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ESTABLISHMENT OF CAPUCHIN ORDER IN INDIA 197 Towards the end of the nineteenth century these Catholic commu– nities in the main comprised Europeans, Eurasians, migrants from the South ("Goans" and "Madrasis"), and a handful of locals ("Hindusta– ni"). Catering to the sundry needs of the Catholic population of Euro– pean origin was one of the principal assignments of the missionaries. Some of them saw their ministry among the Europeans as something detrimental to their role as missionaries 6 • In their capacity as chaplains they held salaried posts under the colonial government. The fact of the matter is that a concerted and sustained evarigelization was seldom attempted among the locals 7 • The authorities in Rome kept urging the friars to take the Gospel into the ranks of the masses. Debilitating summer heat, linguistic handicap and inadequate preparedness for dialogu– ing with the Hindu society, lack of trained catechists and pastoral assistants 8, many a local prince's opposition to proselytisation, and cold- 6 The report of 1882 sent from Patna to Fr Bruno of Vinay (Prov. Lyons), the General Procurator of Capuchins, exemplifies the prevalent situation: speaks of 10,300 Catholics in the vicariate, of whom 6,300 were Europeans; of the 26 churches, 20 were meant for the British troops and civilians_ (7 exclusively for the British army): cf. APCap– Bologna, Classe III, Serie-8, B2, n.7. APCapTusc, Missioni Indostan, Incarto I: Fr Raphael to Fr Louis, Agra 3 June 1887. Fr Raphael Bernacchione of Figline (Prov. Tuscany) was nominated Archbishop of Agra in 1917. AGCap, H 6, II: Mgr Petronius to Fr General, Allahabad 29 April 1909, painted a yet grimmer picture. Petronius Gramigna of Castelbolognese (Prov. Bologna) became Bishop of Allahabad in 1904. 7 AGCap H 6, III, Fr Raphael of Leghorn to Fr General, Sagar 1 January 1892: "... alcuni credono sia impossibile convertire questi nativi; forse cio e vero, ma e vero altresi che mai si e fatta la prova; e senza provare come _-si puo assicurare? La prova che io dico e la seguente. Arrivato nell'Indie qualche giovane Missionario abile ad impara– re bene la lingua nativa, e di buona salute, e ottima volonta, ·gli si dia tutta l'opportunita d'imparare bene la lingua, i costumi e la religione nativa; fatto questo si mandi nell'inter– no lontano dagli europei e da gran citta; rimanga parecchi anni, sino a 4 o 5 anni in villaggi e predichi e istruisca quella gente; se dentro ta! tempo non si fanno conversio– ni, allora io direi, e vero che non si pub avere molta speranza di convertire questa gente". 8 The first mention of catechists and .the "several conversions" effectuated through their instrumentality in Allahabad is made in 1904: AGCap; H 6, III, Regular Superior to Fr General, Allahabad 8 December 1904: "In quanta agli indigeni, abbiamo introdotto nelle Stazioni principali l'uso di Catechisti nativi, i quali istruiti nella Religione Cattolica e dotati di buoni costumi, attendono ad istruire i cristiani, alla coltivazione della gioventu ed alla scuola di Catechismo dei fanciulli e fanciulle. Dovuto alla scarsita. di Padri, questi Catechisti sono di grande aiuto al Missionario, ii quale difficilmente potrebbe di frequente somministrare i conforti spirituali a molti i quali vivono ·:dispersi e lontani dalla sua residenza. E per far si che i nostri Catechisti possano attirare non solo i Cattolici ma
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