti? 16. Nomelt vera legis obedientia, que ft fine charitate. 17. Sentiunt cum Pelagio, qui dicuntyelle néx ceflarium ad rationem meriri,.vt homo per gram tiám adoptionis fublimetur ad ftacum Deificum. 18... Opera Cátechumenorim , vt fides:, 8c Peenitentia ante remifsionem peccátorum faéta, fune vitae eternz merita, quamyitám iplimon Con» lequentur, niái priús precedentium deliétorum¡im- pedimenta tollantur. , 19. Opera Jultitiz , $e Temperantiz , que Chriftus fecit, ex dignitaté perlonz operantis non traxerunt maiorem valorem. 20. Nullum elt peccatum ex natura fua venia» le, fed omúñe peccatum meretur poenam xterñam. 21, Humanz naturz fublimatio , $ exaltatio in confortium Divine naíure, debita fur integritas ti prima cónditionis , 8cproinde naturalis dicenda eft,8c non fupernaturalis. > 22 CunrPelagio fentiune”, qui textus Apofto-. liad Romanos 2.Gentes que legem non habent; nata raliter que legis fuat, faciunt, intelligunt de genti- bus;fidei gratiam non habentibus. 23 Abíurda efteorum fententia ¿ qui dic, hominem ab initio , dono quodam fupernaturali, 8c gratuito , fupra conditionem naturz luz file exaltatúm, yt Fide, Spe; 8% Charitate Deum Íuper- naturaliter coleret. 24. Avanis, 8 otioíis hominibusfeciidum infipientiaan Philofophorum , excogita eft (onten= tia , que ad Pelagianiímum reijcienda eft , homi- nem abinitio fic confticutum , ve por donánarura fuperaddita,fuerit largitateConditoris fublimatus, 8c4n Dei blium adoptatus. 25. Omnia opera infidelium funt peccata, Se Philofophorum virtutes funtvitia. 26: Integritas primgcreationis non fuit ina, debita humang nature exaltatio, fed náturalís cius conditio. : 27. Liberum arbitrium fine gratizx Dei adiu. torio,non nifi ad peccandum valet. , 28. Pelagianuselt exror ¿dicere,quod líbe= rum arbitrium valet ad vllumi peccatum vitandum. 29. Npnfoli furesij fune , 8 latrones ,qui Chriíftum , viam 8 oftium veritatis 8e-vitx negants fed criam quicumque aliunde , quam per ipfum in viamjuftitic ( hoc ell aliquam iuftitiam) confcendi pofle docent. 30. Aut tentationi vili , fine gratiz ¡pus adiutorio refiftere hominem pofle , fic ve in ea non inducatur,aut abea non fuperetur. rare Chau
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz