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LA GRACIA MISTERIO DE LIBERTAD 291 Barbieri la emprende con el también capuchino Bontempi, que se adhie– re al supuesto tomista de ·que la naturaleza de cada cosa está en sí misma determinada a un modo concreto de realizarse. Una capacidad positiva en orden a perfecciones naturalmente inasequibles sería una "potencia vana", un absurdo, filosóficamente hablando 52 • A esto responde Barbieri señalan– do los caracteres de la potencia según su doctrina bonaventuriana: La deter– minación propia de la potencia (que también en los seres espirituales sería principio material 'sui generis') está en ser una capacidad indeterminada frente a las formas o perfecciones que puede recibir 53 • Sigue citando ins– tancias de Bontempi y contestando siempre dentro del esquema de significa– ción que inicialmente ha dado a los términos de "potencia obediencial", "potencia natural" y "sobrenaturalidad". Insiste en afirmar la sobrenaturali– dad absoluta de la visión de Dios, fundándola en su inasequibilidad dentro del orden natural y en su carácter esencial de don indebido 54 • Aquí vuel– ve a salir al paso de la insistente dificultad tomista: Tiene que haber una correspondencia formal absoluta entre la capacidad pasiva del sujeto y las exigencias de la naturaleza. Ambos conceptos significan algo que está dentro de las fuerzas de la naturaleza. Por lo que en la opinión franciscana el orden sobrenatural estaría en la misma razón pasiva del sujeto 55 • La res- 52 "Instat hic P.Gaudentius (tom. 1, dist. 11, q. 9, n. 124) et hanc rationem appellat firmissi– mum fundamentum contra nostram conclusionem: natura omnium rerum est determinata, ergo et potentia materiae solum est determinata ad formas quae naturaliter sunt de complemento universi: Probatur consequentia quia alioquin dedisset Deus materiae potentiam frustra si (dedisset) ad illas formas excedentes naturam, quod est absurdum". Ib.. 53 "Respondetur hanc rationem esse contra principia Seraphici, qui ob id recognoscit in omni– bus substantiis etiam spiritualibus compositionem ex materia ob capacitatem quam habent ad quas– cumque formas, non solum complentes universum, sed etiam ad ipsius subversionem facientes; quo pactu spiritus est capax poenarum ignis inferni, etc. Hinc responsio: transeat antecedens: ad conse– quens ergo et materia est determinata secundum suam,naturam, quae determinatio est capacitas et simul indeterminatio et indifferentia ad omnes formas receptibiles; haec est ipsius determinatio, scilicet natura et proprietas". Ib. 54 "Visio clara Dei quoad attingentiam est finis supernaturalis et secundum modum et secun– dum substantiam... illud enim est supernaturale secundum suam specificam rationem quod ita ex– cedit naturam creatam, ut nulla ratione possit illi esse debitum naturaliter, nec potest suis viribus naturalibus assequi; sed talis est visio Dei clara; ergo. Minor probatur... quia beata visio est per con– descensionem bonitatis divinae et ah eius mera voluntate pendens...; ergo cum non sit attingibilis per virtutem naturae, sequitur quod sit supra exigentiam et activitatem ipsius". Ib., n. 90; p. 4lh-42a. 55 "Obiiciunt thomistae cum Aversa, Arriaga, Gaudentio et aliis: Idem formalissime est capa– citas passiva subiecti et exigentia naturae. Utrumque enim dicit quod intra spheram virium natu– rae. Ergo naturalitas et supernaturalitas desumi debet per rationem passivam subiecti,. et non per ordinem ad agens; alioquin potentia obedientialis non differret a naturali, quae dicit ordinem ad agens". Ib., p. 42a.

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