BCCPAM0001153-1-0800000000000

E 2 de pá Jub Clemente PP. X1V. | 55 aut permittere, efto ftatim exauctoratus, et ad menfem a divinis fufpenfus,; qua etiam poena multatos volumus, et dicimus fuperiores omnes, potiori jure fuditos, qui eleemofynas, et res pro- prio coenobio a fidelibus oblatas plus fatis re- cipiunt et colligunt, ut ad alia coenobia, aut ad privatas perfonas arbitratu fuo tranfmittant; qui: dem pecuniam retinent, aut ab oblatis famulifve coenobii retineri jubent, aut, quod turpius effet, apud faeculares titulo depofiti fervant: haec enim omnia nec altifima Capucinorum paupertas finit nec inftituti fanctitas patitur. Qua de re unum habeat quodlibet coenobium procuratorem, feu quem vocant benefactorem: duo vero, aut plures ne habeat. Si vero propter fitum coenobio- rum, aut diftantiam aut folitudinem aliquem de- ftinari opus fit, praeter procuratorem, qui ele- emofinas, et oblationes recipiat, per nos fane licet, dummodo nihil aliud hic faciat, et quam primum poterit, omnia apud procuratorem de- ponat, nihil apud fuperionem, nihil ipíe per fe coenobio parare poffit, nullaque alia de caufa alium praeter procuratorem nominari, et efíe volumus. Qui' contra fecerit quivis fuperior e gradu motus, neque «fuo neque alio officio fungatur per annum. De recurfu ad pecu- niam fupervacaneum ducimus, aliquid dicere, quum tantum facinus quam fit deteftandum, quaeve poenae conftitutae, neminem veftrum ig- norare arbitremur, uti etiam pontificiam de largi- gitione munerum conftitutionem, qua religiofis contra paupertatem offerre munera vetitum eft. lud tamen addimus ex divo Hieronymo: crebra munuícula, et fudoriola, et fafciolas, et degu- [tatos cibos, fanctus amor non habet: fcilicet nec fubditi fuperioribus munera offerant, neque hi recipiant: utrumque enim paupertatis jura pro- Ícribunt, tum vero munufcula fuperiorem accep- tare vile eft, fubditos vero exhibere, fufpectum. Praeterea religiofos equitare, aut reda vehi infti- tuti leges tamquam paupertati contrarium vetant, ni urgens cogat neceffitas, et probata: quare qui id. fecerit a fuperiore fevere puniatur, et fi fuperior fit, femel, aut bis monitus, deponatur. Denique mementote, fratres diiectiffimi, vos pau- perrimi patris eximiique paupertatis cultoris filiós efíe, qui hoc fibi ab Eccleñia praeconium meruit : Francifcus pauper, et humilis coelum dives ingredi- tur, hymnis coeleftibus honoratur. Cavete, ne eorum numero cenfeamini, de quibus olim divus Vincen- tius Ferrerius ajebat: gloriantur in nomine pau- pertatis, et focios paupertatis fugiunt. Pauper- tatem veluti pedifíequae commitantur aegritudo, moleftia, labor, cruciatus, derifiones, contemptus, opprobria; haec omnia diligenda funt, aut faltem aequo animo toleranda, ut jure liceat de pau- pertate gloriari, quae non ex laboribus corporis led ex affectione cordis aeftimationem hahet: pr . s . . . I . non enim, inquit divus Bernardus, páupertas vir- ee tus reputatur, led paupertatis amor. $. 7. Caftitas angelos facit: qui eam fer-Loquitur de vavit, angelus elt, qui eam perdidit diabolus. Au nr rea funt beati patris Ambrofii verba quae plurimum “* frequenterque a religiofis viris penfanda funt, ut tam praeclara virtus intemerata fervetur. Quum enim in terris angelorum perfonam referre quo- dammodo debeatis, fratres dilectifimi, utpote qui in minifterium falutis animarum mifh eftis, eam prae ceteris colatis virtutem oportet, fine qua neque angeli efíe nec angelorum minifterium exercere poteritis. - Quamobrem cuilibet veftrum maximo ftudio enitendum eft, ut ea omnia, tan- quam a facie colubri fugiatis, quae candidifi- mum hunc virtutum omnium florem vel minimum quidem obícurare queant, cum caeteris enim vitiis, inquit divus Hieronymus, quis poffet ref- ftere, huic tamen non poteft niñ per fugam. Quae pugnae ratio, fi in'aliis ad turpe vitium incitamentis, omnino fervanda eft potifimum vero in vitandis mulieribus. Homo et mulier, ait idem eximius doctor, ignis et palea et diabolus nun- quam fuflare cefíat, ut accendatur. Accenditur autem potifffimum per colloquia, ex quibus mu- tuus primum facile extitatur affectus, tum vehe- mentis amoris flamma fuccenditur: unde idem 1 fanctus pater hortabatur: dum parvus elt hoftis UA interfice: fcilicet ftatim exfecanda radix: neque | de tua et aliena fanctitate fidendum, neque enim aut Davide fanctior, aut Samíone fortior, aut Salomone potes efe fapientior. Colloquia, in- quies, (piritualia funt, et piae de rebus coeleftibus collationes. At fufflat diabolus, et vorax ignis non quidem divinae charitatis, fed carnalis amo- ris tandem accendetur. Spirituales enim, inquit divus Bafilius, primo charitatis quadam fpecie illectos, poftea in voraginem praecipites detur- bavit, At mulieres, et puellae ex ¡is funt, quae crucis mortificationem jugiter portant in corpore fuo et Chriftum toto corde fequuntur. Nihil refert, ait angelicus doctor; nec quia fanctiores fuerint ideo * minus cavendae; quo enim fanctiores eo magis alliciunt: uno verbo, nifi fugam,arripias periifti. Quapropter diligenter videant fuperiores, ne um- quam audiendis foeminarum confeffionibus prae- ficiant, nifi- quos non folum matura aetas, quae etiam fine caftimonia efíe poteít, fed morum in- tegritas, vitae fanctitas, prudens judicium com- mendent. Ímmo vero diftricte praecipimus fupe- rioribus coenobiorum, ut cum animadvertunt, facerdotem aliquem nimis efíe de mulierum con- feffionibus excipiendis folicitum; et vehementer cupidum, filiabus confeffionis frequenter confabu- lari, eas domi faepius invifere, eafque ad fe ni- 14*

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz