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LA INFANCIA DE S. FRANCISCO EN LA ICONOGRAFÍA 411 La tradición oral citada pasó al Liber exemplorum Fratrum Minorum saeculi XIII, en el que conservó cierto aire coloquial, como, por lo demás, otras varias del mismo anecdotario: Narrat tibi Fr. Nicolaus de Assisio: Domus, inquit, patris mei coniuncta est domui beati Francisci. Referebat autem sic mater mea: Cum quiesceret in !ecto post partum mater beati Francisci, ut solent mulieres in puerperio, et vicine mulieres alique circa eam, ecce peregrinus ad hostium quasi elemosinam petens cum accepisset partem pulli a matre beati Francisci mittente, instare cepit et dicere velle se videre puerulum natum. Et cum repel!eretur a mulieribus que ibi erant, cepit asserere quod nullo modo recederet n isi puerulum prius videret. Tune domina Pica mater: Afferte, inquit, pue1um ut videat. Quem complexum etc. dixit hoc modo: Nati sunt duo pueri in vico isto, iste et alius. Unus, hic scilicet, erit de melioribus hominibus mundi, alter pessimus erit. Quod revera processu tcmporis verum esse rerum exitus docuit 76. El relato de la aludida Legenda antiqua, del siglo XIV, coincide en todo con el anterior, excepto en un par de detalles, sin importancia el primero (que fuera la niñera y no las vecinas quienes trataron de alejar al peregrino); y otro muy significativo: éste último no era ya un pobre vagabundo, sino « un certo peregrino, il quale era l'angelo di Dio » 77 • Exactamente, como afirmaría fray Bartolomé: ipso die, quo natus fuit beatus Franciscus, ad ostium domus beati Francisci quidam advenit angelus in specie peregrini, petens instanter a famula, ut puer Franciscus eidem ad videndum et tangendum exhiberetur. Sed cum famula timeret hoc agere, ac ille in rogatu persisteret, tandem mandato matris beati Francisci peregrino Franciscus est oblatus, qui eum in ulnis accipiens, stringens et osculans, eius humeris in parte dextra crucem im– pressit... 78_ Esos últimos pormenores son peculiares del Pisano, como también lo que añade a la común profecía del visitante acerca de los dos recién nacidos en el mismo lugar, el óptimo (¡Francisco!) y el pésimo (?): « Demum praedixit infantulum Franciscum magna custodia gubernandum propter insidias daemonum, qui de eius ortu turbati ad necandum eum multas insidias praepararent eidem; atque his dictis, statim disparuit, nullibi in dicta Assisii civitate amplius visus » 79 • Los demás escritos de alguna antigüedad que recogieron el relato insisten, con el Pisano y la Legenda Antica, en que lo narrado ocurrió 76 L. Oliger, Liber exemplorum Fratrwn Minorwn saeculi XIII (Excerpta e cod. Ottob. Lat. 522), en Anton. 2 (1927) 262s. 77 La leggenda antica. Nuova fonte biografica di S. Francesco d'Assisi tratta da un Codice Vaticano e pubblicata da S. Minocchi con una introduzione storica, Firenze 1904, 68-69. Juzgaba este editor que tal Leggenda « appartiene al ciclo delle altre leggende francescane del secolo XIV» (ibicl., p. XXVII). 78 Conf.: Anal. Franc. IV, 109. 79 !bid.

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