BCCPAM000325-6-05000000000000

220 Tractatus primus. CLASSIS QUINTA. : Propofitionum quibus opera infidelimm , aliaque omnia, que in Deum ex charitate refert operams /peccati dawnant 5atque adeo 25. “alifque Baanis a varijs Pontificibus proferiptis , patrocinar Imveniontur, Etenim Baius 60. circiter prioram Autor elt iplomet telte in epiftola ad quendan Cardinale Remzx, quam refert Macar. Havermans in defení. Tyr.psg.67. (Sc ali)A varijs Pontificibuspral+ HE criptas elle hanc: Omnia opera infidelimm funt peecara, $ vitruces Philo/opberum fun: visia. Proicripta eh autem in fenfu ab Auctoreintento, vi ex claufula Ánali Ballze Pij V. conítat. Audtor et Baiuslib. 2. de virtatibus impiorum , cap» 4.8% 5. Vr ergo Íenlum propolicionis damnatz affequamur,vid:amus qui ¡bie dem feníus Baij. ImprimiSveró non negavit opera infidejium , 62 Philolophoram virtutes oficio bona, ¡mo de oficijs nuVatenus egit:erenim cap.2. quod intitulat: Quod alind fic differere de virsuribus quam de virturum officijs, dicit: Non 1aque de offictjs mihi quejiio ef que aligua ex parte pofi lap) in narra lon- mana remarnferans inteora fed de virinms1bns,quectiam finibms diflinguuntar a virjs.Cur autem viria,$peos cata elle dixerit,explicar cap.4.cuius titulus; Qued hanefbaris officia,cum in Deumnon referuntur non fing' wirrures fed viria,dicens:V iremtesque non ob aliudyjed proprer femenpfajexperunear non rete d peceaso vin dicarivirmiefque non eje, fed vir ren Jimulationes, Ó vicia virtures imizántia. Deindé ex plodir D. Tho+ mam;quod pratendar e//% virentesiguia ad vernm aliguod bonum Par:isnlare referunsur qued ad bonm vnis verfale fis referibilezeriam [3 in djs reperiantur,qui unum verwm Deum, aut cacitate ne[ciunt aut ciarione cons semmune. Imprimis ioquic,mirandum occurrit,qued D.Thomas hane proxiom finis ad oniverfale bonú referis bilicatem ad rafionem virmuris fufficere exiflimer, Deiaceps probare pergit,virtuté non elle qua Déo non Jer vitur,quze non propter DeMa operatur. Dein cap.s.fic intitulat: Quod viruses impierum, que in Denm nom referuntur,nonideo ab Augu/jiino negantur e/J2 vera,quie non falvan:,Jed guia vicia/funt,7 damnan:. Tans dem concludit: Quidguid nonfit ex Fide per dilecTionem óperante ¡p/o non reito (¡ne peccatum e/?. Nibil ergo planius,oibil clarius eatenus Bajum dixifle,opera infidelium elle peccara , ÓL virtures Philofophorum vitia, quia in Deum non referuntur,quia ¿Js non olitur Deus,quiá don procedan: ex charirate , ex Fide per dile, étionem operante,8Zc. Nec de hoc dubitare potelt quilquis Baium locis citaris ne prftudicio legerit.Neg vilibi oficia fecundum fe mala dicit,imo, teftatur bi nullam elle de ijsqueltionem , fed folum ofhicia few actus virtutum moralium, v.g. ve/ipe nudum, dare eleemo/3nam dixit vitia. , 82 peccata , quando in Deum non referuntur. Nec fuit fo!licirus, an infidelesaliqui,aut Philolophi divina gracia illuítraci, 82 adiuti que. dam fua opera retulerintin Deum ; led loquitur de infidelibus qui Deum verum, aut cacisate mefcinnt,aus ' elasione contemnune,8c-operibus que in euña non retulerunt,SZ non de virtucibus quas exercuerunt, (ed quas defcriplerunt Philofophi, quibus honeltatem natralem pro fine, non Den, Ítatueruat, 25. ergo in fenfu Baij hec elt:Opera infidelivm,que in Denm non veferuntur fun: prceara;Ó virewses Philofaphorum,qua fe ip 4 fas fen naturalem honcfhatem pro ne habent fune viria : ac proinde quiíquis hoc docet , damnatum Baif feníum docerz docent áutema maltiformiter, vnanimiter conltanter Novatores noftri, Prerterea follicite advertendum,ne fucum faciant hi noltri Catholicis , 8e fani leofus Theologis (qua rum terminis in ordine ad hoc libenter vtuntur , aliter tamen intelle*is quam “ab ipíimet iotelliguncar), nonauinquam eos ita loqui,ve aliud non videantur pratendere quam opera virtute feu virtualiter ia Deum referri debére 5 quo modo loqueddi accedant ad plures Theologos qui aótus in individuo indiferentes ne. gant. Eis tamen relatio in inem aliquem moraliter honeítum fufáicit , we dicantur victualiter in Deum referri 5 S£ folumyequirunt intendi finem aliquem honeltum feu bonum particulare ad vniveríale bonum referivile, aut quid fimile. Hi veró noitri id non fufiicere, rotundé negant, 8 virtualem fluam relationem explicant , vt debeat effe verus animi motus, 3 aGualis Dei dileétio,quamvis fupra iplum OPerams non re= fleétat, quo modo explicar Macarius Havermans trad, 2. Tyroc. cap. 6. $. 8. aut quod ex vi prehabite aCtualis intentionis voluntas maneatiin appifcatione mediorum (ibi invicer connexorum , feu brevius, quamdiu opera ex aótuali intentione finis proflaupr , vt explicar Laurentius Neefen de aét, hum. trad. 9. quzit.2.dub.2.pag.175. Nemo itaque arbitretur , hos illofque feníu convenire , er termini inyeniantar paribus vti. Vide 1 14.115.8% 116. propolitionem. Presi eft, 2 5. inter propolitiones ( vulgd Baianasfumpta denominatione Y maiori Parcel ] N NOTA. ' i PROPOSITIONES. 95 Aius propof. 25. folum dicit, peccare 5 hie 95 Eccfle eftinfidelé in omni vero , neceísé elle peccare. Nihil ergo mi: DUE : dla opere peccare.log.Simninich nus, fed multó magis auder quam habear dogma dam 7+Decemb.16 5 1.The/:2: PRO | 0 Hp Off-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz