BCCCAP00000000000000000001725

EL MONESTIR DE I..?ASSUMPCIÒ J LA COMUNITAT DE CAPUTXINES DE MATARÓ l'actual de pedra de Figueres fruit de les reformes litúrgiques del Con– cili Vaticà II. Ambdós altars els va pagar Francesc Fàbregas de Caralt. 49 Pel que fa a la Sagristia cal dir que disposava de dues sales, una d'accés per monges i l'altra pels capellans que sortien a oficiar, amb– dues sales es troben separades pels confessionaris d'obra. A la sagristia de les monges, que s'empra de cor baix, hi podem trobar l'emblemàtic Crist de Mascaró que, després de salvar-se d'un naufragi i una riuada, es diposità al monestir de l'Assumpció. La clausura El monestir de l'Assumpció s'articula a redós del claustre i bona part de les seves dependències s'hi aboquen, és el cas del refectori, el rebedor, la sala del capítol i el temple. La clausura està fonnada per dues ales col·locades de fom1a perpendicular flanquejant el temple per la seva part dreta, una paral·lela a la casa de capellans i l'altra annexa al temple. La clausura té un aspecte imponent, sobretot des de l'hort, per la seva notable amplada i la seva gran alçada (planta baixa i quatre pisos superiors). Presenta els seus espais en funció de la seva utilitat, així doncs trobarem espais dedicats a la feina agrícola, com corrals i ma– gatzems, a la feina diària de la casa, com la "robera", els safareigs, el cosidor, l'estenedor i, finalment, els espais propis d'altres activitats de la comunitat, les cuines, el rebost, la miranda, la infermeria, la sala ca– pitular, el rebedor altrament dit el vestidor perquè és on se celebrava la vestició de les novícies, etc. Pel que fa a la cimentació de les estructures, en tenim una detallada descripció; "Los fonaments de la clausura han de tenir sis palms de fondo, fos de la iglesia y convent tretse palms de fondo contant puesto se senya– lara a nivell que sera del primer piso que se li senyalarà del convent y de amplaria uns i altres fonaments lo que senyala la planta," "(...) Las parets de la clausura han de ser de manera que tingan sis palms en quadro y buit palms fora del terrena, reduintlo à quatre palms que porti a talús per cada banda." "(...) Las parets del convent é iglesia se han de fer de pedra y bon morté blanch". 5 º 49. ACCM: Fulls solts. 50. AHPB: Notari Bonaventura Olzina, Manual de 1730, f. 351. 191

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz