BCCCAP00000000000000000001725

EL MONESTIR DE L'ASSUMPCIÓ I LA COMUNITAT DE CAPUTXINES DE MATARÓ l'hinterland agrícola de la ciutat de Mataró al set-cents, El conjunt és un bast polígon d' 11.821,50 m 2 , compost bàsicament per la part dedi– cada a l'hort (3.639,50 m 2 1, i la part construïda formada per l'església i estances conventuals (8.162 111 2 ). El complex es troba dividit, per un pati rebedor, en tres grans àmbits, entrant, a la dreta, la casa de capellans i germans donats, a l'esquerra l'ala de llevant de la clausura i, de front, el temple. Que el temple es tro– bi al final d'aquest pati flanquejat per les altres dues edificacions, es deu al fet que la pretensió dels constructors era fer que el visitant se sentís acollit pels braços de l'Església que acull els seus fidels. Aquest pati és tancat pel portal d'ingrés decorat per tres arcs, dos d'ells, els laterals, cecs, i el tercer, el central, obert on se situa la porta pròpiament. Aquest portal, com ja hem dit, és decorat per la típica corba mixtilínia i, al bell mig, hi té una petita fornícula amb una estàtua de terracota que repre– senta Sant Pau que serva el record del fundador, Pau Martí. Francisca de Soriana, el mestre de cases constructor La taba notarial on s'estipulaven les mides i els condicionants tèc– nics que havien de regir la construcció del convent serviren per iden– tificar el nom del mestre de cases que es cuidà de la direcció de l'obra (Francisco de Soriano). 43 El contracte de construcció fou redactat pel mateix notari (Bonaventura Olzina) que, anys a venir, redactaria la fun– dació de la Causa Pia pel manteniment del convent i de la comunitat de caputxines que hem citat més amunt. Soriano havia de construir el convent segons una primera traça feta per Fabià de Vic ja que així ho acordaren el regidors de l'Ajuntament. (...) debiendo hacerse y ejecutarse la fabrica y construcción de dicho nuevo convento siguiendo para ello siempre y en todo el disseño y plan– ta que para la dicha nueva construcción de este convento de monjas capuchinas tiene hecho y trazado don Fabian de Vic religioso laico ca– puchino cuyo disseño queda a las personas en el arte de arquitectura aprovado. 44 43. AHPB: Bonaventura Olzina, Manual, 1729, des., 26 - 1730, des., 20, f. 353r- 362v + l foli solt al final instrument foliat amb el 361, r-v. [AHPB: 946/13]. 44. ACM: Fons Ajuntament de Mataró; Llibre d'actes dels acords de ple l 730- 1739. UD 597 fol. 25r. 187

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz