BCCPAM0001153-1-0900000000000
Jub Pio PP 1X, 599 generis ac Redemptore, claves regni accepit: qui ad hoc usque tempus et femper in fuis fuccef- foribus, epifcopis: fanctae Romanae Sedis, ab ipío fundatae, ejusque confecratae languine, vivit et praefidet et judicium exercet. (Cf. Ephefini Conc. Act. IL) Unde quicumque in hac Cathedra Petro fuccedit, is fecundum Chrifti ipíñus inftitutionem pri- matum Petri in univerífam Eccleñam obtinet, Manet ergo difpofitio veritatis, et beatus Petrus, in ac- cepta fortitudine petrae perfeverans, fuícepta Ec- clefñiae gubernacula non reliquit. (S. Leo M. Serm. lIL (al. 1) cap. 3.) Hac dé cauía ad Romanam Eccleñiam propter potentiorem principalitatem necelle femper fuit omnem convenire Eccleñam, hoc eft, eos, qui funt undique fideles, ut in ea Sede, e qua venerandae communionis jura in omnes dimanant, tamquam membra in capite confociata, in unam corporis compagem coale- Ícerent. (S. Iren. Adv. haer. L UL e. 3. et Conc. Aquil, a. 381. inter op. S. Ambros, ep. XI.) Si quis ergo dixerit, non “efle ex ipfius Chrifti Domini inftitutione, feu jure divino, ut beatus Petrus in primatu fuper univeríam Ec- cleñiam habeat perpetuos fucceffores; aut Ro- manum Pontificem non elíe beati Petri in eodem primatu fuccellorem; anathema fit. CaPurT 1 De vz el ratione Primatus Romane Pontificis. Quapropter apertis innixi facrarum littera- rum teftimoniis, et inhaerentes tum Praedecefío- rum Noftrorum, Romanorum Pontificum, tum Conciliorum generalium difertis perfpicuisque de- cretis, innovamus oecumenici Concilii Florentini definitionem, qua credendum ab omnibus Chrifti fidelibus eft, fanctam Apoftolicam Sedem, et Ro- manum Pontificem in univeríum orbem tenere primatum, et ipfum Pontificem Romanum fuccef- lorem elíe beati Petri, -principis Apoftolorum, et verum Chrifti Vicarium, totiusque Eccleñiae caput, et omnium- Chriftianorum patrem ac doctorem exiítere; et ¡pi in beato Petro paícendi, regendi ac gubernandi univeríalem Eccleñam a Domino noítro Jefu Chrifto plenam poteítatem traditam elle; quemadmodum etiam in geftis oecumeni- corum Conciliorum et facris canonibus con- tinetur, Docemus proinde, et declaramus, Eccleñam Romanam,' difponente Domino, fuper omnes alias ordinariae poteltatis obtinere principatum, et hanc Romani Pontificis jurisdictionis poteftatem, quae vere epifcopalis eft, immediatam effe: erga quam cujuscumque ritus et dignitatis paftores atque ceptis: Nosque, Sacro approbante Concilio, ¡lla et illos, prout in Conftitutione modo lecta continentur, definimus et Apoftolica Auctoritate confirmamus.< fideles, tam feorfum finguli quam fimul omnes, oficio hierarchicae fubordinationis veraeque obe- dientiae obftringuntur, non folum in rebus, quae ad fidem et mores, fed etiam in lis, quae ad difciplinam et regimen Eccleñae per totum orbem diffufae pertinent; ita ut, cuítodita cum Romano Pontífice tam communionis, quam ejusdem fidei profeffionis unitate, Eccleñae Chrifti fit unus grex fub uno fummo paftore. Haec eft catholicae ve- ritatis doctrina, a qua deviare falva fide atque lalute nemo potelt. Tantum autem abeft, ut haec Summi Pon- tificis poteítas officiat ordinariae ac immediataé illi epifcopalis jurifdictionis poteftati, qua Epiícopi, qui pofiti a Spiritu Sancto in Apoítolorum locum fucceflerunt, tamquam veri paítores alfignatos fibi greges, finguli fingulos, paícunt et regunt, ut eadem a fupremo et univeríali Paítore affe- ratur, roboretur, ac vindicetur, fecundum illud fancti Gregorii Magni: Meus honór eft honor univeríalis Eccleñiae. Meus honor eft fratrum meo- rum folidus vigor. Tum ego vere honoratus fum, cum fingulis quibusque honor debitus non ne- gatur. (Ep. ad Eulog. Alexandrin, 1. VHIL ep. XXX.) Porro ex fuprema illa Romani Pontificis poteítate gubernandi univeríam Eccleñiam jus eidem efíe confequitur, in hujus fui muneris exer- citio libere communicandi cum paftoribus et gre- gibús totius Eccleñae, ut ¡idem ab ipío in via lalutis doceri ac regi pofíint. Quare damnamus ac reprobamus illorum fententias, qui hanc fu- premi capitis cum paltoribus et gregibus com- municationem licite impediri pofíe dicunt, aut ean- dem reddunt faeculari poteftati obnoxiam, ita ut contendant, quae ab Apoltolica Sede vel ejus auctoritate ad regimen Eccleñae conftituuntur, vim ac valorem non habere, ni poteltatis fae- cularis placito confirmentur. Et quoniam divino Apoftolici primatus jure Romanus Pontifex univeríae Eccleñae praeell, docemus etiam et declaramus, eum elíe judicem fupremum fidelium (Pii P. VL Breve, Super fo- liditate d. 28. Nov. 1786,), et in omnibus taufis ad examen eccleñafticum fpectantibus ad ipñus pofíe judicium recurri (Concil. Oecum. Lugdun. 1); Sedis vero Apoftolicae, cujus auctoritate major non eft, judicium a nemine fore retractandum, neque cuiquam de ejus licere judicare judicio» (Ep. Nicolai L ad Michaelem Imperatorem.) Quare a recto veritatis tramite aberrant, qui affirmant, licere ab judiciis Romanorum Ponti- ficum ad. oecumenicum Concilium tamquam ad Intonato hymno: 7+ Deum laudamus et gratis actis finita eft Seffio. Patribus facultas- data fuit re- [pectivas Dioeceles petendi usque ad diem 11. Novem- 150* Anno 1870.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz