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«SED HOC NON CAPIO»: LO QUE DUNS ESCOTO NO ENTENDÍA 597 7. Sobre la necesidad del conocimiento divino. - Sobre la necesidad de la ciencia divina, dice Escoto, un cierto Profesor afirma que la proposición "Dios cono– ció un suceso contingente futuro" es necesaria, igual que, según él, es verda– dero: "Dios conoce con necesidad que esta realidad concreta sucederá, por ejemplo, que tú mañana te sientas". Pues "contingencia se aplica en este caso sólo como determinación material de una palabra singular, no como elemento principal formal de la expresión; por tanto, la contingencia, o también la necesidad de la palabra singular no contribuye a que la expresión sea necesaria o contingente. Pues efectivamente puede ser verdadera la expresión, que yo habría dicho materialmente, 'un hombre es un asno', lo mismo que si yo hubiera dicho 'Dios es Dios', y de esta manera una expresión es 42 . Es decir, que la realidad creada contingente no impide que el conocimiento divino de la . . rmsma sea necesario. Es la doctrina de Tomás ya citada arriba 43 : Aun cuando la causa suprema sea necesaria, sin embargo, el efecto puede ser contingente debido a que la causa próxima es contingente; como es contingente el brotar de una planta por la causa próxima contingente, aun cuando el movimiento del sol, que es la causa secundum sensum clivisionis vel compositionis. Sensus divisionis unus est manifeste verus, scilicet quod voluntas mea volens nunc potest velle oppositum potencia successiva. Alius est sensus compositionis manifeste falsus, scilicet quod 'volens A sit nolens A simul, et ita dicit quod est possibilis, - est tamen imposibilis. Alius sensus est immanifestus quando sic clicitur: 'voluntas mea volens A nunc, potest non velle A'; et tune haec propositio est clistinguenda secundum compositionem vel divisionem. Unus sensus est iste: 'voluntas potest non velle A nunc', ita quod ista compositio sit possibilis uniens active 'velle et non velle' cum 'nunc'. Et sic dico quod est propositio impossibilis, quia huiusmodi sensus compositionis clicit oppositum praedicari de opposito. Sed alius sensus divisionis est sic: 'voluntas mea volens A nunc, de ea potest esse verum non velle A nunc', et sic est vera. Et Magíster secundum hoc bene assignat istas proposiciones distinguí et intelligi secundum sensum compositionis vel divisionis" (lb., n. 58). 42 "Applicando ergo ad propositum solvendo secundam quaestionem de necessitate scientiae divinae dicit quidam doctor quod est necessarium: "Deus scivit futurum contingens", ita quod haec est vera secundum eum: ' Deus necessario praescit hoc fore ut te sedere eras', quia "contingencia non ponitur ibi nisi ut materia verbi, et non sicut principalis et formalis pars propositionis, et ideo contingencia eius ve! necessitas non refert ad hoc quod propositio sit vera vel falsa, necessaria vel contingens. lsta enim sic potest esse vera me dixisse materialiter 'hominem esse asinum' sicut me dixisse 'Deum esse Deum', et ita contingens est una sicut alia isto modo". Ex his clictis potest formari talis ratio - quam tamen ipse non format: Actus rationalis non clistrahitur per materiam super quam transit; ergo nec scire vel velle Dei clistrah.itur ut clicatur contingens quia transit super contingens. Scire autem clivinum absolute est necessarium; ergo non impeclitur quando transit super contingens" (lb., n. 60-61). 43 STh 1, q.14 a. 13 ad 1.

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