BCCPAM000325-6-05000000000000

Preliminares; al NE Doré Jofeph Eftenfe Mofti, por la gra- inillo cafueft voluntariaóá in fe ca cia de Dios, y de la Santa Sede Apoftoli- ca, Arcobifpo de Nazianzo , y de nueltro Santifsi- mo Padre, y feñor Alexandro , porla Divina Pro- videncia Papa VII, Nuncio , y Coleétor General Apoftolico en eltos Reynos de Efpaña , con facul- tad de Legado a latere , 8ec. Aviendonos embiaz _do el Decreto de fuío inferto de orden de fu San- tidad , mandamos que fe publique. Dadas en Ma- drid 4 veinte y vno de Febrero de mil feiícientos y noventa y yn años, Fyiph.Archicp.Nazianzo No Apo/h Por mandado de fu 5, £. Don Ifidro Mellado $ Salinas; CONTROVERSIA PRALIMINARES: (vel vteas appellat , eruditus R. P. Fr, atricius Difhus ,, Baio-Janfenianas ) ¡uftifsimis tenfuris 4Ss. D. N. D. Alexandro Divina Pro yiz dentia Papa VIH. profcripras , Theologicd, vt par ¿lt impugnemus ¿ operé pretium duxi premitcere aliqua fraliminaria ad clariorem intelligentiam, tam fenfus prefatarum propofitionuam damnata- fum, quam veritatis Carholicorum doétrin+,quod per fequentia faciam qualta. SUFRA Queres1. Quid fit vólentarsum y ¿nid libernimi [Et in que defferant? E E 1 Refp.1. Voluntarium effe illud, cuius pfiña cipium eft in agente cognofcente fingula , in qui- bus eft actio ita communiter Theologi , cu D; Thom. 2. 2. (4e/?.6.art. 1. 8 cum Arift, 3, Ethic, cap: t. E e AAA ( 2 Dicitur: Cógmofcenté- fimgula in ¿uibús ef tsétio: quia voluntarium procedita voluntate , non qualitercumque ; fed proyt ipíam operantem: cos mitatur intelletus prémoftrando ¿Hi quafcumque circunftantias, qué in obieéto inyeniri poffunt: vo> luntarium enim in genere. moris denominatur,3 potential intelle£tus diftantis voluntati, eius aQus elle bonos, vel malos ex sircunftantijs apprehenús; 8l cognitisin obieto , red quod yoluntas vera farur, at j 3. Ex didlis fit: quod aQus humanus, tune fos lum dicitur voluntarius in genere moris,bohus,vel malus, quarido intelletus cognofcit in obieéto yo lito circunftantiasi vridé etiam elt, quod Íi in obiez Eto cognofcitur vna tantum circunftantia, tune re(pectu illius dicitur aítus voluntatíus, non ref- peétu aliarum, qui ion occurrerunt cognitioni, yt y. 8. (1 quis volendo occidat hominem , quem pes njtus ignorat elle ra , Somimittit quiden hómicidium, quia c6gnofcit_eflé hominem ¡llum quem occiditz ¿idem vero On imputatur facriles gium ex homicidio , quía dum occidit ignerabat occideñduni elle Sacerdotem¿ esgo homicidiur A Nte quam prirfatas propolitiones Ianfeñiftas ro qualitas Sacerdotij, quia occidens ignorabat hanc qualitatem: Ergo,écc. 4 Explicatúr etiam hoé in animantibus brutist ex eo enim quod bruta animantia cognoÍcunt con> venientiam, 8 difconvenientiam cibi, aliarumque rerum, 8% ratione ¡llius cognitionis fúgiunt nociva; él profequuntur cónvenientia': hinc elt , quod fu= ga, 8 profequutio ¡llius voluntaria illis eft,quia ft abillis media cognitione convenientiz ; vel dif- convenientiz ; fecus verd nutritio., 8 refpirati oy quixefto fiat ab iplis, non fit media cognitione: neque enim ad nutriendur, aliqua cognitio requiz IS "5 Relp. di libérum arbitrióm óptimé fic diffis niri: Potentia que pofitis omnibus ad ayendum requin Ítis potefi agere, GU mon. agere, Probatur aperte ex Tridentino/./.6. cap. 5. 9 can. qu vbi libertatem hoftram ,qua ad Deum convertimur in eo ponit, quod Deo tangente cor noftrum fua gratia , polfu= mus eidem afféntire,8c diffentiredi veliusj fed. fe ¿ €/*, quod idem omninód elt', nos. pofle agere,8 non agere, tangente Deo cor hominis : ac nos pofle agere, aut non ape pofiti3 orhnibus reguifitis ad agendum,vt ex le pater: Ergo,8cc: . 6. Vridé liberum fuperaddit voluntario expé= ditionem potentiz ad agendum,8: non agendum: quare vt voluntas-libera fit , requirit heteffario tan liter ferri in obieótum, yt pofsit non ferri. Exque fit omine liberum vóluntaritm ee; quiá et a prin= cipio intrinfeco cognofcente 3-8 infuper potente ab actione celíare ¿ nori tamen omne voluntarium libertm,.quia hon omhes yoluhtatis, 8 appetitus aCtiones nobis fubduntur y vtid apparetin primis motibus,qui dicuntut non ek in noftra poteltates Sic coinmuniter Theologj.:;y: >; Ho : -. Queres 2, Quetmplex fít liberuim arbitrio ,, feia libertat El Es $ * 1): Refpond: libertatemefe daplicem ,, videlis cet, vriama fimplicicoatione.;8% alteran fimu) 4 necelsitate : libertás a fimplicicoafticne elt, quando quis agendo liber eftá goaktione ,, non veró d nep celsitate idelt,quando [ponte quidem agit, $ non - oaéte, fed tamen neceflarió ; quo, pañto Pater in divinisproducit Filium, 8 Besti in Coslo/amane Deum: nam [ponte ,.8e non coste id faciunt:, led tamen neceflario. did) ¿ivi lo + 2. Libertas vero 4 nétefsitate, ett, guando quis inagendo non folum fponte agit,fed ita libere, v£ politis omnibus pra requilitis. ad operandum,pofsit hon agere. Hec iteruín duplex elt , pa contradi- Etionis , feu quo:ad exercitiv.,¡Altera veró con= trarietatis ¿Seu quo ad Tpeciemaétus , quindo ex duobus poreft. hoc, aut ¡llud facere,provt vult. 3, Difierunt ¡fte duz Jibertates triplicirera Primo , quia.prior.communis,.eft homini cum bes ftijs: beftiz-enim. in multis actionibus funt libera 3.coaftione ; cutn multa Íponte agant ; 8 non coaÉte, Pofterior veró, nequir beltijs convenire. 4: Secundo differúht; quia voluntas pena : 4 -

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz