BCCCAP00000000000000000001668

250 Elizondo Suárez: Nulla est proprie regula religiosa quae, licet ad immediatum statum de qua statuit faciendum-ne sit an omittendum, non obliget in conscientia, non possit tamen revocari ad aliquam obligationem in conscientia, quatenus transgressorem subiicit poenae seu discipli– nae regulari, ad quam potest quis in conscientia obligari. Suárez, De religione, l. c., lib. X, c. VII, n. 16 96 • Quae ratio eo magis valet quod Innoc. XI in illa constitutione omnes possibiles clausulas inseruit; unde deduci potest fratres non teneri ad illam observantiam sub peccato, si id non expresse statuit. Utique Clemens VIII ipse docet fratres teneri ad illa tria praecepta in foro externo, at fratres in foro [f. 6v] interno sub gravi obligari omriino negat 97 • Haec eadem cogitasse videtur P. Piat, qui hoc rescriptum referens (cfr. Praelectiones iuris regularis, tomo III pro cappuccinis, pag. 41, in nota 9) addit: Ex qua patet, non crude ac– ceptanda esse quae supra dicta sunt 98 • [2.J d) Constitutio Benedicti XIV Iniuncti nobis derogasse non videtur Clementis VIII rescripto. Quid enim in illa Benedicti consti– tutione quoad hoc dicitur? Prohibentur cappuccini ne ullo modo ullave causa, praeterquam causa verae et actualis infirmitatis, cisio, vulgo calesse, vel alío commodo .seraphicae regulae quovis contra– rio uti valeant, sub poenis superius statutis, etc 99 ; ubi Benedic– tus XIV tenet utique prohiberi fratres minores bigare et multo magis quadrigare; at nullo modo dicit illos prohiberi vi huius prae– cepti de non equitando, sicut nec hoc asserit S. Bonaventura, a plu– ribus pro hac opinione allegatus, licet utique S. Bonaventura do- 96 El texto exacto de Suárez es el siguiente: « Regula religiosa saltem ratione poenae et disciplinae regularis obligat in conscientia [...] Nulla est propria regula religiosa quae, licet ad immediatum statum de quo statuit faciendumne sit an omittendum, non obliget in conscientia, non possit tandem revocari ad aliquam ob!igationem in conscientia, quatenus transgressorem subiicit poenae seu discipli– nae regulari, ad quam sustinendam potest quis in conscientia obligare, nam hic saltem modus obligationis in omni !ege necessarius est » (F. SUÁREZ, De religione, tractatus VII, líber X, c. 7, n. 16, ed. cit., vol. XV, Parisiis [Vives] 1859, p. 900). Véase nota 82. 97 Véase el texto en nota 36. 98 « Notanda est tamen sequens Declaratio Pontificia, quae in Bullarii Ordi– nis regesto, sub n. 403, ita refer:ur: 29 Junii 1603. P. Franciscus a Susa, Minister Generalis Ord. Min., attestatur ex officio quod SSmus D. N. Clemens VIII decla– raverit praecepta Regulae de vzstimentis, de calceamentis, de jejuni..:i, obligari non ad culpam, sed tantum ad poenam (A. O. C. IX, 84). Ex quo patet, non crude acceptanda esse quae supra, pag. 23 sq. dicta sunt. caeteroquin conformia iis, quae ab Auctoribus Minoribus generaliter dicuntur » (PIATUS MoNTENSIS, OFMCap., Praelectiones iuris regularis, vol. III, Parisiis-Lipsiae-Tornaci [1900], p. 41, nota 9). 99 BENEDICTUS XIV, Iniuncti nobis, 24 mayo 1749, p. 381 (ed. citada en la nota 92). En dos ocasiones la cita textual es errónea: vulgo il calesse; sub poenis superius expressis.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz