BCCPAM0001153-1-0800000000000

56 mium allicere, ac poenitentium foeminarum fibi veluti turmam conquirere, nulla interpofita mora, eidem poteftatem audiendi confefhiónes mulierum adimant, eumque excipiendis virorum confefho- nibus addicant, ftatimque de hac re certiorem faciant miniftrum provincialem, qui idem prae- ceptum confirmet, et quando expedire videbitur, fi omnia rite .excutiantur, facerdotem llum ab eo coenobio ad aliud transferat, ubi aut confefhones non audiat aut tantum virorum. Ita autem fieri volumus et decernimus ad graviora mala vitanda, et ne totum ordinem iniquorum dicteriis turpi labe commaculari contingat. Abfit vero, ut reli- giofus quisque colloquia umquam folus mifceat cum mulieribus in cella, feu manfione ad eecle- fiam quo ipíae ingredi pofíunt, oftiis claufis, et clavi firmatis; aut teftem habeat, aut apertis oftiis inter portam, et portam fic colloquatur, ut a tranfuentibus. confpici queat. Qui enim con- tra fecerit, acriter primum a fuperiore moneatur, deinde fi hoc mandatum violare pergat, fevere coram fratribus puniatur: fi autem fit fuperior et bis, terve monitus non pareat, deponatur. Porro fub atrio, feu porticu majoris portae coe- nobii aut pro templo fratres per otium ne ma- neant neque cum foeminis confabulentur, aut afhi- deant: fi vero ad portam -quandoque colloqui oporteat, id ftantes modelte faciant, fintque bre- ves fermones juxta aliud divi Hieronymi: Sermo tuus cum mulieribus fit brevis, et rufticus. Qui enim frequens fuerit et verbofus, monitusque non refipuerit, ipfi ad bimeftre interdicetur porta ut gravitatem viro religiofo convenientem praefe- ferre primum difcat, antequam cum faecularibus colloquatur. S. 8. Verum enim vero non fatis eft ad hanc Praeter . , 4 P emifía vota fervandam virtutem , fi quaevis peccandi peri- ctiameolen” «uJa declinatis, necefíe eft enim, ut ea etiam o fectemini, venerabiles fratres, quae ad vitium exulat e oppofitum depellendum, aut prohibendum faciunt, ris difcipli- nimirum demifionem animi, orationem, et per- er ectam regularis difciplinae obfervationem. Qui fine huíilitate virtutes congregat, inquit Grego- rius, quafi in ventum pulverem portat. Et qui multum laborant, et magnas fine hac virtute res operantur, nihil aliud funt, niñ nubes fine aqua, quae a ventis circumferuntur, quia niñ quaecum- que bene feceris, ait Auguftinus, humilitas prae- cefferit, et comitetur, et fecuta fuerit, totum ex- torquet de manu fuperbia. Quin immo haec eft divi Thomae fententia, fanctorum patrum oraculis confirmata, qui. demifionem animi non fectétur, caftum efe non pofíe. Superiores ergo ne te- mere oculos avertant a fratribus qui in vanitate fua gloriantur, net jactare definunt propria ftudia, doctrinam, pietatem, labores, praedicationes, di- gnitates, exiftimationem, qui arguente nullo, ut Bullarium Capucinorum inquit divus Gregorius, peccatores fe confitentur; quum vero de culpa fuerint correpti, defenfonis patrocinium quaerunt ne peccatores videantur; qui fancti, et perfecti audire malunt, quam effe, lis, inquam attendant, nec eorum aliquem e con- fpectu fuo amittant, et raro admodum e coenobio egredi finant, nec umquam fine focio probatae virtutis; aut enim ¡(ti mortifara hac labe inqui- nati funt, aut quam primum certo inficientur. Ifti autem tumidi, et elati facerdotes nunquam ad dignitates, aut officia evehantur, quja facilius feipfos perdent, et caeteros. Idem ferme de iis efto judicium, qui regularis difciplinae obferva- tionem aut contemnunt, aut negligunt, qui, ut fcribit divus Caefarius, ad relinquendos dulces af- fectus fortifimi fuerunt, et nunc ad declinandas negligentias infirmi funt; qui quoties agitur de oblectamentis, ludis, deambulationibus prompti funt, quoties fermo eft de choro, de facra lectione, de pia meditatione, defides, et faftidiofi, qui fre- quenter emendicatis rationibus vagantur, et qua- dragefimale tempus appetunt, ut e coenobio egreílhi a regulari difciplina foluti liberius vivant; ifti nec feraphici patris inftitutum novérunt, nec fpiritum Chrifti habent, immo vero moledicto proximi funt, quia fcriptum eft; maledictus homo qui facit opus Dei negligenter. Hujus autem naturae homines pfeudoreligiofi, non in mifho- num domibus non in parvis coenobiis collocandi funt, ubi facile genio indulgeant fuo, et evagentur quo libuerit, fed in uno, alterove Taurini coenobio, ubi provinciae patres refidere decet, qui eos con- tineant, corrigant, puniant juffos abftinere a con- cionibus, ne ulli locum offenfiones praebeant, utque viam proprii inftituti a qua erraverunt, ingrefh, a diaboli laqueis refipifcant. Hoc prudentiae leges fuadent, hoc charitas poftulat, idque in pofterum a miniftris provincialibus fieri volumus et jubemus. S. 9. In primis autem hortamur vos, fratres Ut religioh cariffimi, ut femper vigiletis in orationibus, atque "la in ea potiffimum, quae meditatio appellatur; hac ei enim, inquit divus Laurentius- Juftiniani, fugaturi» medie tentatio, abfcedit triftitia, virtus reparatur, excita- tur fervor, et divini amoris flamma fuccrefcit. Haec eft lucerna, qua mens nóftra illuftratur, ignis, quo cor noftrum calet in Deum, cibus, quo anima noftra nutritur: uno verbo: confideratio, ait divus Bernardus, regit affectus, dirigit actus, corrigit exceffus; accedite igitur ad eam fratres, et illuminamini: fine intermiffione orate, atque opti- ma erit vitae veftrae ratio, ¿et cumulata virtus. Hinc prudenti patrum veftrorum decreto olim fancitum fuit, ut omnes, et finguli ordinis veftri fratres quotidie ftatuto tempore, mane, et ve- ípere duabus fejunctim horis orarent, Appofite id quidem. Nam mane, et vefpere tempus ora- tionis opportunum, ait s. Ifidorus. At five mane,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz