BCCPAM0001153-1-0800000000000

Anno morum doctrinam pertinent, quae omnia quatuor 1772 amnorum ípatio abíoluta, et perfecta dabuntur. Lectores vero theologi quinque annis has tra- dent theologicas inftitutiones: de locis theolo- gicis; de Deo uno, et trino; de Deo homine facto de virtutibus theologicis: de gratia Chrifti et de facramentis. Philofophiae lectores cavilla- tiones, et ineptas quaeftiones divitent. Lectores moraliftae doctrinam hauriant fuam ex theolo- gicis locis non vero ex ¡is feriptoribis, qui pro- prias potius opiniones, quam Ecclefae doctrinam tradiderunt. Lectores vero dogmaticae theologiae ab ¡is abftineant quaeftionibus, quae ad nihil aliud inferviunt, nifi ad contentiones excitandas, atque in ¡is exponendis omnem operam, et ftu- dium ponant, quae in praecipuis: catholicae reli- gionis capitibus a diceriis haereticorum, et in- creduloram vindicandis verfantur. His ita con- ftitutis, major copia lectorum habebitur, et minor in quolibet gymnafio audientium numerus, quod etiam optimum eft, ideoque nihil erit abfurdi 6 in eodem coenobio duo diverfarum facultatum de id gymnaña habeantur, atque etiam tria in majore Sl -——coenobio Taurini. Philofophiae auditores com- pi | / pleto curriculo antequam ad fcientiam morum Ñ de: aut ad theologicas facultates admittantur, coram $ | provinciali, et definitoribus periculum faciant, et e - ad fuperiores fcientias non afcendant, nifi certam dederint profectus faltem mediocris ípem. Aliter Mol enim oleum, et operam perdent, eruntque con- | difcipulis perturbatione, et lectori moleftiae, In- ftent ifti orationi, fibique per illuftrationes men- tis, et pleniffimam- vitam abfconditos caeleftis fapientiae thefauros acquirant, eaque coenobio- rum munia obeant, quae facere propter minifte- rium fuum concionatores et confefíarii non pof- ed funt.. Volumus etiam, ita ftudiorum curricula pri- | mis annis diftribui,. ut continuo unum- aliquod quolibet anno compleatur, novumque incipiat, ne juvenes religiofi fcientiae cupidi meliores annos terere fruftra cogantur. Quoniam vero lectoris, ut et tyronum magiftri officium illad eft, quod totum plane requirit hominem, operi fuo unice intentum, propterea prohibemus, ne in pofterum magiftri tyronum et lectores in coenobiis vicarii - munus exerceant, quamquam qui eo munere rite modo fungantur, illud uíque ad ftatutum tempus perfequi pofíe, fi lubeat, indulgemus. Atque haec de ftudiorum ratione ad uberiorem audi- torum profectum, et ad iplendidius totius pro- vinciae decus, et ornamentum. De concio- $ 20. Beati pedes evangelizantium pacem, 4 alas evangelizantium bona: Non evangelizantium fe pte ipíos, aut evangelizantium mala. Innumera fane lores, qui E .o. os tamen non concionatorum multitudo; at non plurimi -optimi mittantur in iS quadrageí- funt. Videant provinciae patres, .ne nimios in e ma cum re- * ER gularis dis Quadragefima concionatores affignent, cum regu- 64 Bullarium Capucinorum laris difciplinae, et (pirituali populorum detrimento. ciplinas de- a trimento, Pauci remanent in coenobiis facerdotes, pauciores confefíarii, ideoque nec inftituti functiones fiunt, nec fideles ad eccleiam convenientes facramen- torum difpofitione juvantur. Caveant etiam, ne nimia adverfus concionatores indulgentia confir- ment quidem vires corporis, aciem vero mentis obtundant, et charitatis ignem extinguant.- Paul- lulum quietis ad aliquot ante quadragefimam dies ipfis permittere aequum eft; integrum vero ad animi relaxationem menfem, et plerumque facro ordinis veftri jejunii tempore, ipfis concedere vi- detur abfurdum. Antequam praedicationem fuam inftitueret, unus magifter nofter Chriftus quadra- ginta diebus, et quadraginta noctibus jejunavit, in folitudine manfit, oravit. Sugae lacrimae, et affiduae preces nobis fundendae funt antequam verbum Dei caeteris miniftremus, et dum evan- gelizamus caro noftra mortificatione configenda, ut laborum noftrorum fructum confequamur, et ne quum aliis praedicaverimus, ipí reprobi effi- ciamur. Meminerint igitur concionatores verborum regii píaltis: Euntes ibant, et flebant, mittentes femina fua: venientes autem venient cum exultatione portantes manipulos fuos. Non inanis- gloriae, aut vanae hominum exiftimationis, fed exantlati pronter Deum laboris cupidi, et falutis animarum. Praedicent Jefum Chriftum, et hunc crucifixum. Sit fermo eorum, et praedicatio non in perfua- fibilibus humanae fapientiae verbis, fed in often- - fione fpiritus, et virtutis. Quare loquuntur, non in doctis humanae fapientiae verbis, fed in do- ctrina fpiritus fpiritualibus (piritualia comparantes. Quadragefimalibus diebus e coenobio, aut.domo raro exeant, nihil cum indigenis, nifi neceffitatis, charitatis, aut diftincti officii gratia verfentur. Quum extra coenobia morantur, faeculares nun- quam invitent ad prandium, et potiffimum mu- lieres, aut puellas, nec etiam in domum frequenter admittant; fi quis vero foeminas etiam una tan- tum vice invitet, aut faepius admittat, ab officio “concionandi efto illico ad triennium fufpenfus; f vero poftmodum iterum diliquerit, ei apud po- pulum dicendi facultas ne fit. Neque enim Capu- cinorum paupertas, et concionatoris officium pa- titur, aut parare convivia, aut cum foeminis otiari. Immo vero paupertatis memores parce vivant de attributa concionantibus eleemofyna,- nec. vero peculiares collectas per locum, aut domos faciant, niñ victus defit propter tenuitatem ftipendii. Si vero ex eleemofynis fupererit, fciant, nihil fbi adjudicare fine fpeciali licentia, quovis praetextu pofíe, fed ad ordinem omnia Ípectare: qui vero contra faciunt, poenis contra proprietarios latis puniendi funt. Diligenter confiderent, fe efle fa- pientibus, et infipientibus debitores, ficque pro- pterea aptandas effe ad populi captum conciones, ; £ 1 á £ ;

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz