BCCPAM0001153-1-0800000000000

Jub Clemente PP. XIV. 57 five vefpere integra hora infumenda eft, non duae, trefve folum horae partes; hoc tempus in rerum aeternarum meditatione infumendum, non in benedictione fanctifimi -«Sacramenti, aut in aliis functionibus. Quapropter mandamus, ut five mane, five vefpere per integram horam, ut a conftitutionibus praefcriptum efl, fratres orent, et meditentur, neque haec orandi ratio aliis um- quam etf piis, et facris functionibus interrum- patur, nec liceat fuperiori cum tota communitate de praefcripta meditatione difpeníare, cum fin- gulis vero fratribus fuper hac re caúte etiam agat fuperior; raro enim rationes juftae funt, cur aliquis ab orando difpenfetur. Poteft quis dicere: Non pofíum jejunare: non poflum nocte lurgere, ad píallendum. Numquid dicere poterit: non poffum corde, et mente ferri in Deum, ejuíque colere majeftatem? Norunt, qui vere fpirituales funt, quid fibi velit regius píaltes: Benedicam Domino in omni tempore; in omni loco dominationis ejus benedic anima mea Do- mino. Quum vero fieri debet fanctiffimi Sacra- menti expofitio, et populo benedicendum, id fiat, aut mane poft mifíam convéntualem, aut fi lu- beat, etiam vefpere, fed five ante completorium, feu poft integram orationis horam, aut antequam haec incipiat. Haec autem fanctiffimi Sacramenti expofitio femper, et in quavis ecclefia veftri or- dinis, ut ad aram majorem, ubi idem fervatur, fiat praecipimus, non autem ad altaria lateralia. Mane vero tempore orationis a facerdotibus fa- miliae mifía non celebretur, fed omnes fimul orent, ut praefcriptum eft etiam laicis, quibus potiffimum a fuperioribus meditatio -etiam atque etiam com- mendanda eft non ab ea lege folvendi, ne laici quidem. Fratres autem qui communi orationi per ofcitantiam non interfuerint, poenas negli- gentiae convenientes a fuperiore infligendas luant. Si vero fuperior, aut ipíe fine jufta caufa faepe abfuerit, aut quae a nobis praefcripta funt non [ervaverit, oficio ftatim privetur; neque enim [piritu Dei agitur, qui negligit orationem. Cre- dite nobis dilectiffimi fratres: fi orationis fervor tepeícit, paullatim religioforum pietas, et ftudium minuetur, fanctumque ruet inftitutum. Religiofus enini, perbelle ajebat divus Philippus Nerius, religiofus fine oratione, elt religiofus, feu potius animal fine ratione;' quumque homo negligit per orationem erigi fuper fe, per turpia crimina, permittente Deo, deprimitur infra fe. Mementote igitur, fratres, verborum: divi Gregorii: vult Deus rogari, “vult cogi, vult quadam importunitate vinci, ut femper oretis, et ab orando nunquam defiftatis: fed mementote fimul verborum divi Bernardi: filentium, et a ftrepitu quies cogit coeleftia meditari, ut praeclarum juftitiae culto- rem filentium femper diligatis, et exacte fervetis: Tom. IX. Ab omni enim forinfecus ftrepitu, ab omni rerum Anno humanarum tumultu abfcendat necelíe eft, qui *77? vult cogitare dies aeternos, inquit s. Auguftiuns. Severe igitur cuftodiatur filentium in choro, 'in facrario, in triclinio, in dormitorio, et loquaces fratres fuperior moneat, corrigat, et ubi opus fuerit coram omnibus puniat, ut difcant ipá, difcant caeteri loquacitatem odiffe, et amare fi- lentium, quod integerrimus eft folitudinis, pacis, et charitatis cuftos, quo fublato charitas aliquando detractione violatur, pax contentionibus turbatur, et coenobium tumultus eft, non folitudo. Quare fuperior raro admodum cum fratribus de filentio in triclinio, et-dormitorio difpenfet, fitque ipfe rigidifimus filentii cultor, fi vera in Deum pie- tatis, fanctaeque coenobitarim vitae velit efíe ftudiofus: faepius enim folvere a filentii lege, idem eft, ac regularem difciplinam fenfim dif- perdere, et coenobium difíentionibus, et pertur- bationibus implere. 7 $. ro. Quod hactenus de meditatione dixi- Quomodo mus, idem ferme de divini officii in choro reci- ui a. tatione dicatur, quod aliud eft etiam orandi genus Y». Mei Deo O. M. acceptiflimum. Atque ad id muneris di plurimum diligentes efíe oportet religiofos, quod ipíos facit almae Syonis aemulos beatorum vide- licet fpirituum, qui divinas laudes in caelefti urbe Hierufalem in “aeternum canunt, Prompte igitur omnes, et finguli dato aeris campani figno ac- cedant, modefte interfint, graviter pfallant, et pie interim, quae pfallunt meditentur: fit una omnium vox, et quidem confona vox, fit una in tempore pauía, fitque omnium unus Ípiritus,. unum cor unaque mens in' mifericordem Deum, ut exaudiat; ficque in divini officii recitatione ritus vefter, et modus conftanter fervetur, ut qui vos audiunt fideles compungantur, 'et corde ferantur in Deum. Atque ob id plurimum me- morare juvabit, tum ex conftitutionibus, tum ex antiquifima confuetudine, vobis non effe in choro, aut in ecclefía canendum, fed ita modulandae voces ut non cantus, fed gemitus potius videa- tur, qui aptifiimus eft ad fervorem tum in vobis, tum in ecorum, qui adfunt, animis excitandum. Quamobrem non folum praecipimus, ut hic orandi modus conftanter in tota provincia fervetur, fed vetamus infuper, ne umquam quavis ratione, aut praetextu fpirituales hymni, aut refponforia, aut litaniae, aut orationes, aut quid tandem aliud in choro, aut ecclefis veftris canatis. Etf forte in aliquo coenobio occafione potiffimum benedic- tionis cum SS. Sacramento aliter confuetudo tulerit, eam abrogamus, abufum dicimus et decla- ramus. Si quis vero fuperior huic decreto non pareat, aut aliter quam praeceptum eft in pro- priá ecclefia fieri patiatur, oficio fuo ftatim privetur. ES

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz