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LA INFANCIA DE S. FRANCISCO EN LA ICONOGRAFÍA 403 hoy con los números 415, 441 y 558. Ridolfi reconstruía así las lineas ascendente y descendente: BERNARDONUS Assisias ex honesta (ut ferunt) Moriconum familia, atque optimae inter ciues conditionis fuit B. FRANC. auus, qui aequi, bonique seruantissimus ubique existimabatur. Genuit Petrum, qui ex domina Pica eius coniuge sibi legitime, atque perpetuo foedere coniuncta, suscepit Angelum, & Beatum FRANCISCUM: Angelus duos habuit filios, Picardum, qui integer, & sine turpitudine nota, perpetua castimonia usus est & Ioannem, qui & ipse habuit filium, cui Ciccolum nomen imposuit, ex quo complures orti sunt filij, Franciscucius, Petrucius, Bernardus, & Angelus, qui simul, ac iuuenes esse coeperunt suis probatissimis moribus, & uitae integritate patrem magna affecerunt uoluptate. Nam Franciscucius suscepto B. FRANC. habitu uestigijs eius firmé inhaerens, in Religione eius plurimum profecit, & in loco S. Damiani Assisij, ubi Guardianus erat, sancte uixit. Angelus eodem habitu, & religione, de disciplinis omnibus, ac litteris benemeritus, lector Parisijs effectus, magnam sui nominis gloriam adeptus est. Ex eodem Cicculo ortae sunt duae filiae, Franciscina in matrimonium collo– cata, & Clara innupta, quae in Monasterio S. Angeli Patij prope Assisium, ubi praefecta erat contemplationi uacans, & Deo seruiens, religiosam uitam duxit. Hinc tabidae luis colluuione, quae ciuitatcm Assisij lethaliter inuaserat, defecit B. FRANC. genealogía 54. Los indicios de que, al confeccionar su árbol, Ridolfi tuviera ante sí los documentos citados, estriban en los comunes desaciertos: v. gr., que Francisquina haya seguido el estado matrimonial, tal como se asegura en el códice 415, y contrariamente a fuentes hoy más dignas de crédito, que demuestran fue monja clarisa 55; que la familia carnal de Francisco desapareciera del todo a causa de la peste, noticia transmitida por el oódice 441 56 ; y, finalmente , el cambio del nombre d e « Antonio » por el de «Angel» entre los hijos de Cículo, como aparece en el códice 558 s1. 54 Op. cit. 2a: « Liber primus. De B. Francisci origine, stemmate, atque eius in quartam progeniem genealogia ». 55 Cf. G. Abate, La casa dove nacque, 181, y A. Fortini, op. cit. 101 (ambos se remiten al vol. X, n. 29, de Istrumenti del Sacro Convento, donde se habla de la asignación hecha a una « Religiose Sorori Francisce quondam Ciccholi Piccardi moniali Monasterii S. Angeli de Panza», en Asís). La noticia se inscribe a mediados del s. XIV. 56 Cf. G. Abate, La casa nata/e, 101: dicho códice 441 remata la serie genealógica, según el testimonio citado, con estas palabras: « Et ulterius non processit genealogía S. Fran– cisci deficiens in mortalitate ». La noticia se refiere al año 1381 y no era aceptable para L. Wadding, que afirmaba, contra Ridolfi: « sed in plurimos annos ad nostra ferme tempora deductam, probant haec testimonia authentica mihi ex Archivio civitatis Assisii transmissa » (Annal. I, Appar., Quaracchi 1931, 19). 57 Ya había observado este cambio, y sacado la consecuencia obvia, Leone Bracaloni, en Casa, casato e stemma di S. Francesco II, en CF 3 (1933) 86. Este códice 558 sería del año 1365 (cf. su estudio en F. M. Delorme, Pages inédites sur S. Fran9ois d'Assise écrites vers 1365 par Arnaud de Sarrant, ministre provincial d'Aquitaine, en Mise. Franc. 42 [1942] 103-131, en particular la genealogía que ofrece del Santo en la pág. 113). - Descuido del delineante, o del tipógrafo, pudo ser, por el contrario, la mutación del nombre « Ioannes » por el de « Angelus • en el correspondiente círculo del árbol, en contra de lo que se dice en el texto.
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