BCCPAM0001153-1-0900000000000

464. logorum fententiam, prout Confultor animadver- tebat, talis fubítantialiter effe non definit, cum evehitur ad epifcopalem, vel etiam cardinalitiam dignitatem. Defineret enim efíe Regularis, vel ex rei natura, vel ex Summi Pontificis difpen- fatione; neutrum autem dici poteft. Non ex rez natura; quandoquidem Regularis ftatus cohae- rere poteft cum ftatu epifcopali, quemadmodum docet S. Thomas 22 quaefl. 185 art. 89. ,Sta- tus religionis ad perfectionem pertinet, quañ quaedam via in perfectionem tendendi. Status autem epifcopalis ad perfectionem pertinet tan- quam quoddam perfectionis magifterium. Unde ftatus religiofus comparatur ad Epifcopalem, ficut difciplina ad magifterium, et difpofitio ad per- fectionem. Difpofitio autem non tollitur perfec- tione adveniente, nifi forte quantum ad id, in quo perfectioni repugnat. Quantum ad id quod perfectioni congruit magis confirmatur.* Non cellat ex de/bo/itione: nullum enim af- ferri poteft Pontificium documentum ad id pro- bandum; quin imo a faeculo V. Innocentius 1. ad Victricium Epifcopum Rothomageníem efz/. 1 cap. 10, ita Ícripliit: De Monachis, que diu morantes in monajfleriis, fi pofica ad clerzcatus Ordinem pervenerínt, non debere eos a priori propolito deviare. At enim, ficut in monafierio fuit, et quod diu Jervavit id n meliori flatu pofitus amittere non debet. Ex quibus confequi- tur Regularem ad Epilcopatum evectum, ob- ftringi adhuc tribus votis, quae ad efíentiam Re- gularis ftatus pertinent. 'Deinde nonnullis fingillatim animadveríis circa caftitatis votum, quo obftringuntur ceteri facerdotes, multoque magis Epifcopus et Regu- laris, fermonem Confultor inftituit de voto pau- pertatis et nominatim fecundum Regulam, ' - Duo porro funt praecipui effectus voti pau- pertatis, alter qui nunquam poteft fejungi, quo (cilicet, nihil Regularis habet proprii, vel faltem rebus uti non poteft tanquam propriis. Hinc $. Thomas 2 2 g. 285 art. 8 ad 3 docet: ,pro- prium autem nullo modo habere poflunt* eZ y. 88 art. 11: ad 7. ,Nihil debet habere tanquam proprium, fed ficut difpenfator communium bo- norum Eccleñae.* . “Alter effectus, qui fere legalis dicitur, ¡lle eft, quo Regularis redditur inhabilis in perpe- tuum ad habendum rerum dominium, et pro- prietatem. Quare notat S. Thomas /oc. cz. q. 185 art. 8 ad 3. Si tamen ex conceffione Papae teftamentum facit, non intelligitur ex proprio fa- cere teftamentum, fed Apoftolica auctoritate in- telligitur efíe ampliata poteftas fuae difpenfatio- nis, ut ejus difpenfatio poffit valere poft mortem.“ Praeter ejusmodi effectus illis omnibus com-' munes, qui folemniter paupertatem funt profefh, Bullarium Capucinorum -confiderari poteft, 1 in bonis acquirendis: 2 in 5 habentur etiam illi, qui ex Regula. particulari proveniunt, juxta quam paupertatis votum fuit emiflum, Et ad rem Confultor afferebat aucto- ritatem Suareñi Tom. 4 l.3 c. 16 ¡in quo fcripfit: : ,quamvis ergo daremus, Epifcopum jam non ob= a ligari Regula, nihilominus -obligari poteft voto E paupertatis facto fecundum Regulam: quia ibi Regula non concurrit imponendo obligationem, fed fignando materiam voti.“ Quare obfervabat Confultor, licet pe voti paupertatis eadem fit in omnibus quoad duos priores effectus; divería nihilominus -efle poteft circa caeteros effectus, ex peculiari Re- gula provenientes. Hinc ex. gr. Epifcopus Or- dinis S. Francifci, rigidiori paupertatis obfervantia tenetur, quam Epifcopus ex aliquo Ordine Cle- ricorum Regularium. Et ad Societatem Jefu quod + attinet ita loquitur Suareñus: ,quod quidem ad votum paupertatis in Societate pertinere, conftat ex examine capitis primi, ubi votum paupertatis ita exponitur:; Six paupertalem: acespiendo, ut | mec velit, nec poJfit reditus ullos ad fuam fu- fentationem, nec: ad quiduis aliud habere, Et infra: Neque etiam (quamuvis alis fot Lecitum) pro Mijarum Jacrificiós, vel praedicatiombus, vel. lectionibus, vel ullius Sacramenti admint- firatione, vel guovis alio- pio officio ex ts, quae juxta fuum infiitutum. Societatis potefl exercere, fribendium ullum, vel eleemofynam, quae ad compenfationem hujusmodi minifierio- rum dari Jolent, ab alíis quam a Deo, ob cujus obfeguium omnia Pure facere debent, pofjunt admattere.. ... 4 Verum quamvis Epifcopus Regularis bióse vinculis maneat devinctus; tamen non eodem modo adftringitur ufu paupertatis, ac fimplex Religiofus. Id enim repugnaret cum novo €epi- ícopali ftatu, quem fufcepit: Hinc habere debet ampliorem rerum temporalium ufum, quippe uñas iisdem retinendis: 3. in ¡is erogandis. Poterit ni- mirum, interdicta femper proprietate, bona ac- quirere eo modo, iisdemque titulis, quibus fae- cularis Epifcopus acquirere poteft; nempe ex donatione, ex contractu, ex teftamento, ex-le- gitima fucceffione, Monachus factus Epijcopus velut legitimus haeres paternam fibi haeredi- tatem pofica jure vindicandi poteftatem habeat, ceu legitur in can. Statutum 18 q. 1. Acquirit autem non fibi, neque monafterio cujus mem-,- brum amplius non eft, fed fuae eccleñae, cui 8 defponfatuseft. IdeoS, Thomas ¿oc. cit. art. 8 adz declarans cap. Síatutum ait: ,proprium autem 3 nullo modo habere poffunt (Epifcopi Religiofi), non enim paternam haereditatem vindicant qua propriam, fed quafi Eccleñae debitam. Unde ibi- 3 dem (cap. Statulum 18. q. 7) fubditur, quod

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz