BCCPAM0001153-1-0900000000000

Jub Gregorio PP, XVl vero, qui confilia id genus machinantur, uni Ro- mano Pontifici ex S, Leonis teftimonio Canonum difpenfationem elíe creditam, ipfiusque dumtaxat efle, non vero privati hominis, de paternarum regulis fanctionum quidpiam decernere, atque ita, quemadmodum feribit S. Gelañus, 1) decreta Ca- nonum librare, decefforumque praecepta metiri, ut quae neceffitas temporum reftaurandis Ecclefis relaxanda depofcit, adhibita confideratione diligenti, temperentur, Hic autenr veftram volumus excitatam pro Religione conftantiam adverfus foedifiimam in Clericalem coelibatum conjurationem, quam noftis efferveícere in dies latius, connitentibus cum perditifimis noftri aevi philofophis nonnullis etiam ex ipío eccleñaftico ordine, qui perfonae obliti, munerisque fui, ac blanditiis abrepti voluptatum, eo licentiae proruperunt, ut publicas etiam atque iteratas aliquibus in locis aufi fint adhibere Prin- cipibus poftulationes ad difciplinam illam fanc- tiffimam perfringendam. Sed piget de turpiffimis hifce conatibus longo vos fermone detinere, veftraeque potius religioni fidentes committimus, ut legem maximi momenti, in quam lafcivientium tela undique funt intenta, fartam tectam cufto- diri, vindicari, defendi, ex facrorum canonum prae- fcripto, omni ope contendatis. Honorabile deinde Chriftianorum connubium, quod Sacramentum magnum nuncupavit Paulus in Chrifto et Eccleña ?), communes noftras curas efflagitat, ne quid adverfus ipñus fanctitatem, ac de indiffolubili ejusdem vinculo minus recte fen- tiatur, vel tentetur induci. Impenfe id jam com- mendarat fuis ad vos litteris felicis recordationis Praedecefíor Nofter Pius VIIL, adhuc tamen in- fefta eidem molimina fuccreícunt. Docendi vitaque funt fedulo Populi, matrimonium femel rite ini- tum dirimi amplius non pofíe, nexisque connubio Deum indidifíe perpetuam vitae focietatem, no- dumque neceffitudinis, qui exfolvi, nifi morte, non poffit. Memores, facris illud rebus adnume- rari, et Ecclefiae proinde fubjici, praeftitutas de ipío ejusdem Ecclefiae leges habeant .ob oculos, iisque pareant fancte, accurateque, ex quarum exequutione omnino pendet ejusdem connubii vis, robur, ac jufta confociatio. Caveaut, ne quod facrorum canonum placitis, Conciliorumque de- cretis officiat, ulla ratione admittant, probe gnari, exitus infelices illa habitura effe conjugia, quae vel adverfus Eccleñae difciplinam, vel non pro- pitiato prius Deo, vel folo aeftu libidinis jun- gantur, quin de facramento, ac de myfteriis, quae . illo fignificantur, ulla teneat fponfos cogitatio. Alteram nunc perfequimur caufam malorum 1) S. Gelafius PP. in Ep. ad Epifcop. Lucaniae. 2) Ad Ephes, 4. 5 Tom, X 21 uberrimam, quibus afflictari in praelens complo- ramus Eccleñam, indifferentismum Ícilicet, pravam illam opinionem, quae improborum fraude ex omni parte percrebuit, qualibet fidei profef- fione aeternam pofíe animae falutem comparari, fi mores ad recti honeftique normam exigantur, At: facili fane negotio in re perípicua, planeque evidenti, errorem exitiofifimum a populis veltrae curae concreditis propelletis. Admonente enim Apoftolo 1), unum effe Deum, unam fidem, unum baptilma, extimefcant, qui e religione qualibet patere ad portum beatitudinis aditum comminis- cuntur, reputentque animo ex ipfius Servatoris teftimonio, efíe fe contra Chriftum, quia cum Chrifto non funt ?), feque infeliciter difpergere, quia cum ipfo non colligunt, ideoque absque feu 'dubio aeternum elíe perituros, nifi teneant Ca- tholicam fidem, eamque integram, inviolatamque fervaverint 9). Hieronymum audiant, qui, cum in tres partes fchifmate fcifía efíet Ecclefña, narrat, le tenacem propofiti, quando aliquis rapere ipfum ad fe nitebatur, conftanter clamitafíe: Si quis Cathedrae Petri jungitur, meus elt 4). Falío au- tem fibi quis blandiretur, quod et ipíe in aqua fit regeneratus. Opportune enim refponderet Augultinus 5): Ipíam formam habet etiam far- mentum, quod praecifum eft de vite: fed quid illi prodeft forma, fi non vivit de radice? Atque ex hoc putidifimo indifferentifmi fonte abfurda illa fluit ac erronea fententia, feu potius deliramentum, afíerendam efíe ac vindicandam cuilibet libertatem confcientiae, Cui quidem pefti- lentiffimo errori viam fternit plena illa, atque immoderata libertas opinionum, quae in facrae, et civilis rei labem late grafíatur, dictitantibus per fummam impudentiam nonnullis, aliquid ex ea commodi in Religionem promanare. At quae pejor mors animae, quam libertas erroris? in- quiebat Auguftinus %). Freno quippe omni adempto, quo homines contineantur in femitis veritatis, proruente jam in praeceps ipforum na- tura ad malum inclinata, vere apertum dicimus puteum abyífi ?), e quo vidit Joannes afcendere fumum, quo obícuratus eft fol, locuftis ex eo prodeuntibus in vaftitatem terrae. Inde enim animorum immutationes, inde adolefcentium in deteriora corruptio, inde in populo facrorum, re- rumque, ac legum fanctifimarum: contemptus, inde uno verbo peltis rei publicae prae qualibet capitalior, cum experientia telfte vel a prima an- 1) Ad Hebr. 13. 4. 2) Luc, 11.33. 8) Symbol, S. Athanas. 4) S, Hier. Ep. 58. 5) S. po in Píal, contra part. Donat. 6) S. Aug. 166. 1) Apocalyps. 9. 3- diia Amo , 1832.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz