BCCPAM0001153-1-0800000000000

ri A et at AI A A AA no rr ES 58 Bullarium Capucinorum Anno S. 11. Addendum aliquid de excellentifimo 1772 orationis genere, nempe de facrofancto mifíae De celebra- fa ¿6 cio, Atque illud in primis repetimus, quod tione mifíae et temporea fanctis pontificibus faepius, quod ex generalibus in eaimpen- 3 á E ; denda, fubtotius ordinis decretis frequentifhime inculcatum Me fufen- fuit, eos nimirum facerdotes efíe puniendos, qui fonis a di eertiam faltem horae partem in mifíae facrificio . perfulvendo non impenderint. — ltaque coenobii rector fi talem habeat facerdotem, humaniter primum moneat, tum publica multet poenitentia, ac demum, fi in rectam femitam ipíe non redeat, miniftrum provincialem datis- literis moneat, qui facerdotem ftatim ad tempus a divinis fufpen- dat, jubeatque ipfum per aliquot dies fpiritualibus exercitationibus vacare, ut difcat quam fancte, et quanto cum pavore hoc divinum. opus faciendum fit. Ita fe gerere debet provincialis, Deo O. .M. graves fane poenas daturus, fi contra faciat. An ne enim tam fanctum, et terribile facrificium of- citanter et perfunctorie offerendum eft, aut tam familiaris cum Deo neceffitudo contemnenda, et quidem a facerdote aufterioris inftituti, lanctioris- que vitae fectatore? Non enim habet, inquit fa- piens, amaritudinem converfatio illius, nec taedium convictus ¡llius, fed laetitiam, et gaudium. Mifía conventualis quotidie, et quidem ftatuto tempore ad majorem aram celebranda nunquam omit- tatur, et de more pro benefactoribus applicetur. In folemnioribus anni feftis eam celebret coenobii praelatus, aliis vero diebus hebdomadarius facerdos: atque huic facro clericus cotta indutus afhiíftat. Antiqua ordinis veftri confuetudo, quae etiam univerfalis Eccleñiae ritu praefcribitur accendendi in qualibet mifía cereum poft praefationem, qui fuper candelabro prope altare ardeat ufque ad confumationem, conftanter fervetur, et ubi non vigeat haec confuetudo, inducatur. In ¡is vero coenobiis, in quibus longo ufu aliquis facerdotum ultimam mifíam ferius ad populi commodum maxime diebus- feftis celebrare confuevit, pergite id facere, ut vitentur dicteria, et ne minuatur fidelium amor erga ordinem veftrum, aut populus hac facilitate operandi bonum privetur. Summatim, agnoícite, fratres, ante Deum infirmitatem veltram; affidue et ftudiofe precamini divinam clementiam, fervate regulam, conftitutiones, decreta; regula- rem difciplinam diligite, et facite; atque vitae veftrae fanctitas, et morum caftimonia talis erit, quae omnibus non dicam fidelibus, fed religiofis viris proponenda erit tamquam norma pie, fancte- que vivendi. Quod quidemn facilius etiam afleque- mini, fi quotannis, ut praefcriptum eft, aut pia - faltem et diuturna confuetudine inductum, quilibet religiofus fpiritualibus exercitationibus per dies aliquot vacet; ut renovetur fpiritu, magifque di- vino igne incaleícat, ac difcat eam folitudinem ardentius amare, in qua, ut divus Hieronymus loquitur, Deus cum fuis familiariter loquitur, et converfatur, quamque ipíe, ad Betlehemiticum antrum fcribens ad amicum fuum, in terris para- difum appellabat, folitudo-mihi paradifus eft, quam nifi continuo religiofus fectetur, et diligat, habit quidem monachus, aut coenobita habebitur, fpi- ritu autem non erit. Atque de hac re attentos cupimus fuperiores, ut diligenter facerdotes obfer- vent, qui faepius. fpirituales exercitationes negli- gunt, aut parvipendunt, ne eos unquam coenobiis praeficiant, aut alia ipfis oficia conferant, aut excipiendi confeffiones, et concionandi facultatem faciant, cum prudens timor fubfit, ne ipfi aut tepidi fint, aut exprefíae pietatis callidi fimulátores potius, quam finceri cultores. S. 12. Sed tempus eft, ut quae totius pro-De delectu vinciae, et coenobiorum regimen proprius attin- a dife gunt, difpiciamus. Antequam vero fingula per- e fequamur, in caput, et fundamentum inquiramus, Provincia, delectum videlicet fuperiorum, et officiorum in provincia diftributionem. Principio autem inge- nium, feu fpiritum ut vocant, nationum in de- lectu habendo tanquam perniciofum inventum, paucis tantum abhinc luftris invectum, rejicimus, praefcribimus, amandamus, quod brevi totam pro- vinciam et optimam, fanctifque viris foecundam vaftare queat, aut perturbare. Quid enim vero? Hujus, alteriufve nationis octo, quindecim puta, aut plures praelides, feu, ut vocant, guardiani praeficiendi funt, totidemque vicarii? Fac eos in eadem natione defiderari: ex alia natione eligen- tur? minime fane. Jus acquifitum natio habet, tot eligendi funt, et quidem eliguntur. Quid vero tum? Praeficiuntur inepti et quandoque etiam ambitiof, qui prudentiae leges ignorant, juftitiae, et chari- tatis jura violant, ftatimque in coenobiis difíen- fiones oriuntur, tepefcit pietas, regularis difciplina - minuitur, omniaque brevi permifcentur. Utrum vero natio, patria, nomen, meritum praebent, an potius virtus, doctrina, pietas, fanctimonia dignos faciunt, qui praeficiuntur? Quid cúm Capucinis natio, aut patria qui familiae quidem nomine nuncupantur? Poft feriam rerum omnium medi- tationem provinciam in varias cuftodias fecernere non audemus, veriti, ne hinc in partes, et factiones difcefio invehatur; munera vero, et officia fecun- dum nationum varietatem potius, quam ex me- ritis diftribui in pofterum patiemur? Abíit. Immo vero malum hunc ufum perinde ac fi minime invectum foret, habemus, eumque proríus repel- limus, et damnamus. Si vero quis provincialis, aut difinitor aut definitorum etiam collegium illum iterum invehere, aut permittere, aut clam facti- tare ad eludendam legem aufus fuerit, eum ftatim officio, et dignitate privatum dicimus, et ineptum perpetuo ad quodvis in provincia munus obeun- dum, fimulque declaramus ad annum in quod-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz