BCCPAM000325-6-05000000000000
Propoíi Beatocumi ftatum: portinent ,nam ea omnia etiáma percineor ad fuum ¡tarum co quod fit Mater om num z fed etiam elit verifsima Mater Chriti: erz go que pertinengad Chriíti (tatum , pertinent ad ltatam» VirginiS 5 fed ompes creaturx , nulla excepta , pertinent ad ltatum Chrifti Domini; Er- go, «Ec, ; 306 Quart denique: Nam iuxta Patres , de Beata Virgine Deipara debemus afthrmare quod melius elt habere , quam non habere , fuppolita rei decentia , $ ablíque feripturam contradiítione, aut repugnantia 3 atquá,, melius elt videre omnes creaturas in verbo, quam aliguam iguorare , yt ex le patet : 8 hoc non pugnar cum, lacta pagina, vt ex folútione argumentorum conltabit; Ergo,É8c. 307 Nam liopponans:brgo Mater erit 2qua- lis Filio inperfeétione gloriz, feu ellentialis beati- tudinis Refpondetur,mnime tdfequi:na licet yis deat omnes crearuras , quas Chfíitas DD. mhilomis nus tamco , muitunr excedit Ghriletus D. in vilione Dei :nam perfeítiori luminé, $ claritate, yidet Deum,qui eit obicótum primarium vifiopis Bear, 308 Er fioppon.:2. Beata Virgo rieligir diem iudicij , iaxtaillud Matthes 24. de die illa nemo Ícic,neque Angeli: Ergos8tc. Refpondetur .dilt.an- tecedens. Nefcir 4 le , vel naturaliter conceda”, ab alio , 8 par revelationem nego anteceden PR id hoc fenfu intelligendus eraciatus locus, 309 Etfiinites: De Fide elt Santos Angelos ignorare diemiwdicij ergo ¡dem dicendiim eric de Leara Virgine Maria, Refpon etur, Megando ante- cedens:Nam vt bene advertir Suarez, lib.2 ¿de attrio bubinezat.caf27, mun 4Licut in diéto loco dicitur neque Angels, ¡ta eríam dicitut megue-Frlius,: ergo lí= cut hoc explicarur,quodFilius nefcit ad diéendum, vel quod nefcitafe., feda Parre vel quod neícit Icientia humana , 80, naturali , ita pofler qu s fine” errore explicare de Angelis ,Jicer ad'hoc non haz beamus fir mum fundamentum ; ficuthabemus ref- pectu Virginis Matris. 310 Etfioppones 3. Si Virgo Beata omnia cognofceret pofsibilia, cognolcerer infinita5/ed ad hoc requiritur infinita virtus:Ergo.Sc.Refponde - tur negando minoren», vel diftinguevdo illam fic: quando potentia. cognocit infinita obieéta per in £initas cognitiones á fe elicitas ¿ vel confervatas, tranfeat minorz quando verd cognofcit ea per vni- cam cognitionem, .négo minorem , $ confequen- tiam. 311 Et fi opponas 4. Attenio potentiz finita: tanto magis minustur quanto plura cognofcit:ergo potentia finita qualis elt Beare Virginis nonpotclt atendere ad infinita obictta. Refpondetur , hoc ad íummum efle verúmárpotentia attenderer per ino finitos aétus,fecus autem li per vhicumarrendat. 312 Erfi opponas 5. Potentia finita nequit ita perfecte circaiplura, quam circa vnum aperari: ergo faltem non videt claré omnia illa opicéta, Refpondetur , hoc folum efle verúm quando natu. raliter , de per diverfos actusfingulis ebicétis cor= itio XXVI, 151 reípondentes diverfa:illa obieéta atcingatur,, lecus ayrem li atringar dicta obieéta per vnum ; aus pau= cos aówus , vel íi lupernaturaliter , $e per elevatio- nem atringantdr, 313 Adverto tamonk Quod e liad oc ve Creatura dicatur cognoÍci in verbo non lir necela- rium vteadem coguicione cogaofcarar Deus , 82 Creatura, de quo in Theologia ¡Jeo dante:attame n ad faciliús falvandum Chwiitum Dominum ,eijufe que dilectifsimam. Matrem videre in verbo omnia tám exiltontia, quam pofsivilia, dicendum ¡udito,4 vno , 8 codem actu videre Deum, 82 creaturas. Non tamen dico ; vi vifionis beatifica videre creas turas,quia hoc éft impolsivile; vt in Theología diz cemus , fed quod pervitionem beatam qua beatus videt Deuni , videar etiam creaturas, quod valde diveríum eft. ¡ 314 Etfidicas: Ergo quilibet beatus videbie etiamombnia futura, 8 polsibilia , fiquidem in «Ru quo yidet Deum tanquam in fpeculo refplendene Omnia que continentur in Deo. 315 Refpondco*, negando confequentiám: Quia 8z 11 verym lit , quod actu beatifico atringis non folúm Déum , led etiam tquodcumque obies étum, quod Déehus yoluerir oftendere beato; vé 4 principio vilibnis., (iyé poltea in quocumque tem pore, tamien nulli beato reprefentar fuis atns oma nía obietta póísibilia ¿nec omniá exiftemria; Chri> fto autem Domino, ciufque: Sandtifsime Matri y quodcúmque cognofcibile reprefentat ; hoc enim expoftulatiployum dignitas ¿$e excellentia : 8 ras tio elt , nam ¡lle actas tanquam [peculum voluna rium creaturárum, repftlentat omnia fimul cui vult , alterí veró non omaja,, quia reprelentar ad menfuram voluntatis Dei, 316 Adyerto 2. Non ideo Beatam Virgine mi comprehendere excellentiam grati, 8 gloria Chrifti Domini: nam ad hoc vt beatus videat crea turas in verbo, non eft necefle ¿quod illas videar comprehenfivé, nec'intuitive, fed fuficit quod vi- deatillas quiditative :Imo, elt valde dubium inter DD. an beatusvideat creaturas in verbo quiditati- ve; cum non videantur per Ípeciem propriam, fed per eflentiam Divinam valde, difsimilem in perfe- Gone creaturis , de quo yidéitur Quirós tom. 1. trall. de vifione, dif 9 2 fct.4. 317 Adverto denique, quod licer , ve dixi in conclufione, fit valde verifimile Beatam Virginem videre in verbo quidquid Deus videt Ícientia vi fionis : expedit tamen non fimpliciter ita loqui, fed cum limitatione. prudenti eruditi Patris Suarez? tm.2.51 3, partdifp.2 va feif.3. vb excipiteaque ad Chriltum,8 ad eins interiores cogitatiónes ani. ¿mz fingulariter pertinent : nam cum Beata Virgo fit Chrifto Jongé inferior , tam dignitate, quam beatitudine , non decet vt fine manifeltatione , 82 confenfu eius-omnes il liys cogitationes, 8 interio- res a(tusintueri poísit, Licér verifimiliter credi poteft , quod Chriftus D. facile confentiat in hoc, quod Mater cius yidear: emnes [has cogitationes; cura
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz