BCCCAP00000000000000000001435

María y los ángeles 4 1 3 María es presentada en una «jerarquía» sobrenatural supe– rior a la de los espíritus celestes y conteniendo las perfecciones todas de estos ( 31 ). En coherencia con su afianzado escotismo, Angel Vulpes contempla a María decretada en el mismo pri– mer decreto que Cristo, como cuello del Cuerpo místico com– puesto por ángeles y hombres. Ella les une vitalmente a Cris– to y les merece y aplica los méritos de Cristo, al menos de congruo. Por eso puede ser llamada reina de los ángeles y em– peratriz de los hombres ( 32 ). Lo mismo que para todo el género humano, también para los ángeles es María medianera de to– das las gracias: la justificación, la conservación de la inocen– cia, la gioria de todos los predestinados ( 33 ). A. Vulpes tiene el mérito de haber sido uno de los primeros que propone la in– fluencia total de María en ia vida sobrenatural de los ángeles, en una obra de teología sistemática y rigurosamente científica. Francisco Guerra se hace notar por la multitud de fór– mulas en que propone la influencia de María en los espíritus celestes. El punto de partida es, también aquí, la posición transcendente que Guerra asigna a María, participando al lado de Cristo del primado absoluto sobre la creación entera ( 34 ). (31) CARTAGE!-IA J. (de), O.F.M., Homiliae catholicae de sacris arcanis Deipa~ rae IVlariae et loseph, lib. 1 hom. 2, Il, 'Lutaetiae Parisiorum 1618, col. 8ss. (32) VuLPEs A., Sacrae theologiae smnmae J. D. Scoti Doctoris Siibtilis; De Verbo incarnato, disp. 20 art. 4 nr. 4, Neapoli 1643. Cf. ibid., disp. 3 art. ult. nr. 9. « Ex praedestinatione Mariae Virginis ad plcnitudinem gloriae et gratiae innocen– tiae ob dignitatem Maternitatis ad quam fuit ab aeterno in ordine intentionis prius electa instar colli in mystico corpore omnium angelorum et hominum, prae– destinato ad coniungendum, uniendum, colligandum eos Christo suo Capiti ... De– scribitur ibi (Cant. 1, 4) metaphorice ccclcsia militantium et triunphantium, per collum significans Virginem Mariam, semper iunctam Christo eius Capiti per digni– tatem Maternitatis, exigentis inde omnem plenitudinem omnium aliorum super– naturalium bonorum, copulantis síbi simul vitaliter omnia alía inferiora membra, angclos et homines. . . dependenter a meritis Christi et per dignitatem Mariae ratione maternitatis, saltem de congruo eis applicatis, ut exinde iure dicatur Re– gina angelonm1 et Imperatrix hominum ,,. (33) "In illo statu innocentiae Christus de facto fuisset glorificator tam an– gelorum quam hominum, Maria sic quoque mater glorificatoris. Maria saltem collum, pars sublimior, caeteris membris elevatior, immediate suo capiti coniuncta semper, 1)er eam omnes spiritus gratiae, iustitiae, gloriae effiuerent ad omnia inferiora membra, sicut mmc de facto in Ecclesia triunphantium a Christo capite per Ma– riam proxime, veluti per collum iluunt spiritus illi consummatae caritatis et glo– riae "· En SEBASTIAN \V., O. F. M., De Beata Vfrgi-ne ]\.fo.ría 1miversali gratiarum lvlediatrice. Doctrinci francisca.norum ab an. r6oo ad a-n. 1730, Romae 1952, 49; ib·id., 48. (34) GUERRA F., lvlaiestas gratiaru.m ac virt-utu.m omnium Deiparae Vfrginis Mariae, I, Hispali 1650, 375b.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz