BCCPAM000325-6-05000000000000

Elenchus, Párs 1. 225 aniosi motuerad fruendumn Deo propter fe ipíum, animi motam quo Deum diligimus, Séc. Per cupidicas tem.yerd,amorem, feu dileótionem creawure qui adDeum non refertur,Quo per omnia modo,8 hi noftri charitatem, $ cupiditarem definiunt:8Z ¡¡ídem adeó S.Auguítini,8c aliorumPetrum authoritatibus vtun= tur vt li. conferas,dubitare nequeas,aur illum ex his.,aut hos ex illo fua defcripúTe. Diltinguit autem co» diri libro Baius inter charitatem perfcétam, 8 imperpeGam,identidem vtensillo Auguitini, lib,de nat.8c grat.cap.70,Charisas inchoara,inchosta infliciacftzcharicas magramagra imflia e. dc N nde, $ toto c.$. agit de chari:atis inicio probans non folum perfeCtionem, fed initium ejus efle ex Deo;8 c.9. cuius titulus, Quodipfa charicas non fimul sora decur, fed in proficiensibus parriculasim acerefear ,votus elt in inculcanda chositare imperfcéla; vnde de Petro dicit: imperfeiiameins charizaremnorabar Chrifius cum diceref , nen pese me [equi modo. Ex quibus pater, (ive ¡ple propolitionis tenor , fivé mens aflertoris cius refpiciatur,Dix hil ele quod dam reftringar ad charitatem perfeGam:, fed potius e contra intelligendam de quacumque laudabili eríam imperfeóta charitate per Spiritum Sandum in corde diffula; atque adeó fequentes ader= tiones Baianum , 8% damnacum fenfum'rozonde imitari: Ad quarum falíitatem detegendam , delervient zzqué morata ad prarcedentem, $Z ad fequenter claílem annotanda. PROPOSITIONES, Mnis humana actio eft Dei dileétio vel mundi: £ Dei,chariras Patris et: li mundi, con- cupifeencia carnás , hoc eft , mala eft. loarnes Sinnich.D. L.h. Aprilis 1661 Thefe 3 Conftas [ibi in Sale ex Rege, €. 144» 124 Voluntas in omni humano motu vel peceato male agendo fervir, éx vitiofa cupidivas mafcitur , vel bene- faciendo iuftiria 'S< Dei charitas elici- tur.Gregor.Van-Gooorlacken 1.» Inmif 1676. Thefi Y 1. ' 125 Cum rariomabilis animus mo- raliter agens libere: amet aliquem finem in quo harear ciusattus , Sí non detur finis medius inter crearorerh , crearu- rant> necellarió in omni fuo aétu mora- li, deber efe amaror Dei , aut mundi :(1 . Dei amator elt , bene moratus elt , om- - nefque actas cxille procedentes amo- re, boni funt:l1 mundi amator eft , male moratus eft , omnefque aétus ex illo amore provenientes moraliter mali funt. Macarius Havermans in Tyr. tradt. 2. €.1.P-12.+ 126 Liquido deprehenditur om- nem atum humanum , qui non exerce- tur proprer Deum gratis dileótum , elle peccaminofum ; ac proinde medium non dari inter laudabilem charitatem, prout illa 4 perfcáta, 8 imperfeéra ab- ftrahit , S< culpabilem cupiditaté prout illa ad quoliber peccarum, tim morta” le,túm veniale fe extendit. Hro/nata Van- Saftinghen 3 .Sepremb.167.6.Thefi Lx. 127 -Omnc Opus vndequaque bo. pu 329 r e NOT 4, 823. 124. 125. 126, 127. 128.129. 30) 1317 132.,133.134.135+.136. Non opórter has notis'difa cernere que fenfu , 8 fententia conveniunt omihes; omnes ením ed. recidunt , quoliber hominis opus vis tiolam elle cupiditarem , aut laudabilem charicatemg meritum » aut demeritum ; gratiam , aut peccatuma ¿(us pernaturalis gratiz auxilio elicicum opus bonum 3 au debicientis arbitrij fapplicio dignum: vitium. Ad om»; -nes ergo > $e lingulas repetita puta qua ¡am prangtad vimus circa-38. inter Baianus ,atque adeó ¡llas dere= ftantur quotquot hanc anathenmatizarunt Romani Pontifices. Reijciunt etiam quotquot , inter epus meri torium, $2 demeritorium meditim conflicuunt; quotquor opera fterilia ad vitam Xternam, que tamen peccata non fins ,admittunt 3 qui viribus liberi arbitrij, aut peca catum aliquod vitari , aut tentafionem fuperari , aut opus aliquod moraliter bonum fieri pofle docent. Ary quit hac docent Scholarum Principes D. Thom. 1. 24 quelt. 109. art. 2. dicens: Quia natura humana per peca carmm non efi roraliter corrupta , ve failicés soto bono'na3 tura priverur , potelt estam in flarn natura corrupra per virturem natura fua aliquod bonum particulare agere. Et 2. dift, 40, queft. 1.art. 5. Innon hábense gratiam porel eje aliguis acims deliberarus ,qni nec mericorims,' nec demeritorims eft , tamen efi bonus. Ecce contradi= Goriam 128. Et leót. 3.in cap. 15. ad Roman.Cum «lia quis infidelis ex dicdhamine rationis aliguod bonum facie, ' non tamen opus efi merizorinm ,quia nonefh ex graria faz ¿tum. Et fzpéTepius eandem alias , ve nullam fre quentius , doctrinara repetir Confona: Doétor Seras phicusin 2. dift, 28, art. 3. quzlt. 3. Hominis libermma arbitrinm in puris naruralibus comfirutm , cum generas di Dei infinxu poreft facere opus banmm morale quod nom difponar ad grariam ,nes ad gloriam. Convenit Subrilis Scotus in 3. dit. 37. queít. 1.8 alibi. Gabrielin 2, dif, 28.quelt. 1. 82 reliqui foré vnanimiter Theolos gi. Ad ftipulantur Parres , 82 imprimis Auguítin, de (pir. 8elic. cap. 28. Non v/que adeo anima humana ima go Dei serrenerum ajfeciuum labe derrita efi ¿or nullais ca uclus lineamensa extrema remanjerins ; undé meriso dici pofsin du ip/a criam impierare vita fue facere ali qua legis y vel [apere , Ex ivideni: Sicms nom. impediunr 4 visa crernaiafinm quadam peccara venialia, fine quibms has visanon disirmr ; fis ad falutem arernam po: j "18

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz