BCCPAM000325-6-05000000000000

Propolició XXVIL nempe Ego te baprizo; O'c. K vnam materiam pro Euchariftia Lcilicet panem triticcum, $ vinum de vites e ramen Ecclefia Grzeca ( permiflu Letind) viitur alía forma Baptiími.mempe hac, Baptizetur fervas Chrifti, cc. neenon é divería materia Eu= chariftizanam Ecclelia Grzaca vtitur pane fermen= tato cum permifín Latioz ¿ Latinavero pane azy> mo: ergo quia Ecclefia haber poteltatem variandi materias , 8 formas Sacramentorum , contra id quod fuppoluimus fupra,a num.7.Ergo,«c. 43 Confirmabitque + Nam Innocentius 1V. ¿n cap. 1. de Baptifmo , quemfechti funt noanulli Iuriíperiti , dicunr, qued aliqua potelt efle forma; aut materia fufhiciens apud Grzcos, que apud La= tinos non fufficiat, é € contra. Exiltimant enim; quod (i Grxci confcerarent in pahe non fermen= tato , non efficerent verúm Sacramentum, % 8 contra. Et idem proportionaliter fentiunt in Bap- tiímo de bac forma: Baptizctur fervas Chrifti) qua vtuntur Grzci , $ de illa Ego fe baptizp,que Latini vtimur:; Ergo, $e: RESPONSIÓO 44 Efpondetur,pradiétas variafiones noti efe fubftanriales ¿ fedi aceidentales tantum,vt cohítat cx diffinitione Conciliz Eloren= tinifub Eugenio IV. 8: Ecclefia Latina permit= tit Grecis ditam variationem ¡uftis de caufis:fuÉs ficiar nobis afsinare pro caufa antiguitatem lon= giísimametalis víus,quos obfervaveruntChrylolto- mús; $e ali SanGrifsimi Parres Grecl. Vndeiam tám Greci, quám Latini veré conficiont Bapril- mun, livé hac forma Ego te Baptizo liveilla yran- tur, Baptizetur fervusChri/ti. Xtrem coniciunt veré, 8 valide Sacraméntum Eucharifltiz, (ive in azymo pane; five in fermetáto: nam cum variatione 4CCi= dentali folum ,falvátur fubltantia xei ; vt Oranes Theologidocent tanquam regulam certam , que fumitur ex Zacharia Papa, Epijt. 1. 4d Gonifacium) 8c habctur in capa Rotulerant yde confgcrat. dif 3: vbi docer , mutationem fadtam in forma Baptiímé ex ignorantia cuiufdam non irritafle Baptilmum, quia accidentaria erat.Sic eriamAugultinus,Lib.6. de Baptifmacap.z:5.8c ratio cft manifcíta : Nam vt diximus fola accidentalis mutatio non variar fubW ftantiam rel : ergo atiain in Sacramentis , illa non obftante,manere poterit fubftantia Sacramentizat- que adeo verúm Sacramentum, tv» 45 Ad confirmationem dico, iam elle cer- tum de fide , formam., qua Graci vtuntur : Baptis zctur N. fervas Chrifti in nomine Patris , O Eslij; €- Spiritus Sanéti, ele Luficiencem; nam licét mula ti dubitaverint de veritate Baptiími fub hac for+ ma : attamen polft Concilium Plorentinum , cera tum ell diétam formam elle fufficientem.. Et-qui< ¡dem merito ¿ nam vt dixi , Eceleáa Greca haber antiquisimum yfum ¡llíus formz.. Vnde credibis le ell ¿Santis Patribus, $e Epifcopis Catholicis ¿llum accepidle, Neque elt gredibile y totamillans Ñ Al 157 Ecclehiam caruifle toto ¡llo tempore verd bapriíx mate ,'abias etiam cdruiller reliquis Sacramentis omnibus, verifque Sacerdotibus,ac Epifcopis,quod abfurdum eft,8 contra id quod lentit vnive: la Ec eletia Romána. 46 Confirmatúr:Quia quando Greci redount ad obedientiam Romanz Ecclefiá? abieéto fchifo mate, non baptizantur iterum,néc (iSacerdotes,:vel Epifcopi funt,itemin o: dinantur, aut confecrátur; lcd infuo gradu, 8 ordine recipiuritur : ergo quia hiec ottinia yeré 8 rite apud illos'perficiuntur; Sed fic ef*, quod omnia illa pendent ex veritate , 8 fufficientia ¡llius forme Baptifmi; ergo neceffario dicendum eft illam formam cfle fuficientem , .$ coHfequenter contineri inilla inftitutioneh Chia Íti, arque adeo elle eamedem cum noftra infubítan= tiali forma:Ergo,8t, E 47 Vnde falíifsima eft fententia Iurifperito- rum,8c aliotum , qui dicebant , quod (i in Ecclefia Latina aliquis baptizet formaGrecorum(aut e cón tra in Ecclefia Greta ) non conficere Satramén- tum, Et ratio elt manifelta ex díétis ? Quia eflentiá: Sacrametiti elt vna,8 eadem fubltantialiter in vni4 vería Eccleliarergo necefíe cft,quod forma quz in vna parte fuficit ad conftituendum Sacramentam, lufficiat in qualibet parte , fer Regione Ecclefize, quoad attinet ad Sacramenti necefsitarem. Vnde fi forma talis eft , que ion difesepet fubitantialiter ab illa ; quam Chriftus D. inftieuit; in quacumque Ecdleía , 8 ih quicumque parte lufficiens eritad valoremSacramenti,etiam hi aliasitt víu i¿lius pec= cetur. contra aliqua Ecclefiafticum preceptum¿ Quod fi forma aliqua; aut thateria, hon fuerit lu£s ficiens in aliqua parte, id folum efle poterit, quia difcrepar ab ¡lla quam Chriltis D. infticuit 3 ac per conifequens in nulla parte, 8 in nallaEctlcía, eric lufficiens: . 48 Diximus enim fuprá , num. 19. efe duas formas Baptifmi vfitatas,vnam apudLatinos,é: al. teram apudGrecos , 8 vtramque elle legitima, vt patet ex Concilio Florentirio. Nobistamen non licét vi forina Grecorum,quia eft contra confue= tudinem $8 non fieret fihe Ícardalo; Confuetudo autem;ant praceprum Ecclefiz,non potelt mutare ellentiam Sacramenti,aut efficere, vt aliquid it de ellentia, feu necelsitate ¡llius; quod ex inftituriong Chrifti ion érarde illiús necefsitate, quamvis pola fit facere,vt fit de necelsitáte precepti, quia Mini. « ftertenetur oblervare ritum fue Eccléfiz , de quo Jatius Deo dante in materia de Sacramentis:Es go; XC. OBIECTIO 1H; 8cvltima: T:£i forté/obijciat 3. Ecélefa Mmitavit >, materiam Matrimonij + ergo haber po.. teltatóm fuper materias , Ec formas Sacramento. rum :ergo ruit doétrina ¿nobis.datá:s Ergo, dec, Confequentix tenent, dl antecedéñs , viderur non pofíe neganm:Nam perfonz alias habiles ad contras hendum, Decisto Escicliz fade Lun: in 49 hilo is4 LADOS MG y2

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz