BCCPAM0001153-1-0900000000000

Anno 1854. 312 ftitutionibus Sixti TV, contentas, quibus illos fub- jacere volumus, et per praeíentes fubjicimus, etiam concionandi, publice legendi, feu docendi, et interpretandi facultate, ac voce activa, et paf- fiva in quibuscumque electionibus, eo ipío absque alia declaratione privatos effe volumus; nec non ad concionandum, publice -legendum, docendum et. interpretandum perpetuae inhabilitatis poenas ipío facto incurrere absque alia declaratione; a quibus poenis nonniñi a Nobis ipfis, vel a Suc- cefloribus Noftris Romanis Pontificibus abíolvi, aut fuper ¡is dispenfari poffint; nec non“eosdem aliis poenis Noftro, et eorumdem Romanorum Pontificum Succefforum Noftrorum arbitrio infli- gendis pariter fubjacere volumus, prout fubjicimus per praefentes, innovantes Pauli V. et Gregorii XV. fuperius memoratas Conftitutiones five Decreta. Ac libros, in quibus praefata fententia, feftum feu cultus fecundum illam in dubium revocatur, aut contra ea quomodocumque, ut fupra, aliquid fcribitur, aut legitur, feu locutiones, conciones, tractatus, et disputationes contra eadem conti- nentur, poft Pauli V. fupra laudatum Decretum edita, aut in pofterum quomodolibet edenda, prohibemus fub poenis et cenfuris in Indice li- brorum prohibitorum ' contentis , et ipfo facto absque alía declaratione pro exprefíe prohibitis haberi volumus et mandamus.* Omnes autem norunt quanto ftudio haec de Immaculata Deiparae Virginis Conceptione doctrina a 4fpectatifimis Religiofis Familiis, et celebrioribus Theologicis Academiis ac praeftan- tiffimis rerum divinarum fcientiae Doctoribus fuerit tradita, afíerta ac propugnata. Omnes pariter norunt quantopere Tolliciti fuerint Sacrorum An- tiftites vel in ipfis ecclefñiafticis conventibus palam publiceque profiteri, fanctifimam Dei Genitricem Virginem Mariam ob praevifa Chrifti Domini Redemptoris merita nunquam originali fubjacuifle peccato, fed praefervatam omnino fuiffe ab ori- ginis labe, et idcirco fublimiori modo redemptam. Quibus illud profecto gravififmum et omnino maxi- mum accedit, ipfam quoque Tridentinam Syno- dum, cum dogmaticum de peccato originali ederet decretum, quo juxta facrarum Scripturarum, fanctorumque Patrum, ac probatiffimorum Con- ciliorum teftimonia ftatuit, ac definivit, omnes homines nasci originali culpa infectos, tamen folemniter declaraffe, non efíe fuae intentionis in decreto ipío, tantaque definitionis amplitudine comprehendere beatam, et Immaculatam Virginem Dei Genitricem Mariam. Hac enim declaratione Tridentini Patres ,- ipfam Beatiffimam Virginem ab originali labe folutam pro rerum temporum- que adjunctis fatis innuerunt, atque adeo per- Ípicue fignificarunt, nihil ex divinis litteris, nihil ex traditione, Patrumque auctoritate rite afferri Bullarium Capucinorum y poffe, quod tantae Virginis praerogativae quo: A modo refragetur. Et re quidem vera hanc de Immaculata beatiffimae Virginis Conceptione doctrinam quo tidie magis gravifimo Eccleñae fenfu, magiíte ftudio, fcientia ac fapientia tam Iplendide exi catam, declaratam, confirmatam, et apud omnes catholici orbis populos ac nationes mirandum in. modum propagatam, in ipía Eccleñia femper ex- titifle veluti a majoribus acceptam, ac reve doctrinae charactere infignitam illuftria vene dae antiquitatis Eccleñae orientalis et occident: monúmenta validifime teftantur. Chrifti- im Eccleña fedula depofitorum apud fe dogma ñ. cuftos, et vindex nihil in his unquam permutat,* nihil minuit, nihil addit, fed omni induftria vetera fideliter fapienterque tractando fi qua antiquitus informata “funt, et Patrum fides fevit, ¡ta limare, expolire ftudet, ut prisca illa caeleftis doctrinae dogmata accipiant evidentiam, lucem, diftinctio= nem, fed retineant plenitudinem, integritatem, 2 proprietatem, ac in fuo tantum genere crescant, in eodem fcilicet dogmate, eodem fenfu, eadem- que fententia. Equidem Patres, Ecclefiaeque Scriponil caeleftibus. edocti eloquiis nihil antiquius habuere, quam in libris ad explicandas Scripturas, vindi= canda dogmata, erudiendosque fideles elucubratis fummam Virginis fanctitatem, dignitatem, atque ab omni peccati labe integritatem, ejusque prae- claram de teterrimo humani generis hofte victo- riam multis mirisque modis certatim praedicare atque efferre. Quapropter enarrantes verba, quibus Deus praeparata renovandis mortalibus fuae pietatis remedia inter ipía mundi primordia praenuntians et deceptoris ferpentis retulit auda- ciam, et noftri generis fpem mirifice erexit ¡n= quiens ,Tnimicitias ponam inter te et mulierem, femen tuum et femen illius* docuére, divino he oraculo clare aperteque praemonftratum fuille mifericordem humani generis Redemptorem fc licet Unigenitum Dei Filium Chriftum Jefum, ac. defignatam beatifimam Ejus matrem Virginem- Mariam, ac fimul ipfifimas utriusque contra dia: bolum inimicitias infigniter exprefías. Quocirca ficut Chriftus Dei hominumque mediator humana aflumpta natura delens quod adverfus nos erat — chirographum- decreti, illud cruci triumphator- affixit, fic fanctifima Virgo arctiffimo, et indiflo= lubili vinculo cum Eo conjuncta una cum llo, et per Illum fempiternas contra venenofum fer= pentem inimicitias exercens, ac de ipío plenifime triumphans illius caput immaculato pede contrivit. Hunc eximium , - fingularemque Virginis triumphum, excellentifimamque innocentiam, puri tatem, fanctitatem, ejusque ab omni peccati labe integritatem, atque ineffabilem caeleftium omnium A EA

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz