BCCPAM0001153-1-0900000000000
A PE pad ecoca > > o A A op ova mz rd s DioSIE 1864. 486 Bullarium Capucinorum fter docebat ,regularium abolitio laedit ftatum publicae profefionis confiliorum evangelicorum, laedit vivendi rationem in Eccleña commendatam tamquam Apoftolicae doctrinae confentaneam, laedit ipfos infignes fundatores, quos fuper alta- ribus veneramur, qui nonniñ a Deo infpirati eas conftituerunt focietates 1)“ Atque etiam impie pronunciant, auférendam efíe civibus et Eccleñae facultatem' ,qua eleemofynas chriftianae caritatis caufa palam erogare valeant“, ac de medio tol- lendam legem“ qua certis aliquibus diebus opera fervilia propter Dei cultum prohibentur* falla- ciffime praetexentes, commemoratam facultatem et legem optimae publicae oeconomiae principiis obfiftere. Neque contenti amovere religionem a publica focietate, volunt religionem ipfam apri- =vatis etiam arcere familiis. Etenim funeftifimum Communi/m? et Socialefmi docentes ac profiten- tes errorem aflerunt ,focietatem domefticam feu familiam totam fuae exiftentiae rationem a jure dumtaxat civili mutuari; proindeque ex lege tan- tum civili dimanare ac pendere jura omnia pa- rentum in filios, cum primis vero jus inftitutionis, educationisque curandae.* Quibus impiis “opinio- nibus, machinationibusque in id praecipue inten- dunt fallaciffimi ifti homines, ut falutifera catho> licae Ecclefiae doctrina ac vis a juventutis inftitutione et educatione prorfus eliminetur, ac teneri flexibiles- que juvenum animi perniciofis quibusque erro- ribus, vitiisque mifere inficiantur ac depraventur. Siquidem omnes, qui rem tum facram, tum pub- licam perturbare, ac rectum focietatis ordinem evertere, et jura omnia divina et humana de- lere funt conati, omnia nefaria fua confilia, ftu- dia et operam in improvidam praefertim juven- tutem decipiendam ac depravandam, ut fupra innuimus, femper contulerunt, omnemque fpem in ipfius juventutis corruptela collocarunt. Quo- circa nunquam cefíant utrumque Clerum, ex quo, veluti certiffima hiftoriae monumenta iplendide teftantur, tot magna in chriftianam, civilem, et litterariam rempublicam commoda redundarunt, quibuscumque infandis modis divexare, et edi- cere, ipfum Clerum ,utpote vero, utilique fcien- tiae et civilitatis progreffui inimicum ab omni juventutis inftituendae 'educandaeque cura et of- ficio efe amovendum”. At vero alii inftaurantes prava ac toties damnata novatorum commenta, infigni impudentia audent Ecclefiae et hujus Apoftolicae Sedis fu- premam auctoritatem a Chrifto Domino ei tri- butam civilis auctoritatis arbitrio fubiicere, et omnia ejusdem Eccleñae et Sedis jura denegare circa ea quae ad exteriorem ordinem pertinent. Namque 1) Epift. ad Card. De la Rochefoucault 10. Mar- tii 1791. ; ipfos minime pudet affirmare »Ecdefiae leges , non obligare in confcientia, nifi cum promulgan- tur a civili poteftate; acta et decreta Romano-- rum Pontificum ad religionem et Ecclefiam fpec- tantia indigere fanctione et approbatione ,vel minimum affenfu poteftatis civilis; conftitutiones Apoftolicas 1), quibus damnantur clandeftinae fo- cietates, five in eis exigatur, five non exigatur juramentum de fecreto fervando, earumque af- feclae et fautores anathemate mulctantur, nullam habere vim in illis orbis regionibus ubi ejus- 'modi aggregationes tolerantur a civili gubernio; excommunicationem a Concilio Tridentino et Ro- manis Pontificibus latam in eos, qui jura poflef- fionesque Ecclefae invadunt, et ufurpant, niti confufione ordinis fpiritualis, ordinisque civilis ac politici ad mundanum dumtaxat bonum profe- quendum; Ecclefiam nihil debere decernere, quod - obftringere pofíit fidelium confcientias in ordine ad ufum rerum temporalium; Eccleñae jus non competere violatores legum fuarum poenis tem- poralibus coercendi; conforme elíe facrae theo- logiae, jurisque public principiis, bonorum pro- prietatem, quae ab Eccleñis, a Familiis Religiofis, aliisque locis piis poffidentur, civili gubernio af- ferere, et vindicare“* Neque erubefcunt palam publiceque profiteri haereticorum effatum et prin- cipium, ex quo tot perverfae oriuntur fententiae, atque errores, Dictitant enim ,Eccleñafticam po- teftatem non jure divino diftinctam et indepen- dentem a poteftate civili, neque ejusmodi di- ftinctionem, et independentiam fervari pofíe, quin ab Eccleñía invadantur et ufurpentur effentialia jura poteftatis civilis“, Atque filentio praeterire non poffumus eorum audaciam, qui fanam non fuftinentes doctrinam contendunt ,,illis Apoftolicae Sedis judiciis, et decretis, quorum obiectum ad bonum generale Eccieñae, ejusdemque jura, ac difciplinam fpectare declaratur, dummodo fidei morumque dogmata non attingat, pofíe afíenfum etobedientiamdetrectari et abíque peccato etabfque ulla catholicae profeffionis jactura“, Quod quidem quantopere adverfetur catholico dogmati plenae poteftatis Romano Pontifici ab ipío Chrifto Do- mino divinitus collatae univerfalem pafcendi, re- gendi, et gubernandi Eccleñiam, nemo eft qui non clare aperteque videat et intelligat. In tanta igitur depravatarum opinionum perverfitate, Nos Apoftolici noftri offcii probe memores, ac de fanctifima noftra religione, de fana doctrina, et animarum falute Nobis divinitus commifía, ac de ipñius humanae focietatis bono maxime folliciti, Apoftolicam Noftram vocem 1) Clement. XIL. ,,/» eminenti"". Benedict XIV. ,»Providas Romanorum'. Pii VI. ,, Ecclefiam*. EROS nis XIL ,» Quo graviora". ERAN EA ADA q RA A en o O Dev IA A AN
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz