BCCPAM0001153-1-0900000000000

/ub. Pio PP. 1X. 485 redundant, pro Apoftolici Noftri Minifterii oficio illuftria Praedecefforum Noftrorum veftigia fec- tantes Noftram extulimus vocem, ac pluribus in vulgus- editis encyclicis Epiftolis et Allocutioni- bus in Confiftorio habitis, aliisque Apoftolicis Litteris praecipuos triftifimae noftrae aetatis er- rores damnavimus, eximiamque veltram : epifco- palem vigilantiam excitavimus, et univeríos ca- tholicae Ecclefiae Nobis cariffimos filios. etiam atque etiam monuimus et exhortati fumus, ut tam 'dirae contagia peftis omnino horrerent et devitarent. Ac praefertim Noftra prima encyclica Epiftola die 9. Novembris anno 1846 Vobis [cripta, binisque Allocutionibus, quarum altera die 9. Decembris anno 1854, altera vero 9. Ju- nii anno 1862 in Confiftorio a Nobis habita fuit, monftroía opinionum portenta damnavimus, quae hac potiffimum aetate cum maximo animarum damno, et civilis ipfius focietatis detrimento do- * minantur, quaeque non folum . catholicae Eccle- fiae, ejusque falutari doctrinae ac venerandis ju- ribus, verum etiam fempiternae naturali legi a Deo in omnium cordibus infculptae, rectaeque rationi maxime adverfantur, et ex quibus alii prope omnes originem habent errores. Etfi autem haud omiferimus potiffimos hu- jusmodi errores faepe profcribere et reprobare, tamen catholicae Eccleñae caufa, animarumque falus Nobis divinitus commifía, atque ipfus hu- manae focietatis bonum omnino poftulant, ut iterum paftoralem veftram follicitudinem excite- mus ad alias pravas profligandas opiniones, quae ex eisdem erroribus, veluti ex fontibus erumpunt. Quaefalíae ac perverfee opiniones eo magis deteftan- daefunt, quod eo potiffimum fpectant, ut impediatur et amoveatur falutaris ¡lla vis, quam catholica Eccle- fia ex divini fui Auctoris inftitutione, et mandato libere exercere debet usque ad confummationem faeculi non minus erga fingulos homines, quam erga nationes, populos fummosque eorum Principes, utque de medio tollatur mutua illa inter Sacer- dotium et imperium confiliorum focietas et con- cordia, quae rei cum facrae tum civili fauíta fem- per extitit ac falutaris 5. Etenim probe. nolcitis, Venerabiles Fratres, hoc tempore non paucos reperiri, qui civili confortio impium abfurdumque naturalismi, uti vocant, principium applicantes audent docere, ,Optimam focietatis publicae rationem, civilemque progreffum omnino requi- rere, ut humana focietas conftituatur et guber- netur, nullo habito ad religionem refpectu, ac fñ ea non exifteret, vel faltem nullo facto veram inter falíasque religiones difcrimine.* Atque con- tra facrarum Litterarum, Eccleñae, fanctorumque 1) Gregor. XVI. Epift. encycl. Mirarí 15. Aug. 1832. Tom. X. Patrum «dloctrinam afíerere non dubitant, ,opti- Anno mam efíe conditionem focietatis, in qua Imperio non agnofcitur officium coercendi fancitis poenis violatores catholicae religionis, nifi quatenus pax publica poftulet.* Ex qua omnino falía focialis regiminis idea haud timent erroneam illam fo- vere Opinionem catholicae Eccleñae, animarum- que faluti maxime exitialem a rec. mem. Gre- gorio XVI, Praedecelíore Noltro de/¿ramentum appellatam 1), nimirum ,libertatem confcientiae, et cultuum effe proprium cujuscumque hominis jus, quod lege proclamari, et afíeri debet in omni recte conftituta focietate, et jus civibus inefíe ad omnimodam: libertatem nulla vel ecclefiaftica, vel civili auctoritate coarctandam, quo fuos concep- tus quoscumque five voce, five typis, five alia ratione palam publiceque manifeftare, ac decla- rare valeant“. Dum vero id temere affirmant, haud cogitant et confiderant, quod ¿ibertatem perditionis ?) praedicant, et quod ,fi humanis perfuañiónibus femper difceptare fit liberum, nun- quam deeffe poterunt, qui veritati audeant re- fultare, et de humanae fapientiae loquacitate con- fidere, cum hanc nocentiffimam vanitatem quan- tum debeat fides et fapientia chriftiana vitare, ex ipía Domini Noftri Jefu Chrifti inftitutione cognofcat 3)“, Et quoniam ubi a civili focietate fuit amota religio, ac. repudiata divinae revelationis doctrina et auctoritas, vel ipía germana juftitiae humanique juris notio tenebris obfcuratur et amittitur, at- que in verae juftitiae legitimique juris locum materialis fubftituitur vis, inde liquet cur non- nulli, certifimis fanae rationis principiis penitus neglectis pofthabitisque, audeant conclamare, ,,vo- luntatem populi, publica, quam dicunt, opinione, vel alia ratione manifeltatam conftituere fupre- mam legem ab omni divino humanoque jure folutam, et in ordine politico facta confummata, eo ipfo quod confummata funt, vim juris habere.* Verum ecquis non videt, planeque fentit; hominum focietatem religionis ac vera juftitiae vinculis folutam nullum aliud profecto propofitum habere pofíe niñ fcopum comparandi, cumulandique opes, nul- lamque aliam in fuis actionibus legem fequi, niñ indomitam animi cupiditatem inferviendi propriis voluptatibus et commodis? Eapropter hujusmodi homines acerbo fane odio infectantur Religiofas Familias quamvis de re chriftiana, civili, ac lit- teraria fummopere meritas, et blaterant easdem nullam habere legitimam exiftendi rationem, at- que ita haereticorum commentis plaudunt. Nam, ut fapientifime rec. mem. Pius VI. Decefíor No- 1) Eadem Encycl. Mirarz. 2) S. Aug. Epift. 105 al. 166. 3) S. Leo Epift. 14 al. 133. $. 2 edit. Ball. 122 1864. iii he y ia A A ATA AR a 4 q t '

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz