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280 BERNARDINO DE ARMELLADA aspecto de fin naturalmente alcanzable, una felicidad no definitiva, y que, por ello, no excluye la realidad de la visión clara como perfección máxima y fin último absoluto, afirmado por él anteriormente como objeto de una inclinación natural (no deseo elícito) del hombre 10 • Las razones escotistas se mezclan en él con su mentalidad bonaventuria– na. Después de aducir la condición de imagen de Dios en el hombre u, pon– dera la fuerza racional de la relación entre una potencia y su objeto, entre lo perfectible y su perfección 12 • Dos razonamientos suyos ofrecen especial in– terés. El primero toma pie de un dato "a posteriori": Una vez que la revela– ción nos certifica el hecho de nuestro destino sobrenatural, nos sentimos so– bremanera complacidos y tendemos naturalmente hacia ello. En esto se paten– tiza evidentemente una propensión previa e inconsciente a esa unión íntima con el Ser divino. La revelación no crea esa inclinación, sino que la excita para que se haga actual u. Más adelante se ingenia para resolver la dificultad que va implicada en la necesidad del ''lumen gloriae'' para la visión beatífica. Su estrategia es descubrir una paridad en el campo del adversario: Tampoco la felicidad natural - que parece identificar con una vida sin pecado - se puede mantener sin el auxilio divino. Y no por eso deja de apetecerse natural– mente. Por tanto, lo mismo vale para la visión de Dios 14 • 10 "Et hoc expresse significat S. Thomas locis in quarta opinione allegatis, ubi dicit quod Deus, ut est auctor naturae est finis naturalis quem viribus nostris possumus adipisci; sed ut obiec– tum beatitudinis est finis supernaturalis, quia superat facultatem et proportionem totius naturae". lb. - "Tertia conclusio. Horno appetitu naturali non elicito, sive pondere naturae, inclinatur ad videndum ciare Deum". Ib., 152a. 11 "Propterea probatur haec condusio multís rationibus. Primo ratione S. Bonaventurae: Ho– rno natura sua est capax beatitudinis et visionis divinae; ergo habet naturale desiderium erga Deum ciare visum. Probatur antecedens, quia horno est conditus ad imaginem Dei: quae imago nihil aliud est, quam capacitas mentís nostrae ad videndum Deum". lb., 152b. 12 Cf. ib., 152ss. 13 "Octavo: quando certi efficimur de divino illo statu per revelationem divinam, naturali– ter illum appetimus: ergo latebat in nobis a principio naturalis propensio ad cognitionem divinae naturae. Nam divina revelatio aut praedicatio fidei non dedit nobis inclinationcm illam naturalem, sed magis excitavit ut prodiret in actum". lb., 152b. 14 "Decimo, quia si non haberemus naturalem appetitum videndi Deum, maxime quia indi– gemus lumine gloriae: quo discernere possimus illum. Sed haec ratio nihil valet, nam beatitudinem naturalem non potest horno assequi ex viribus naturae, nisi divinitus adinvetur a Deo. Horno nam– que in solis naturalibus constitutus in natura lapsa non potest diu perseverare, quin labatur in pec– catum mortale; quia nullus potest universam legem naturae adimplere per vires naturales per lon– gum tempus: ergo indiget gratia et auxilio supernaturali ad remissionem illius peccati et perseve– randum in beatitudine illa naturali. Hoc autem non tollit quin naturaliter appetat beatitudinem naturalem: ergo neque indigentia luminis gloriae tollit quin habeamus naturalem appetitum ad vi– sionem Dei". lb., 152b-153a.
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