BCCPAM0001153-1-0900000000000

1870. 594 | Bullarium Capucinorum Ut nihilominus fidei noftrae obfequium ra- tioni confentaneum eflet, volujit Deus cum in- ternis Spiritus Sancti auxiliis externa jungi re- velationis fuae argumenta, facta fcilicet divina, atque imprimis miracula et prophetias, quae cum Dei omnipotentiam et infinitam fcientiam luculen- ter commonítrent, divinae revelationis figna funt certiffima et omnium intelligentiae accommodata, Quare tum Moyfes et Prophetae, tum ipíe ma- xime Chriftus Dominus multa et manifeftifima miracula et prophetias ediderunt; et de Apoftolis legimus: Uli autem profecti praedicaverunt ubique, Domino cooperante, et fermonem confirmante, fequentibus fignis. (Marc. XVI, 20.) Et rurfum, ícriptum et: Habemus firmiorem propheticum fermonem, cui bene facitis attendentes quaí lu- cernae lucenti in caliginoío loco. (2. Petr. 1, 19.) -Licet autem fidei aflenfus nequaquam ft motus animi caecus: nemo tamen evangelicae praedicationi confentire poteft, ficut oportet ad falutem confequendam, absque illuminatione et infpiratione Spiritus Sancti, qui dat omnibus fua- vitatem in confentiendo et credendo veritati. (Syn, Araus. IL can. 7.) Quare fides ipía in fe, etiamí per charitatem non operetur, donum Dei ef, et actus ejus et opus ad falutem pertinens, quo homo liberam praeftat ip Deo obedientiam, gra- tiae ejus, cui refiftere polfet, confentiendo et cooperando. Porro fide divina et catholica ea omnia * credenda funt, quae in verbo Dei fcripto vel tradito continentur, et ab Eccleña five folemni judicio five ordinario et univerfali magilterio tamquam divinitus revelata credenda proponuntur., Quoniam vero fine fide impoíhibile eft pla- cere Deo, et ad filiorum ejus confortium per- venire; ideo nemini unquam fine illa contigit ju- ftificatio, nec ullus, nifi in ea perfeveraverit usque in finem, vitam aeternam affequetur. Ut autem officio veram fidem amplectendi, in eaque con- ftanter perfeverandi fatisfacere pofíemus, Deus per Filium fuum unigenitum Eccleham inftituit, fuaeqúe inftitutionis manifeftis notis inftruxit, ut ea tamquam cuftos et magiítra verbi revelati ab omnibus poffet agnofci. Ad folam enim ca- tholicam Ecclefñiam ea pertinent omnia, quae ad evidentem fidei chriftianae credibilitatem tam multa et tam mira divinitus funt difpofita. Quin etiam Eccleña per le ipía, ob fuam nempe ad- mirabilem propagationem, eximiam fanctitatem y diftributum fuit fchema reformatum de parvo Catechismo, de quo Patres in hoc et duabus fequentibus Congreg. locuti funt. Suffragiis defuper latis affenfum pracbuerunt 491 Patres, non placet dixerunt: 50 Patres, et 44 placet juxta modum. Schema Conítitutionis dogmaticae primae de Ec- et inexhauftam in omnibus bonis foecunditatem, ob catholicam unitatem, invictamque ftabilitatem, magnum quoddam et perpetuum eft motivum credibilitatis et divinae fuae legationis teftimo- nium irrefragabile. Quo fit, ut ipía veluti Gginiuin levatum in nationes (Is. XI, 12.), et a fe invitet, qui non- * dum crediderunt, et filios. fuos certiores faciat, firmifimo niti fundamento fidem, quam profiten- tur. Cui quidem teftimonio efficax fubfidium accedit ex fuperna virtute. Etenim benignifimus Dominus et errantes gratia fua excitat atque adjuvat, ut ad agnitionem veritatis venire pofíint; et eos, quos de tenebris tranftulit in admirabile lumen fuum, in hoc eodem lumine ut. perfeve- rent, gratía fua confirmat, non deferens, niñ de- ferantur, Quocirca minime par eft conditio eorum, qui per coelefte fidei donum catholicae veritati adhaeferunt, atque eorum, qui ducti opinionibus humanis, fallam religionem fectantur; ¡li enim, qui fidem fub Ecclefiae magifterio fufceperunt, nullam unquam habere poffunt juftam caulam mutandi, aut in dubium fidem eamdem revo- candi. Quae cum ita fint, gratias agentes Deo Patri, qui dignos nos fecit in partem fortis fanc- torum in lumine, tantam ne negligamus falutem, led afpicientes in auctorem fidei et confumma- torem Jefum, teneamus fpei noftrae confeffionem indeclinabilem. CAPUT Iv. De Fide es Ratone, Hoc quoque perpetuus Ecclefñiae catholicae confenfus tenuit et tenet, duplicem efíe ordinem cognitionis, non folum principio, fed Objecto etiam diftinctum: principio quidem, quia in altero naturali ratione, in altero fide divina cognoícimus; ' objecto autem, quia praeter ea, ad quae natu- ralis ratio pertingere poteft, credenda nobis pro- ponuntur myfteria in Deo abícondita, quae, nifi revelata divinitus, innoteícere non poffunt. Quo- circa Apoftolus, qui a gentibus Deum per ea,: quae facta funt, cognitum efíe teftatur, difíerens tamen de gratia et veritate, quae per Jefum Chriftum facta elt (Joan. L 17.), pronunciat: Lo- quimur Dei fapientiam in mylterio, quae abícon- dita eft, quam praedeftinavit Deus ante faecula in gloriam noftram, quam némo principum hujus faeculi cognovit: nobis autem revelavit Deus per Spiritum fuum: Spiritus enim omnia fcrutatur, clefia Chrifti, juxta obfervationes Patrum (cripto traditas reformatum, generali difcuffñioni traditum fuit die 13. Maji, quae usque ad diem 3. Junii in 15 Congregationibus. continuata fuit. Cum autem major pars Patrum poftu- lafíet, ut diícullio tandem finiretur, die 6, Junii in 65 Congregatione incepit diícuño (pecialis de proemio íche- A A

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz