BCCCAP00000000000000000001668

246 Elizondo inquam, omnia sunt a fratribus tamquam obligatoria servanda 78 , id intelligi debet de obligatione convenientiae sicut supra iam praemi– serat, non strictae necessitatis, quod clare expressit per verbum expedit. Dein observare etiam iuvat Clementem V non dicere haec obser[va]nda sunt obligatorio modo aut sub peccato mortali, sed haec tamquam obligatorio sunt servanda; per quod verbum tam– quam insinuare videtur :-em non esse per se obligatoriam, sed ut talero servandam esse ac puritatem regulae et rigorem et rigorem servandum, sequendo partem tutiorem. Haec c. Exivi explicatio non est nova, sed iam a P. Cypriano Crousers, commissario generali ordinis nostri in Germanía, fuit pro– posita saeculo XVII in sua regulae expositione Lectiones paraeneti– cae. Cfr. P. Cyprianum (1625), loco citato, pagina 44 et seq. 79 . [f. 4r] Dein, posito etiam quod illa verba Clementis V non sint clara hoc modo intellecta, habetur et alia Iulii II (vel potius Pii II?) declaratio de qua ipsum rescriptum loquitur, quae rem melius definit dicendo illa quatuor praecepta non esse expressa clare ut praecepta in regula, seu qua conceditur facultas dispensandi in his quae non sunt contra regulam, inter quae illa declaratio haec quatuor enu– merat 80 • Ex his omnibus deducitur a Clemente VIII nil contra Clemen– tem V declaratum fuisse, licet utique admitti possit et debeat Cle– mentem VIII c. Exivi contra piures, ne dicam contra omnes nostrae regulae expositores inte:-pretasse; qui expositores in explicando c. Exivi strictae interpretationi inhaeserunt, ex eo nempe quod puta– rent necessario partem tutiorem esse sequenclam; cui interpreta– tioni non nego et Clementem V occasionem declisse. II. Veniamus nunc ad secunclam quaestionem: An Clementis VIII rescriptum sit iuris constituti declaratorium simpliciter, an aliquid novi inducat? Respondeo ad quaestionm: rescriptum Clementis VIII iuris constituti simpliciter declaratorium esse videtur, si textus iuris et 78 !bid., a. 3, n. 2, p. 238. Véase el texto en nota 20. 79 CYPRIANUS CR0USERS ANTUEEPIENSIS, OFMCap., Lectiones paraeneticae ad re– gulam seraphici patris S. Francisci, Coloniae Agrippinae 1625, c. 1, lectio paraene– tica 2, p. 44s. Véase la nota 21. 80 Véanse las notas 15 y 16; en esta última puede leerse el texto del vivae vocis oraculum de Pío II. El ministro general de la orden, Francisco de Sosa, al pedir a Clement VIII la gracia sufre un error, citando como de Julio II el vivae vocis oraculum de Pío II. Cf. F. EuzoNoo, De Clementis VIII quadam concessione circa regulam franciscanam, en Laurentianum 8 (1967) 472.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz