BCCPAM0001153-1-0800000000000

Anno fufpendendis, 234 * annullandifque noftris litteris Cita- 1795 toriis, quas jam fub anno 1793. exaratas, fingulis refpectivis Ordinis Noftri Provinciis, pro convo- catione Capituli Generalis Menfe Majo proximi anni 1796. celebrandi transmitti curavimus, “ita quidem, ut praefens fufpenñio eo fenfu fumi debeat, ut praefatae Citatoriae múllius. plane ro- boris pofthac, aut authoritatis confiderentur; ma- nente- caeteroquin RR. PP. Cuftodibus integra pofílefione eorum jurium, privilegiorum, praero- gativarumque, quae noftrarum legum vigore illis impenduntur; refervando fibi Sanctitas Sua, eas ulterius facere difpofitiones, quas de plenaria Sedis Apoftolicae authoritate congruas Judicabit et opportunas, quatenus Ordinis regimini..eos praeficiat Superiores, quos irreformabile fuum Supremum judicium eligendos, conftituendosque placuerit, ficuti pro aliis fe geffit Ordinibus. Tantum .P. Y. R. participare jubemur, qua- tenus fibi complaceat idipfum notitiae dare ifthuic dilectiffimae Provinciae Noftrae, cumprimis vero RR. PP. Cuftodibus in poftremo Provinciali Ca- pitulo electis, quam devote complectentes, promp- tumque defuper pupilos refponfum, fub. jugi cultu fignamur. Dabamus Romae 1795. Addictiffimus in Domino Servus by “fupra. Documentum imprefur ¿n Arch Ord. ¿CXCIV. An in Mejfionibus baptizandi f nt Infantes, fi nulla probabilis Jpes efe, ut in Chrefiana Reli- gione inftituantur, Ñ ic. ap: Sutchueníis. — An liada extra cafum mortis, baptizare infantes Fidelium, quando, habita ratione tepiditatis aut alterius eorumdem pravae agendi rationis, nulla proba- bilis fpes affulget fore ut dicti infantes in Chri- ftiana Religione poftmodum inftituantur? S:. C. de Prop. Fide. — Detur refponfum S. Off. 17. Septembris :1671 (n. 199), et fcri- batuf juxta Inftructionem. Scilicet, cum ab. hac S. C, rogata efíet fententia S. C. S, Off: An baptizari poflint infantes Turcarum, quando pater a Chriftiana Religione defector eft, mater Chri- ftiana; qui tametf ambo petant Baptismum pro Filio, dubium: tamen eft fore ut pater eum velit in Mahumetana tuperftitione educare? Ad quod dubium S. Off. cum: refponfum prodierit:- In cafu propofito debere baptizari, hinc fumendum initium praefcriptae Inftructionis informandae, qua ex dato refponfo ad planiorem quamdam pro dubji -explicationem. vía muniatur, Bullarium Capucinorum Itaque praenotandum, aliud ferendum judi- cium de cafu, quo fic'inftat pericúlum perverfionis infantis baptizandi, ut prope certum fit nulla ej poltmodum ratione fuccurri pole, velut' cum in- fans in- poteftate deinceps manfurus eft parentum infidelium; aliud de cafu quo dubium quidem aliquod, feu caufa etiam jufta fubelt perverfionis metuendae, fic tamen, ut nec omnis deñt congrai fubfidii ratio, qua periculo quod praevidetúrop- portune provideri queat. Certe priori cafu, in quo cernitur ea periculi ratio, quod proximum vocari folet; infanti (niñ vita. periclitetur) Baptismum conferri non poffe, aperte conftat ex alio Si Off. reíponío 3. martii 1703, quo decrecum eft: Bap- tismum conferre infantibus non licere, qui filii Infidelium efíent, atque in eorum poteftate ran- furi, pueris exceptis, qui gravifiime degrotantes vita periclitarentur. Ad pofteriorem vero cafum quod attinet, continuo fubjicitur: Licere autem,:1 filii quidem Barbarorum fint, fed jam Chrifti mi- litum, dum tamen aut: a Viris apofolicisillic degentibus, aut ab ¡pis parentibus, de Sanctae Religionis praeceptis ac myfteriis edoceantur, cutn adoleverint, Ita porro congruunt atque inter fe in. tiunt ambo ¡íta, quae allata funt, S. Off. refponfa, ut aliud ex alió mutuam lucem accipiant Nam primo dato refponto, etfi patris defectio.a Chri- ftiana religione non inanem fufpicionem afléret, fore ut in fuícepta Mahumetana impietate: filium educare vellet, cum tamen mater: Chriftianam Religionem profiteretur, nec pater ipíe repugnaret : in ea tali facti fpecie, quae dubium quidem ali- quod, non item fatis exploratum quoddam futurae perverfionis proximum periculum prae fe ferret, merito cenfuit S. C. haud fatis elle caufae, cur pro incerto eventu, afíerto confequendae' Baptis- matis gratiae beneficio, natum infantem repelleret. His itaque rite perpenfis et. cognitis, fua veluti Íponte prodit explicatio «dubii a R. Vicario ap. propoñiti. Etenim,. quaecumque illa fit quae dicitur parentum tepiditas, few in omni religionis cultu fegnities et focordia, aut alterius corumdem in prava agendi ratione protervitas, non «ab:hac lane major educationi: prolis pernicies impendet, quam ab aperta patris .a'Chriftianis Sacris. ¡ad Mahumetanam impietatem defectione. .. Aliunde multo. plura, . ex cultu. religionis :in- Apofolicis iftis Mifionibus vigente, quam ex, unjus matris inter Turcas degentis Chriftiana. profeíhione, fub- - fidia fuppetunt, quibus parentum ignaviáe, pia et fedula Paftorum praefertim. induítria, fuppleri valeat.. Atque in. primis, pro: fummo ftudio quo apoftolici Vicarii .eorumque Adminiftri ftant in iftis partibus unanimes, in “eodem: Ípiritu- colla- borantes Evangelio Filii Dei, fieri vix potelt, ut cum, ad facrum Baptisma celebrandum accedunt,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz